PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : تدوین سند توسعه استراتژیک صنعتی/ ۱۰۰ شرکت برتر ایران معرفی شدند



sunyboy
02-16-2015, 01:40 PM
به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا نعمت زاده با ارسال پیامی به همایش ۱۰۰ شرکت برتر ایران، از اتمام تدوین سند توسعه استراتژیک صنعتی خبر داد و گفت: از تمامی مجامع علمی از جمله سازمان مدیریت صنعتی انتظار می رود که بتوانند بر اساس تجزیه و تحلیل، سیاست های صنعتی کشور را به عنوان یک قطب نما در نظر بگیرند.
در این پیام که از سوی مشاور وزیر صنعت قرائت شد، عنوان شد که به قدری در سازمان مدیریت صنعتی تجربه انباشته شده است که اکنون زمان آن رسیده نه تنها این شرکت خدمات خود را در خارج از مرزهای کشور ارائه کند، بلکه در سیاست‌گذاری توسعه صنعتی کشور نقش جدی داشته باشد.
وی تصریح کرد: به زودی سند توسعه استراتژیک صنعتی منتشر خواهد شد.
 مجتبی رجب بیگی مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی ایران نیز در این همایش با بیان اینکه در سال ۹۲ بیشترین دارایی ها در اختیار بانک‌ها بوده است، گفت: ممیزی شرکت‌های ایران نشانگر این است که در بخش بیشترین دارایی‌ها، بانک‌ها در رتبه های اول قرار گرفتند، ضمن اینکه در زمینه بیشترین اشتغالزایی نیز در سال گذشته شرکت‌های خودرویی، مخابرات و بانک‌ها در رده های بعدی قرار گرفته اند.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی ایران افزود: شرکت‌های پالایش نفت و پتروشیمی ها رتبه های اول بالاترین فروش را به خود اختصاص داده اند و البته بیشترین رشد فروش در اختیار یکی از بانک‌های خصوصی بوده است.
وی تصریح کرد: در زمینه فروش ۱۰۰ شرکت برتر کشور، یک شرکت پالایش نفت با ۴۰ هزار میلیارد تومان رتبه اول را به خود اختصاص داده و البته پس از آن نیز باز هم شرکت‌های پالایش نفت، صنایع پتروشیمی، یک هلدینگ سرمایه گذاری و برخی بانک‌ها قرار می گیرند.
همچنین در ادامه مجید درویش رئیس مرکز رتبه بندی سازمان مدیریت صنعتی نیز با اشاره به برترین گروه های صنعتی در سال گذشته، از سهم ۲۳ درصدی گروه فرآورده های نفتی در فروش خبر داد و گفت: بیشترین دارایی های کشور با ۵۴ درصد در اختیار بانک‌ها است، ضمن اینکه قوی ترین رشته صنعتی در کشور فرآورده های نفتی بوده که ۲۳ درصد از فروش کل گروه ها را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: بانک‌ها نیز با اختصاص ۱۹ درصد از سهم فروش و گروه های چند رشته ای با اختصاص سهم ۱۰ درصدی از فروش در رتبه های بعدی قرار گرفته اند و کمترین سهم فروش را گروه خدمات عمومی، رفاهی و گردشگری به خود اختصاص داده است.
درویش تصریح کرد: بیشترین دارایی ها با ۵۴ درصد در اختیار بانک‌ها است و پس از آن شرکت‌های چند رشته ای صنعتی با ۶ درصد و سرمایه گذاری های مالی با ۵.۸ درصد رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص داده اند که مجموع این ۳ گروه ۶۵.۸ درصد از کل دارایی ها را شامل می شود.
رئیس مرکز رتبه بندی سازمان مدیریت صنعتی با اشاره به گروه های برتر در زمینه حاشیه سود، خاطرنشان کرد: حاشیه سود گروه واسطه گری مالی ۵۴ درصد، اکتشاف و استخراج ۴۹ درصد، گروه انبوه سازی املاک و مستغلات ۴۵ درصد و به طور کلی میانگین حاشیه سود در کسب و کار کشور ۲۲ درصد است.
وی با بیان اینکه بانک‌ها با ۲۳ درصد سهم از اشتغالزایی بیشترین نقش را در اشتغالزایی در میان گروه‌های صنعتی به خود اختصاص داده اند، خاطرنشان کرد: پس از آن، خودروسازان با ۱۳ درصد و فلزات اساسی با ۹ درصد در رتبه های بعدی قرار گرفته اند، ضمن اینکه در بخش صادرات نیز رتبه اول در اختیار گروه پتروشیمی و پس از آن گروه چند رشته ای صنعتی با ۲۳ درصد و فرآورده های نفتی با ۲۲ درصد در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

http://pnu-club.com/imported/2015/02/30.gif