PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : معرفی راديو وبلاگستان



Borna66
06-26-2009, 04:45 PM
رادیو وبلاگستان فضایی برای به اشتراک گذاری محتوای صوتی تولید شده توسط اهالی وبلاگستان فارسی است.پروژه ی رادیو وبلاگستان در جهت نهادینه تر شدن فرهنگ پادکست سازی در وبلاگستان فارسی راهندازی شد.رادیو وبلاگستان حاصل همکاری وبلاگ نویسان متعددی میباشد که در جهت پیشرفت این پروژه گروهی بدون هیچ چشم داشتی فعالیت میکنند.

باتوجه به استقبال اهالی وبلاگستان از انتشار محتوا به شیوه ی پادکست در سال های اخیر و گستردگی غیر قابل تصور سرزمین وبلاگستان فارسی از مرزهای پرشین بلاگ و بلاگفا تا مرزهای وردپرس و بلاگر و …پراکندگی پادکست ها در این گستره نامتناهی بسیار بیشتر از آن است که یک فرد بتواند بر طبق علاقمندی های خود با موضوع مشخصی به تمام برنامه ی تولید شده در وبلاگستان فارسی دسترسی داشته باشد.به همین خاطر ایده ی رادیو وبلاگستان توسط یک وبلاگنویس مطرح شد و با حمایت های فنی و معنوی جمعی از وبلاگنویسان نامی پا گرفت.رادیو وبلاگستان وابسته به هیچ گروه یا دسته یا حزب خاصی نیست و توسط جمعی از وبلاگ نویسان فارسی زبان اداره میشود.

رادیو وبلاگستان با تمرکز پادکست های شما , مجموعه ای جذاب و مفید با صدای همه ی دوستان وبلاگ نویس خواهد شد که هر روز بر مطالب صوتی آن افزوده می شود.رادیو وبلاگستان مرجعی خواهد بود برای کسانی که دوست دارند مطالب شما را با صدای خودتان و از زبان خودتان بشنوند.

همه ی وبلاگ نویسان فارسی زبان می توانند عضو رادیو وبلاگستان باشند و پادکست های خود را در این رادیو منتشر کنند و یا اولین تجربه ی پادکست سازی خود را با رادیو وبلاگستان به ثمر برسانند.


پادکست چیست؟

پادکستینگ نیز مانند روش‌های دیگر ارائهٔ محتویات رسانه‌ای بر روی اینترنت (به‌عنوان مثال پخش رادیویی و Online Audio/Video streaming) از ارسال پرونده استفاده می‌کند. اما پادکستینگ دارای چند تفاوت عمده با این روش‌هاست :

۱/ پادکستینگ بر خلاف سایر روش‌های ارائه محتوای صوتی که به روش Push Technology کار می‌‌کنند، بر اساس روش Pull Technology است. یعنی، در این روش، مصرف کننده بر اساس تقاضای مشخص خود، به محتوای وب دسترسی دارد و مانند رادیو، مطالب به او تحویل داده نمی‌شود بلکه او آنها را بر اساس نیاز خود تحویل می‌‌گیرد.
۲/ در این روش، مصرف کننده محتوای مورد نظر را توسط دستگاههای پخش غیر از رایانه نیز استفاده می‌‌کند و در زمان استفاده، لزوماً نیازی به دسترسی به کامپیوتر نیست. معمولاً دستگاه‌هایی که می‌توان پادپخش‌ها را روی آن‌ها شنید، همان دستگاههای پخش موسیقی دیجیتال هستند که عموماً بسیار کوچک و قابل حمل‌اند. در نتیجه کاربر در هر زمان و مکانی قادر به استفاده از محتوای صوتی خواهد بود.
۳/ محتوا پس از دریافت از اینترنت، بدون نیاز به ارتباط با اینترنت، قابل استفاده خواهد بود در حالی که در سایر روشها، نیاز به حفظ ارتباط اینترنتی برای استفاده از محتوا وجود دارد.
۴/ در این روش، امکان شنیدن هر بخش از محتوا، جلو و عقب بردن آن، شنیدن محدودهٔ خاص از محتوا و سایر کنترل‌ها از طرف کاربر ممکن است. کاربر به هر تعداد بار که بخواهد می‌‌تواند محتوا را گوش دهد در حالی که در رادیو اینترنتی، چنین امکانی به خودی خود وجود ندارد.
۵/ در این روش، نیازی به مراجعه به وب‌گاه‌های مختلف برای دسترسی به انواع محتویات نیست و با تنظیم نرم‌افزار و افزودن نشانی پادپخش موردنظر به فهرست، کپی محتوا به رایانه و در نهایت به دستگاه پخش آن بطور اتوماتیک انجام شده و کاربر همیشه آخرین و جدیدترین اطلاعات را در دستگاه پخش مختوای صوتی خود خواهد داشت.


ورود http://radioweblogestan.com (http://radioweblogestan.com/)