PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : بدهکار منابع طبیعی هستیم/ کاهش تصرفات در نور و محمودآباد



sunyboy
03-08-2015, 02:50 PM
به گزارش خبرنگار مهر، سیف الله فرزانه پیش از ظهر یکشنبه در مراسم هفته منابع طبیعی با اشاره به زمین ورزشی شهید توکلی که مراسم روز درختکاری امسال در این مکان انجام می شود اعلام داشت: این زمین که امروز درآن هستیم زمین بزرگتری بوده که متاسفانه در زمان تفکیک زمین شهری به این شکل تفکیک شده و بهمین شکل نیز معارضانی دارد که می خواهند آنرا غصب کنند.
وی گفت: با کمک مردم، شهردار وشورای اسلامی شهر توانستیم بخشی از مطالبات مردم منطقه را ادا کنیم ولی متاسفانه صددرصد سند بنام شهرداری انتقال داده نشد که در حال پیگیری هستیم تا این اتفاق بیفتد.
فرزانه در پایان خواستار برگزاری جلسات با مسئولین ذیربط شد تا سند این زمین بنام فضای سبز یا زمین ورزشی صادر شود.
مقیمی رئیس اداره منابع طبیعی نور و محمودآباد، سطح عرصه منابع طبیعی این دو شهرستان را ۹۰ هزار هکتار جنگل و ۱۵۵ هزار هکتار مرتع ذکر کرد و اظهار داشت: امسال تعداد ۱۰ هزار اصله نهال درشهرستانهای نور ومحمودآباد توزیع کردیم و امیدواریم مردم عزیز ما ضمن غرس نهالهایی که تحویل می گیرند در حفاظت آنها نیز مشارکت داشته باشند.
کاهش تصرفات به منابع طبیعی
مقیمی از کاهش تصرفات عرصه منابع طبیعی نسبت به دهه گذشته خبر داد و گفت: یکی از نهادهای بین المللی در سال ۲۰۱۴ با کمک عکسهای هوایی پوشش عرصه های جنگلی کشورهای مختلف رابررسی واز بین ۱۸۰ کشور ایران رتبه ۱۶ رااز لحاظ کاهش سطح جنگل بخود اختصاص داده و این آمار نسبت به دهه قبل امیدوار کننده و یک گام به جلو است.
مقیمی این کاهش آمار راکافی ندانست و خواستار یکسان شدن رویش وبرداشت شد و افزود: باید دراین هفته وهفته های دیگر سطح عرصه های جنگلی را افزایش دهیم.
رئیس منابع طبیعی نور و محمودآباد تعداد پروندههای این اداره در دادگستری را کم اعلام و عنوان کرد: پرونده های حقوقی ما شاید چشمگیر نباشد ولی پروندههای کیفری ما بیشتر است و با توجه به اینکه ۹۰ درصد سطح جنگلهای ما در نور است تعداد پروندههای ما در نور زیاد تراز محمودآباد است.

http://pnu-club.com/imported/2015/02/30.gif