PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : درآمد ۷۱۷ میلیارد تومانی بهره برداران کشاورزی در نهاوند



sunyboy
03-04-2015, 09:40 AM
به گزارش خبرنگار مهر، احد ظفری عصر سه شنبه در جمع کشاورزان و دامداران بخش زرین دشت نهاوند در سالن اجتماعات کتابخانه شهر برزول اظهار داشت: در سال جاری شهرستان نهاوند ۶۲۰ هزار تن محصولات زراعی، کشاورزی و دامی که معادل ۱۲ درصد ظرفیت تولید استان همدان است، تولید کرده است.
ظفری با اشاره به اینکه ۱۷ هزارو ۴۱۱ نفر در کشاورزی نهاوند فعال هستند، افزود: ارزش ریالی این حجم تولید محصولات مختلف شهرستان نهاوند ۷۱۷ میلیارد تومان است و شهرستان نهاوند نیز در تولید ۱۴ محصول استان همدان رتبه اول و دوم را دارد.
وی گفت: در سال جاری ۱۳۵ هزار تن چغندرقند به ارزش پولی ۳۳ میلیارد تومان در شهرستان نهاوند تولید شده که بیش از ۵۰ درصد تولید استان همدان است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی نهاوند با بیان اینکه امسال باید ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان همدان به سیستم آبیاری تحت فشار تجهیز شوند که سهم شهرستان نهاوند هزارو ۹۰۰ هکتار بوده، گفت: تا کنون بیش از هزار هکتار آن انجام شده و بیش از سه هزار و ۵۰۰ هکتار دیگر آماده تجهیز به سیستم آبیاری تحت فشاراست.
احد ظفری بیان داشت: شهرستان نهاوند دارای هزار و ۳۵ کیلومتر انهار سنتی آبیاری کشاورزی و باغی است که تاکنون ۲۰۰ کیلومتر آن به کانال کشی بتونی تبدیل شده و امسال نیز ۲۳ کیلومتر کانال بتونی در نهاوند انجام شده است.
ظفری ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی کشاورزان بخش زرین دشت نهاوند خرده دهقانی است که برای حل این مشکل امسال ۵۵۰ میلیون تومان برای تجمیع و یکپارچه کردن بیش از ۸۰۰ قطعه از این اراضی تخصیص یافته است.
وی از تجمیع ۳۰۰ هکتار از اراضی روستای ازنهری از توابع بخش زرین دشت در سال جاری خبر داد و گفت: ۲۶۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ۱۸۰ و تملک های شهرستان برای کانال کشی انهار سنتی بخش زرین دشت نهاوند اختصاص یافته که پیمانکار مربوطه مشخص و عملیات اجرایی آن قبل از پایان سال شروع می شود.
 
 
 
 
 
 
 

http://pnu-club.com/imported/2015/02/30.gif