PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : بودجه ۹۴ گام مهم مجلس ودولت درکاهش وابستگی اقتصاد کشور به نفت است



sunyboy
02-19-2015, 09:00 PM
به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین مقیمی ظهر پنجشنبه در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: اگر امروز قیمت نفت را پایین آورده‌اند باید از این فرصت در راستای کاهش وابستگی به نفت و جداسازی اقتصاد از نفت استفاده کنیم.
وی بیان کرد: طبق برنامه های توسعه کشور سالانه باید ۲۰ درصد از درآمد نفت در صندوق توسعه ملی ذخیره شود که در این راستا تا حدودی موفق بوده ایم.
مقیمی همچنین با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در شرایطی خاص  آغاز به کار کرد، اظهار داشت: این دولت از ابتدای کار با مشکلاتی متعدد داخلی و خارجی مواجه بوده اما دولت اعلام کرده که برای حل این مشکلات برنامه دارد.
وی بیان کرد: در سیاست خارجی دولت وظایف خود را در چارچوب تصمیمات کلان کشور و سیاست های جمهوری اسلامی پیش می برد و تیم مذاکره کننده با اقتدار از حقوق ملت و ارزشهای ملی و اسلامی دفاع می کند.
مقیمی با بیان اینکه اقتصاد، فرهنگ و حل چالش‌های اجتماعی در اولویت برنامه‌های مسئولان کشور است، افزود: سازوکارهای لازم برای رفع مشکلات و توسعه کشور وجود دارد که بهره برداری از  توانمندی ها و پتانسیل های استان ها به ویژه نیروی انسانی مستعد یکی از این راهکارهاست.
این مسئول با بیان اینکه دولت در ابتدای کار با رشد اقتصادی منفی و تورم ۴۰ درصد مواجه بود، گفت: دولت در کنترل تورم است تا کنون موفق عمل کرده اما هنوز نتوانسته ایم قدم های بزرگی در ایجاد رونق اقتصادی برداریم.
وی بر اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و اظهار داشت: امروز اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور یک ضرورت است تا به کمک آن مشکلات کشور مرتفع شود.
معاون سیاسی وزیر کشور همچنین گفت: تمام مدیران دولت یازدهم موظف به اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های دولت تدبیر و امید هستند و باید از تمام اختیارات قانونی خود برای رسیدن به اهداف برنامه های توسعه ای استفاده کنند.
مقیمی با بیان اینکه دولت باید در مقابل مجلس پاسخگو و مردم پاسخگو باشد، بیان کرد: کسانی که پذیرفته اند با این دولت کار کنند باید در شرایط فعلی فعالتر و جدی تر فعالیت نمایند و در راستای اجرای سیاستهای دولت بکوشند.
وی بیان کرد: حقوق مردم چیزی نیست که از کنار آن بگذریم و رییس جمهور به مردم قول داده که حقوق قانونی آنان را بازگرداند.

http://pnu-club.com/imported/2015/02/30.gif