PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : دامغان قطب فرآوری سنگ های قيمتی می شود/کسب رتبه نخست در جذب زکات



sunyboy
03-09-2015, 03:01 AM
به گزارش خبرگزاری مهر، محمد قوسی در گفتگو با خبرنگاران در محل کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان دامغان اظهار داشت: این نهاد در نظر دارد با همکاری مسئولان شهرستان طرح بزرگ آموزش و تربیت دو هزار تراشگر سنگ‌های تزئینی را در آینده نزدیک اجرا کند.
وي خاطر نشان کرد: با توجه به وجود منابع غنی سنگ‌های تزئینی در شهرستان دامغان و ضرورت اشتغالزایی در جامعه، با اجرای این طرح فراگیر، دامغان به قطب تراش و فرآوری سنگ‌های تزئینی تبدیل می‌شود و جمع کثیری از افراد جویای کار می‌توانند با یادگیری این صنعت به ظاهر کوچک اما سودآور بر مشکل بیکاری غلبه کنند.
رتبه نخست دامغان در جذب زکات
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان دامغان يادآور شد: این نهاد تاکنون بیش از ۷۰ نفر از مددجویان جویای کار خود را با صرف ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار در زمینه تراش و فرآوری سنگ‌های تزئینی آموزش داده است که هم‌اکنون بسیاری از این افراد در کارگاه‌های کوچک خانگی مشغول به‌کار شده‌اند.
قوسي با اشاره به رتبه سوم مردم خیر استان سمنان در این زمینه بین استان‌های کشور، افزود: شهرستان دامغان با جمع‌آوری ۴۶ میلیارد و ۳۲۷ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال زکات مستحبی، در قالب ۲۴ پروژه جمع آوری، رتبه نخست بین شهرستان‌های استان را در عمل به این فریضه اسلامی کسب کرده است.
وي با بيان حمایت یک هزار و ۵۲۰ حامی خیر ‌اندیش از ۱۳۹ نفر ایتام تحت پوشش کمیته امداد شهرستان دامغان در قالب طرح اکرام، تصریح کرد: این حامیان در طول سالجاری مجموعا بیش از سه میلیارد ریال برای حمایت از ایتام پرداخت کرده‌اند.
http://pnu-club.com/imported/2015/03/425.jpg
جذب یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال هدایا در جشن نیکوکاری
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان دامغان يادآور شد: همچنین کمیته امداد شهرستان دامغان در طول سالجاری برای فراهم کردن شرایط مطلوب و تأمین هزینه‌های تحصیل برای ۱۹۱ دانشجو و ۵۰۹ دانش آموز تحت پوشش و حمایت خود به ترتیب ۸۰۰ و ۲۰۰ میلیون ریال صرف کرده است.
قوسي ضمن قدردانی از حضور خداپسندانه مردم در پایگاه‌های جشن نیکوکاری اظهار داشت: مردم دامغان امسال با شرکت در این جشن یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال هدایای نقدی و غیر نقدی برای کمک به نیازمندان جامعه اهدا کردند.
وي برآورد كرد: قریب به ۵۰ درصد از ارزش ۱۴۰ میلیون تومانی هدایای نقدی و غیرنقدی جمع آوری شده توسط دانش آموزان عزیز مدارس دامغان با همکاری مسئولان پرتلاش آموزشگاه‌ها اهدا شده است.
اجرای ۲۱۷ طرح خود اشتغالی در دامغان
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان دامغان به اجرای ۲۱۷ طرح خود اشتغالی توسط مددجویان با حمایت‌های این نهاد اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲۰ میلیارد و ۷۴۴ میلیون ریال تسهیلات به این افراد پرداخت شده است.
قوسی افزود: ۸۰ نفر مددجو، مبلغ پنج میلیارد و ۸۳۱ میلیون ریال از منابع امدادی و ۱۳۷ نفر مبلغ ۱۴ میلیارد و ۹۱۳ میلیون ریال از منابع بانک‌ها تسهیلات خود اشتغالی مذکور را دریافت کرده‌اند.
وي در خاتمه گفت: این طرح‌ها در بخش‌های دام و طیور، صنفی و صنعتی، صنایع دستی، فرش، تراش سنگ و حمل و نقل ایجاد شده است.

http://pnu-club.com/imported/2015/02/30.gif