PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : آشنایی با Ip Tables در لینوکس



hiddenboy
09-11-2008, 04:41 PM
درود به همه. اگر مدیران عزیز سایت یک تالار مجزا برای لینوکس میزدن خیلی عالی میشد. به هر حال تصمیم دارم تا به همه ی عزیزان آموزش لینوکس رو بدم. البته این قسنت بیشتر بدرد آقا ی مصطفی که میخوان امنیت شبکه یا همون CEH رو بخونن لازمه.
آشنایی با IPTABLES قسمت اول


مقدمه
همانطور که می‌دانید، شبکه‌های کامپیوتری مبتنی بر گنو/لینوکس به طور فزاینده‌ای رو به گسترش هستند. در این بین یکی از عمده مشکلات، مشکلات مربوط به امنیت شبکه می‌باشد. Iptables یکی از کاراترین و انعطاف پذیرترین نرم‌افزارهای تولید شده در این زمینه است. با استفاده از این نرم افزار شما می توانید ترافیک ورودی و خروجی سیستم و شبکه را تحت کنترل خود درآورید. در این مقاله سعی شده تا حد زیادی مفاهیم و امکانات مربوط به این نرم افزار را در اختیار شما قرار دهیم.
اصطلاحات
این مقاله شامل تعدادی اصطلاحات خاص است که باید کمی بیشتر در مورد آنها توضیح دهم. در این قسمت آن دسته از اصطلاحاتی که بیشتر مورد استفاده است را برایتان تشریح می کنم:
DNAT یاDestination Network Address Translation
DNAT تکنیکی برای ترجمه یا تفییر آدرس IP مقصد است. DNAT به همراه SNAT برای تسهیم یک آدرس IP معتبر (آدرس IP که در اینترنت قابلیت مسیریابی داشته باشد) به کار می‌رود. این کار به وسیله واگذار کردن (assigning) درگاههای مختلف در جهت یک آدرس IP اینترنتی معتبر و در نهایت مطلع کردن مسیریاب لینوکس از اینکه ترافیک را به کجا بفرستد، انجام می‌شود.
+++--- دوستان عزیز چون من هنوز اجازه پیوست فایل رو ندارم آموزش ها رو روی سرور خورم آپ میکنم و لینکشو میزارم اینجا---+++
دوستان عزیز برای دانلود فایل آموزش روی لینک زیر کلیک کنید حجم فایل این آموزش 155 کیلوبایت میباشد.
لینک دانلود ---> http://ITCentre.ir/pdflearning/Linux-iptables.rar (http://ITCentre.ir/pdflearning/Linux-iptables.rar)

sunyboy
09-11-2008, 10:55 PM
خیلی عالیه

hiddenboy
09-12-2008, 10:51 AM
خواهش میکنم بالاخره ما هم می خوایم این فروم هرچه بهتر باشه