PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : بخش خصوصی باید در مجامع تصمیم گیر صاحب رای باشد



sunyboy
03-03-2015, 06:00 PM
به گزارش خبرنگار مهر مرجان آقاجان زاده هوشیار در نشست خبری خود با خبرنگاران با بیان اینکه بخش خصوصی واقعی باید در اقتصاد کشور حضور یابد گفت: به نظر می رسد فعالان اقتصادی باید به خوبی علم اقتصاد را شناخته و شجاعت بازگو کردن مشکلات وچالش های اقتصادی را که از سوی دولت ایجاد شده داشته باشند و این در شرایطی است که مشاهده می شود که برخی فعالان اقتصادی زمانی که به عنوان مشاور در جلسات دولت حضور می یابند بیشتر به دنبال حل کردن مشکلات شخصی بنگاه تولیدی خود هستند.
عضو اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران افزود: به نظر می رسد دولت و بخش خصوصی با تعامل می تواند راههای سعی و خطا  در اقتصاد را ببندد و با علم و تجربه خود تجارت را رونق بخشد ضمن اینکه در این میان اتاق بازرگانی نیز بایدبه گونه ای عمل کند که از دولت بخواهد در نهادهای تصمیم گذار صاحب رای باشد.
هوشیار خاطرنشان کرد: در همه جای دنیا صنایع بزرگ قدرت بیشتری دارند و شکی نیست که هلدینگ های قوی و تشکل های مقتدر می تواند بر روی تصمیمات اقتصادی دولت تاثیرگذار باشد این در حالی است که حضور تشکل های قوی در پارلمان بخش خصوصی می تواند حامی بنگاههای کودک و متوسط هم باشد.
وی اظهار داشت: متاسفانه طی سالهای گذشته به وجود آمدن بنگاههای متعدد کوچک و متوسط در اقتصاد ایران منجر به این شده تا انبوهی از کارخانه ها وامهای دولتی دریافت کرده و یک شبه ماشین آلات و دستگاههایی خریداری کنند که ممکن است در کلان اقتصاد و توسعه اقتصادی چندان کارآمد نباشد.
به اعتقاد عضو اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران اتاق های بازرگانی باید جایگاه حضور سرمایه دارانی باشد که بدون استفاده از رانت بدنبال راهکارهایی برای ارتقاء تولید و توسعه اقتصادی کشور هستند.
وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری به خوبی توانسته اند نقاط ضعف اقتصاد ایران را شناسایی کرده و انتظار دارند تا کار بدست کاردان سپرده شود و این در شرایطی است که به نظر می رسد بخش خصوصی باید در اقتصاد بیش از پیش حضور پیدا کرده و البته به طور قطع بخش خصوصی کارآفرین و نه رانت خوار می تواند در اقتصاد حضور  کارآمدی داشته باشد.

http://pnu-club.com/imported/2015/02/30.gif