PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : راه اندازی ۳۰ واحد صنايع تبديلی كشاورزی در استان كرمانشاه



sunyboy
03-09-2015, 12:20 PM
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، علی اشرف منصوری، اظهار داشت: با برنامه‌ريزی و حمايت جدی دولت جهت توسعه صنايع تبديل بخش كشاورزی و تامين امنيت غذايی كشور از ابتدای دولت يازدهم تاكنون ۳۰ واحد صنايع تبديلی كشاورزی با ظرفيت فرآوری ۲۲۷ هزار تن و اعتباری بالغ بر ۳۱۳ ميليارد ريال به مرحله بهره‌برداری رسيده كه با راه اندازی اين واحدها برای ۲۴۹ نفر به صورت مستقيم شغل ايجاد شده است.
وی افزود: در حال حاضر ۱۰۰ واحد در استان در زمينه صنايع تبديلي بخش كشاورزي و با مجوز از سازمان جهاد كشاورزی مشغول فعاليت بوده كه سالانه حدود ۹۰۷ هزار و ۹۴۴ تن اعم از محصولات باغی، دامی، زراعی و شيلاتی را فرآوری می كنند كه در مجموع یک هزار و ۲۸۸ نفر در اين واحدها مشغول فعاليت هستند.
منصوری تصريح كرد: ايجاد صنايع تبديی در روستاها، يكی از مهمترين بخش‌ ها جهت ارتباط بين صنعت و كشاورزی بوده كه علاوه بر كاهش بيكاری جمعيت روستايی با استمرار در توليد و ايجاد ارزش افزوده راندمان توليد ارتقاء يافته و موجب توسعه مناطق روستايی شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه به توسعه  ظرفيت فرآوری محصولات كشاورزی در استان اشاره كرد و افزود: با توجه به پتانسيلی كه در فرآوری محصولات كشاورزی در استان وجود دارد مديريت صنايع تبديلی كشاورزی سازمان جهاد كشاورزی مجوز تاسيس ۴۴ طرح جديد را با مجموع اعتبار ۸۳۷ ميليارد ريال صادر كرده كه با احداث اين واحدها كه عمدتاٌ در زير بخش‌های كشاورزی مثل دام و طيور و زراعت فعاليت خواهند داشت به ظرفيت فرآوری محصولات كشاورزی استان ۳۹۶ هزار تن افزوده شده و برای ۵۲۰ نفر نيز فرصت شغلی مستقيم ايجاد خواهد شد.
وی همچنين به تشريح پروژه‌های در دست ساخت پرداخت و افزود: هم اكنون ۴۶ پروژه‌ صنايع تبديلی كشاورزی با پيشرفت فيزيكی بين ۱۰ تا ۹۰ درصد در دست اجرا بوده كه برای راه‌اندازی اين پروژه‌ ها مبلغ ۷۰۷ ميليارد ريال اعتبار در نظر گرفته شده كه با تخصيص اين مبلغ و پس از تكميل و راه‌اندازی به ظرفيت فرآوری محصولات كشاورزی استان تا حدود ۴۵۱ هزار تن ديگر افزوده خواهد شد.
منصوری در پايان گفت: راه‌اندازی ظرفيت راكد و همچنين بازسازی و نوسازی واحدهای صنايع تبديلی استان به عنوان يك اولويت در دستور كار سازمان جهاد كشاورزي استان كرمانشاه و مديريت صنايع تبديی كشاورزی قرار دارد.

http://pnu-club.com/imported/2015/02/30.gif