PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : ارتباط یافتن Yahoo Messenger و MSN Messenger با هم



Borna66
06-25-2009, 07:40 PM
http://pnu-club.com/imported/mising.jpg
كاربران سرويس‌هاي اينترنتي معروف ياهو مسنجر و MSN مسنجر از اين پس مي‌توانند با يكديگر ارتباط برقرار كنند.

دو شركت مايكروسافت و ياهو سرانجام پس از مذاكرات طولاني و بررسي قابليت‌هاي فني، ارتباط آزمايشي بين دو سرويس مسنجر پركاربر خود را آغاز كردند به طوري كه هم‌اكنون كاربران ياهو مسنجر و نگارش جديد MSN مسنجر (Windows Live Messenger) مي‌توانند براي يكديگر پيام فرستاده، از ميان كاربران مسنجر آن يك شركت ديگر، دوستان اينترنتي خود را افزايش داده، از آنلاين بودن كاربران خدمات مقابل آگاهي يافته و در آينده نزديك با يكديگر ارتباط صوتي نيز برقرار كنند.

اين دو شركت هم‌اكنون به صورت آزمايشي ارتباط ميان كاربران ياهو مسنجر و Windows Live Messenger را آغاز كرده‌اند و كاربران كشورهاي آمريكا، كانادا، انگليس، مكزيك و فرانسه مي‌توانند در اين آزمايش شركت كنند.

در حال حاضر در مجموع حدود ۳۵۰ ميليون نفر از يكي از دو سرويس ياهو مسنجر و MSN مسنجر استفاده مي‌كنند كه ايجاد ارتباط ميان اين دو مسنجر مي‌تواند جامعه كاربران خدمات جديدWindows Live Messenger شركت مايكروسافت را با كاربران خدمات ياهو مرتبط كند كه اين امر در نهايت به نفع هر دو شركت خواهد بود.

كارشناسان عقيده دارند اتحاد جديد ياهو و مايكروسافت مفهومي بالاتر از ارتباط مسنجرهاي اين دو شركت داشته و از يك سو در راستاي تقويت خدمات VoIP (تلفن اينترنتي) و در كل فناوري‌هاي ارتباطي اين دو شركت و از سوي ديگر ضربه‌اي به مسنجر نوپاي رقيبي قدرتمند به نام گوگل، يعني Messenger Google Talk است.

اين درحالي است كه هم اكنون گوگل و AOL نيز براي مرتبط كردن خدمات مسنجر خود با يكديگر وارد مذاكره شده‌اند. كاربران سرويس مسنجر معروف شركت AOL هم‌اكنون مي‌توانند با كاربران خدمات مسنجر شركت اپل به نام آي‌چت، ارتباط برقرار كنند.

دو شركت ياهو و مايكروسافت هنوز زمان امكان برقراري ارتباط ميان تمامي كاربران مسنجرهاي اين دو شركت در كشورهاي مختلف جهان را اعلام نكرده‌اند.