PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : مخفی سازی سفارشی فایل ها در ویندوز 7 بدون نرم افزار



Invisible2
09-11-2014, 11:30 PM
بیایید فایلی بسازیم که بیشتر مخفی باشد، زود پیدا نشده،و فقط خودتان بدانید آن فایل کجاست. هرکس که با ویندوز سر و کار داشته باشد می داند با ورود به folder options و با تیک دار کردن گزینه ی show hidden files…واقع در سربرگ view می توان فایل هایی را که مخفی شده اند را به نمایش در آورد. برای همین این ترفند دیگر زیاد کارساز نیست.



http://pnu-club.com/imported/2014/09/39.png

با روشی که در این جا به شما معرفی شده می توانید فایل ها و فولدر هایی که مد نظرتان است را به عنوان فایل های مهم سیستم عامل ویندوز به ویندوز خود بشناسانید که ویندوز حق نمایش آنها را نداشته باشد، به جز با اجازه ی خودتان.
برای انجام این کار ابتدا باید یک فایل command prompt را با استفاده از کلید های Win+R و ترکیب آنها باز کنید. cmd را تایپ کرده،سپس بر روی کلید enterضربه بزنید.

http://pnu-club.com/imported/2014/09/40.png

در پنجره ی باز شده،فرمان هایی را به ویندوز منتقل کنید.باید دستور زیر را تایپ کنید.

attrib +s +h "C:\Users\Taylor Gibb\Desktop\Top Secret”
توجه داشته باشید که در میان دو ویرگول برعکس شما باید آدرس فایلی در سیستم خود را که قصد پنهان کردن آن را دارید،وارد کنید.



http://pnu-club.com/imported/2014/09/41.png


اکنون اگر به آدرس فایلی که مد نظرمان بوده رجوع کنیم،خواهیم دید که رفته و اثری از آن نیست.حتی با فعال کردن گزینه ی show hidden files and foldersدر منوی viewواقع در folder optionsدیده نخواهند شد.



http://pnu-club.com/imported/2014/09/42.png


برای نمایش این گونه فایل ها و فولدر ها که با این روش پنهان سازی شده اند،باز هم همان command promptرا با استفاده از فشردن هم زمان کلید های Win+Rباز کنید.سپس همان دستور را با آدرس همان فایل تایپ کنید.با این تفاوت که به جای علامت های مثبت (+)در این دستور از علامت های منفی (-)استفاده کنید.یعنی دستور زیر را تایپ کنید:

attrib -s -h "C:\Users\Taylor Gibb\Desktop\Top Secret”



http://pnu-club.com/imported/2014/09/43.png


مثل یک جادو گر دوباره فایل تان را آشکار می کنید.



http://pnu-club.com/imported/2014/09/44.png


راه های زیادی برای نمایش دادن فایل ها و فولدر هایی که به این طریق پنهان شده اند وجود دارد.بنابراین می توانید یک دیوار دفاعی دیگر نیز بر سر راه افراد قرار دهید،تا دسترسی آنان به این گونه فایل ها محدود شود.
می توانید به folder optionsرجوع کرده،و برگه ی viewانتخاب کنید.وتیک گزینه ی hide protected operating system files(Recommended) را بردارید.



http://pnu-club.com/imported/2014/09/45.png


با کلیک بر روی این گزینه پنجره ای شامل پیغام یک اخطار باز خواهد شد.که ممکن است شما را بترساند.ولی نگران نباشید و گزینه ی yes را فشار دهید.



http://pnu-club.com/imported/2014/09/46.png