PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : یاهو سهام گوگل را در بازار جست‌وجو ربود



Borna66
06-16-2009, 10:46 AM
گوگل هم‌چنان با در اختیار داشتن 63 درصد از كل ترافیك جست‌وجو، در ماه ژانویه بر این بازار حاكم بود اما 0.5 درصد از سهم بازارش كاهش یافته و این در حالی است كه سهم بازار یاهو دقیقا به همان اندازه و به 21 درصد افزایش یافته است.


به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این خبر خوب در زمان مناسبی برای یاهو منتشر شده و این شركت پنجمین سال از زمانی كه اداره مستقل موتور جست‌وجویش را شروع كرد، جشن گرفت.
بر اساس این گزارش تعجب‌آور نیست كه سه موتور جست‌وجوی برتر در ماه ژانویه بدون تغییر ماندند؛ طبق جدیدترین آمار در بازار جست‌وجوی وب كه از سوی كام اسكار انتشار یافته، پس از گوگل و یاهو، سومین مكان همچنان به مایكروسافت تعلق دارد كه 8.5 درصد از بازار جست‌وجو را در اختیار دارد. امریكن آنلاین با 3.9 درصد و Ask Network با 3.7 درصد، در مكان‌های چهارم و پنجم قرار دارند.
شمار جست‌وجوهای انجام گرفته توسط كاربران آمریكایی 7 درصد رشد كرده و به 13.5 میلیارد رسید. با این حال افزایش هفت درصدی نسبت به ماه دسامبر، با توجه به این كه اكثر كاربران بیشتر سرگرم تعطیلات سال نو بودند، قابل درك است.
گوگل بیش از 8.5 میلیارد جست‌وجو، یاهو 2.8 میلیارد و مایكروسافت 1.1 میلیارد جست‌وجو را به ثبت رساندند در حالی كه میزان جست‌وجوهای انجام گرفته در هر یك از سایت‌های امریكن آنلاین و Ask حدود 500 میلیون بود.
بر اساس آمار تمامی سایت‌های جست‌وجو در این ماه رشد كردند اما بیشترین رشد به یاهو و امریكن آنلاین متعلق بود كه رشد 9 درصدی را به ثبت رساندند.