PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : کاهش کیفیت آموزش زنگ خطری برای آینده است



sunyboy
03-03-2015, 06:30 PM
به گزارش خبرنگار مهر، ژاله فرامرزیان ظهر امروز در نشست با فعالان اقتصادی حوزه صنعت سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بهره وری مهمترین عامل کاهش هزینه ها و استفاده بیشتر از منابع و ذخایر ارزشمند کشور است که باید به بهترین شکل به آن توجه داشت.
این مقام مسوول اضافه کرد: توسعه نیافتن استان های کمتر برخوردار به دلیل کمبود منابع آنها نیست بلکه به سبب اعمال نشدن مدیریت صحیح در منابع است که باید با برنامه ریزی جامع برای رفع این مشکل کوشا بود.
مدیرکل دفتر تشکیلات و بهبود روش های وزارت کشور  افزود:در این راستا وزارت کشور تفاهمنامه ای را با سازمان ملی بهره وری امضا کرده تا براساس منابع موجود استان های کمتر برخوردار، چالش های پیش روی این استان ها در ابعاد مختلف شناسایی تا  این استان ها به سمت نظام بهره وری کشور سوق پیدا کنند.
فرامرزیان از اجرایی شدن طرح بازبینی و به روز رسانی ساختار فرمانداری ها و بخشداری ها در چند ماه آینده خبر داد و افزود: با توجه به اینکه این ساختار از سال ۷۷ تاکنون هیچ تغییری نکرده است لذا این ساختار بر اساس درجه بندی تغییر می کند.
وی ادامه داد: عناوین پست ها و مسوولیت ها در تشکیلات فرمانداری ها و بخشداری ها در دست بررسی و مطالعه است.
فرامرزیان گفت: تعیین شرح وظایف مسوولیتها در استانداری ها و سایر دستگاههای اجرایی در سال جاری مورد توجه دولت قرار گرفته و اصلاح نظام اداری به تصویب رسیده است.
رییس سازمان ملی بهره وری ایران نیز در این نشست اظهار داشت: ارتقای بهره وری یکی از عوامل مهم در رشد و توسعه اقتصادی کشورها به شمار می آید و فعالان اقتصادی باید به این مقوله توجه جدی داشته باشند.
رویا طباطبایی یزدی افزود: باید از تجارب دیگر کشورها در زمینه ارتقای بهره وری به منظور نیل به رشد اقتصادی بالاتر بهره بگیریم که در این راه کشور ژاپن می تواند الگوی مناسبی برای ما باشد.
وی با اشاره به کیفیت آموزش بیان کرد: متاسفانه کیفیت آموزش در سال های اخیر در کشور پایین آمده که می تواند در رشد و توسعه آینده کشور و بهره وری تاثیرگذار باشد، در صورتی که باید با تمام توان به دنبال ارتقای کیفیت آموزش در بخش های مختلف باشیم.
وی در ادامه به تشریح راه حل های ارتقای بهره وری پرداخت و گفت: رشد سرمایه فیزیکی، سرمایه انسانی، دانش و تکنولوژی در ارتقای بهره وری و رشد اقتصادی نقش بسزایی دارد.
رییس سازمان ملی بهره وری ایران افزود: برای بهره وری بالاتر باید به مسائل زیربنایی چون حمل و نقل، مسائل زیرساختی چون ارتباطات و تحقیقات بنیادین و پایه نیز توجه کرد.
وی در ادامه با اشاره به ۲۹ بهمن ماه سالگرد ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری تاکید کرد: ۱۱ بند از ۲۴ بند این سیاست ها مستقیم و غیرمستقیم به بهره وری اشاره دارد که نشان از اهمیت بهره وری در رشد و توسعه اقتصادی کشور دارد.
به گفته وی، موضوعاتی چون کارآفرینی، دانش بنیانی، ارتقای کیفیت نیروی انسانی، مدیریت مخاطرات اقتصادی، رقابت پذیری، شفاف سازی و کاهش فساد، عدالت، خلاقیت و نوآوری، فرهنگ سازی و کاهش هزینه های زاید در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی قویا مورد تاکید قرار گرفته که ارتباط بسیاری با بهره وری دارد.

http://pnu-club.com/imported/2015/02/30.gif