PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : جشنواره نوجوان سالم در مدارس لرستان برگزار می شود



sunyboy
03-05-2015, 02:40 PM
به گزارش خبرنگار مهر، گودرز کریمی فر ظهر امروز پنج شنبه در همایش رابطین سازمانهای دولتی و غیردولتی در محل فرماندهی انتظامی لرستان اظهار داشت: در عصر کنونی که پدیده شیعه هراسی، اسلام هراسی، دین گریزی و معنویت گریزی به شدت مطرح است نقش دستگاه های فرهنگی و اجتماعی می تواند جدی و اساسی باشد.
کریمی فر ادامه داد: در راستای جلوگیری از افزایش آسیب های اجتماعی به طور قطع احتیاج به برنامه است و با شعار نمی توان آسیب های اجتماعی را کاهش داد.
آسیب پذیری آموزش و پرورش در برابر آسیبهای اجتماعی
وی با بیان اینکه باید سه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای کاهش آسیب های اجتماعی در یک پروسه زمانی پنج تا ۱۰ ساله وجود داشته باشد عنوان کرد: باید با برنامه در مقابل این آسیب های اجتماعی و فرهنگی حرکت کرد چرا که فضای مجازی و ابزار هجمه فرهنگی دشمن هر روز پیشرفته تر از قبل می شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه منزل، محیط و مدرسه در زندگی دانش آموزان نقش اساسی دارند ادامه داد: اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش باید برای این سه عنصر در راستای کاهش آسیب های اجتماعی برنامه داشته باشد چرا که آموزش و پرورش لرستان بالغ بر ۳۰۷ هزار دانش آموز دارد و به راحتی می توانند در برابر این آسیب ها تهدید شود.
کریمی فر نقش نیروی انتظامی در کاهش این آسیب ها را بسیار موثر دانست و تصریح کرد: آموزش و پرورش می تواند هم سو و به موازات معاونت اجتماعی نیروی انتظامی در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی حرکت کند چرا که بر این باوریم هرگاه کاری اعتقادی و ارزشی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی صورت گیرد توسط کسانی انجام می شود که در کار خود هدف، تعصب و احساس مسئولیت داشته باشند.
فعالیت موثر اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش
وی به نقش اراده، امید و پشتکار برای مقابله با آسیب های اجتماعی اشاره کرد و افزود: امید تنها پدیده ای است که هرگز دچار مرگ نمی شود و در آموزش و پرورش تنها چیزی که می تواند دانش آموزان را بانشاط و در مقابل این آسیب ها مصون بدارد امید و امیدواری است چرا که در سند تحول بنیادین مهم ترین عنصر بعد از دانش آموز، معلم است.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اینکه اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش از حساس ترین، با برنامه ترین و پیچیده ترین ادارات آموزش و پرورش است بیان داشت: انتظار می رود این اداره با توسعه مشارکت با سایر دستگاه های فرهنگی و اجتماعی گام های موثری در این زمینه بردارد.
وی با بیان اینکه غنی سازی اوقات فراغت در آموزش و پرورش می تواند در کاهش آسیب ها و تقویت فرزندپروری نقش موثری داشته باشد ادامه داد: ارتباط عاطفی پدرو مادر و دوست شدن پدرومادر با فرزندان خود می تواند از انزوای دانش آموزان جلوگیری کند.
کریمی فر روشنگری، تبیین برنامه، جریان سازی خبری و اقناع مخاطبان را چهار مولفه موثر در کاهش آسیب های اجتماعی و تقویت رابطین اجتماعی دانست و گفت: در این زمینه فعالیت رسانه ملی و شبکه استانی با محوریت دستگاههای فرهنگی و اجتماعی بسیار موثر است.
بروشورهای فرهنگی - اجتماعی در ۳۰۰۰ مدرسه لرستان توزیع شد
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان به اقدامات انجام شده توسط آموزش و پرورش در راستای کاهش آسیب های اجتماعی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: جشنواره نوجوان سالم اسفندماه هرسال از میان چهار هزار و ۲۰۰ آموزشگاه استان در آموزشگاه هایی که دارای جمعیت بالای ۵۰ نفر هستند برگزار می شود که امسال در ۲۱ اسفند برگزار خواهد شد.
کریمی فر برگزاری همایش سیره، رفتار و کردار علوی، برگزاری کارگاه آموزشی برای والدین و کارکنان، برگزاری دوره های آموزش ضمن خدمت پیشگیری از اعتیاد را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش در جهت کاهش آسیب های اجتماعی دانست.
وی افزود: برگزاری جلسات توجیهی برای مشاورین مدرسه یکی دیگر از این اقدامات بوده چرا که مشاورین مهم ترین نقش در مدرسه را دارند و مشاور تحصیلی، تربیتی، فردی و خانوادگی دانش آموزان هستند.
وی در پایان گفت: بروشورهای فرهنگی - اجتماعی نیز توسط آموزش و پرورش برای اطلاع رسانی به اولیا دانش آموزان و متصدیان امر آموزش و پرورش تهیه و در حدود سه هزار مدرسه استان توزیع شده است.

http://pnu-club.com/imported/2015/02/30.gif