PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد خواستار حفظ حرمت دانشگاه شدند



sunyboy
03-01-2015, 03:00 AM
به گزارش خبرنگار مهر، به دنبال جلوگیری از برگزاری کنسرت موسیقی در دانشگاه فردوسی مشهد و بازداشت چند ساعته معاون فرهنگی این دانشگاه در هفته گذشته  تشکل های دانشجویی این دانشگاه با انتشار بیانیه ای نبست به این اقدام اعتراض خود را ابراز کردند.
در بیانیه ای که توسط کانون‌های فرهنگی هنری، انجمن اسلامی و انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد در همین رابطه صادر شد، آمده است: دانشگاه فردوسی مشهد با فراهم آوردن زمینه فعالیت برای دانشجویان برای ترویج فرهنگ و هنر اصیل ایرانی همواره خدمات گسترده‌ای را به کشور ارائه کرده است اما در روزهای اخیر، ورود و دخالت عناصر خارج از دانشگاه به مسائل داخلی دانشگاه، موجی از بی‌اعتمادی را در میان عموم دانشجویان دانشگاه به وجود آورد.
در این بیانیه نوشته شد: امروز در شرایطی که مدیران دانشگاه سعی در انجام وظایف خویش و فراهم کردن فضا برای فعالیت دانشجویان در چارچوب قانون داشته، عده‌ای با انگیزه‌های نامعلوم با بی‌تدبیری سعی در تحریف ماهیت فرهنگی دانشگاه دارند.
تشکل های دانشجویی یادآور شدند: ورود نهادهای امنیتی و قضایی به مسائل دانشگاه بی‌شک موجب ناامنی فضای دانشگاه و در نتیجه رشد افراطی‌گری در فضای فعالیت‌های دانشجویی می‌شود.
در این بیانیه ضمن اظهار تاسف از برخورد قضائی با مسئولان بزرگترین دانشگاه شرق کشوربه علت برگزاری یک برنامه فرهنگی هنری آمده است: امروز با چنین اقدامی حرمت دانشگاه شکسته شده است و دانشگاه که نقش اصلی را در ترویج فرهنگ اسلامی ایرانی ایفا می‌نماید خود قربانی حرکتی ضد فرهنگی شده است.
دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در بیانیه خود ضمن ناشایست دانستن احضار و بازداشت معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کردند: امید داریم دیگر شاهد چنین رخدادهای غیر قابل باوری نباشیم و از مسوولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تقاضا می‌کنیم درباره این اقدام بی‌تدبیرانه پیگیری‌های لازم را انجام داده و مانع از تکرار چنین حوادث ناگوار ضدفرهنگی شوند.
قوانین داخلی سازمان ها بهانه مناسبی برای استنكاف از دستورات قضایی نیست
در همین رابطه دادستان مشهد در گفتگو با مهر بیان کرد: قوانین داخلی سازمان ها و ادارات بهانه مناسبی برای استنكاف از دستورات قضایی نیست.
غلامعلی صادقی در خصوص تخلف دانشگاه فردوسی در اجرای كنسرت موسیقی و بازداشت چند ساعته معاونت فرهنگی این دانشگاه گفت: دستور قضایی به مسئولان دانشگاه ابلاغ شد اما مسئولان دانشگاه  با استنكاف در برابر دستور قضایی نسبت به اجرای آن مقاومت كردند.
وی ادامه داد: افكار عمومی نمی پذیرد كه شخصی یا سازمانی در كنار مراسم عزارداری در پایتخت معنوی كشور به اجرای كنسرت به شكلی غیرقابل قبول بپرازد.
به گزارش خبرنگار مهر، سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد نیز روز گذشته در خطبه های نماز جمعه با واکنش به این موضوع بیان کرد:کنسرت موسیقی، مطرب بازی است و چون تمام شهر مشهد حرم امام رضا (ع) است لذا برگزاری کنسرت در مشهد مطرب بازی در حرم آن حضرت است.
 
 

http://pnu-club.com/imported/2015/02/30.gif