PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : معلمان نقطه عطف در توسعه پایدار هستند



sunyboy
03-04-2015, 10:20 AM
به گزارش خبرنگار مهر، محمود مهر محمدی در نخستین همایش کشوری که شامگاه سه شنبه با عنوان جایگاه و اقتضائات در تربیت معلم در پردیس شهید هاشمی نژاد مشهد بر گزار شد اظهار کرد: هدف ما در دانشگاه فرهنگیان تربیت نسلی از معلمان است که سفیران رفتار و منش اقتصادی همسو با توسعه پایدار باشند.
وی با بیان اینکه این هدف گذاری با الهام از شعار مقام معظم رهبری و توسط معاونت پژوهشی دانشگاه انجام شده است گفت: ماموریت دانشگاه فرهنگیان نهادینه کردن فرهنگ و تربیت اقتصادی در وجود دانشجو معلمان است.
مهر محمدی یاد آور شد: اخیرا کنفرانسی بین المللی در زمینه آموزش برای توسعه پایدار در ژاپن بر گزار شد و وزرای آموزش و پرورش شرکت کننده در این کنفرانس متعهد شدندعملیات مقتضی توسعه پایدار را در نظام تعلیم و تربیت در اولویت قرار دهند.
سر پرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه توسعه پایدار در عرصه تعلیم و تربیت به یک تیم جهانی تبدیل شده است اظهار کرد: در همین راستا دو هفته پیش نخستین نشست ملی توسعه پایدار با حضور دکتر فانی بر گزار شد.
وی گفت تربیت اقتصادی مورد نیاز ما تربیتی است که رفتار اقتصادی هماهنگ با توسعه پایدار در آن تعبیه شده باشد و اخلاق مدار بودن و مسئول بودن در برابر انسان ها و منابع طبیعی از شاخصه های آن است.
مهر محمدی گفت: مسئولیت دانشگاه فرهنگیان نیز در عرصه تربیت اقتصادی  فراهم کردن زمینه هایی است تا خصوصیات و ویژگی های اقتصاد مقاومتی در شخصیت دانشجویان شکل گیرد.
وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی و اقتصاد سبز که امروز در دنیا مطرح شده است همپوشانی های زیادی دارند گفت: ما در دانشگاه فرهنگیان تربیت معلم اقتصاد سبز را در دستور کار قرار داده ایم و معلمان باید سفیران رفتار و منش اقتصادی همسو با توسعه پایدار باشند.
سر پرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به فجایع زیست محیطی که امروز گریبانگیر طبیعت ایران شده است از جمله خشک شدن دریاچه ارومیه  و سفره های آب زیر زمینی و خطر تبدیل شدن دریاچه خزر به بیابان گفت: ما باید از طریق تربیت  معلمان رفتار های صحیح را به نسل های آینده منتقل کرده  و نظام تعلیم و تربیت را به سمت رفتار های مسئولانه سوق دهیم.

http://pnu-club.com/imported/2015/02/30.gif