PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : آیا آدم نرمالی هـسـتـيـد؟؟؟



alamatesoall
09-09-2013, 05:43 PM
«عجب آدميه؟! اصلا يك‌جورهايي قاطي داره! يك روز وقتي مي‌بيننت كلي سلام و عليك مي‌كنه و يك روز انگار يك غريبه ديده!... اصلا آدم نرمالي نيست.»

آدم نرمال! تعريف شما از آدم نرمال چيست؟ آيا شما آدم نرمالي هستيد؟ اصلا چگونه مي‌توان يك آدم نرمال بود؟ آدمي كه ديگران در مورد او چيزهايي كه در ابتداي متن خوانديم، نگويند. مطلبي كه در ادامه مي‌آيد به شما كمك مي‌كند تا در ميان جمع دوستان، آشنايان و همكاران به عنوان فرد نرمالي شناخته شويد.


خانه‌تان را مرتب و تميز نگه داريد

شايد خانه شما از تميزي و نظافت برق نزند اما اگر مي‌خواهيد فرد نرمالي باشيد، بايد خانه مرتبي داشته باشيد. اگر خانه‌تان هميشه كثيف و درهم و برهم باشد، ديگران ناخودآگاه همين حس را درباره خودتان پيدا مي‌كنند و شما را با همين تصوير به ياد مي‌آورند. كافي است كمي خانه را تميز و مرتب كنيد آن هم نه با ويژگي‌هاي يك آدم احساسي، بلكه خيلي معمولي و عادي. لازم نيست ذره به ذره خانه را گردگيري كنيد، فقط كافي است شر ظرف‌هاي كثيف را از سينك ظرفشويي كم كنيد. نگاهي هم به سرويس بهداشتي خانه بيندازيد. مطمئن شويد تميز است و دستمال كاغذي در آن گذاشته‌‌ايد.


لباس مناسب بپوشيد

پوشيدن لباس مناسب، به معناي تهيه لباس گران‌قيمت و تجملي نيست بلكه لباس مناسب، لباسي است كه در يك كلام «معقول» باشد، چروك نباشد بيش از حد كهنه نباش.د و روي آن لكه‌هاي غذا ديده نشود. اين نكته درباره كيف يا حتي كيسه‌اي كه با آن وسايلي را حمل مي‌كنيد هم صدق مي‌كند. سعي كنيد اگر وسيله‌اي همراه خود داريد، يا آن را درون كيف بگذاريد يا درون كيسه‌اي شكيل نه يك كيسه رنگ‌ورو رفته يا كيسه‌هاي سياهي كه از بعضي مغازه‌دارها مي‌گيريد. كيف پول هم از ضرورت‌ها براي ايجاد يك تصوير خوب در ذهن ديگران است. به جاي اينكه پول‌هايتان را مچاله كنيد و در جيب‌هايتان بگذاريد، آنها را مرتب در يك كيف پول قرار دهيد مخصوصا اگر مي‌خواهيد در حضور ديگران بهاي چيزي را بپردازيد.


احساساتتان را به اندازه نشان دهيد

آدم‌هاي نرمال، احساسات‌شان را به?صورت طبيعي بروز مي‌دهند. آنها كمتر از كوره درمي‌روند، كمتر عصباني مي‌شوند و كمتر رفتارشان تغييرات اساسي پيدامي‌كند. اگر به شدت و ناگهان عصباني مي‌شويد و به قول معروف نمي‌خواهيد سر به تن هيچ‌كس بماند، بايد حتما به مشاور مراجعه كنيد چون اين رفتار نه تنها نشان‌دهنده مشكلي در شماست بلكه قضاوت ديگران را هم در مورد شما خراب مي‌كند. در مقابل ديگران به اندازه احساسات نشان بدهيد يعني وقتي كسي با هيجان با شما صحبت مي‌كند، سعي كنيد با هيجان به حرف‌هاي او گوش دهيد تا احساس نكند با ديوار حرف مي‌زند. هيجاني شدن بي‌اندازه هم مناسب يك فرد نرمال نيست، پس بي‌اندازه خود را مشتاق نشان ندهيد. اگر كسي در حال فرياد كشيدن بر سر شماست، سعي نكنيد مانند همان فرد و حتي شديدتر پاسخش را بدهيد. متوجه چشم‌هاي ديگري كه دارند شما را نظاره مي‌كنند هم باشيد. اگر فردي با خشونت با شما صحبت كرد، بعد از گذشت مدتي كه كمي آرام شد، از او بپرسيد دقيقا چه مشكلي با شما دارد. اگر آن فرد نرمال باشد، حتما به شيوه‌‌اي درست پاسخ شما را مي‌دهد. چون در ذهن خود شما را فردي منطقي‌ مي‌بيند.


مواظب اندام خود باشيد

مراقب سلامت خود باشيد. خوردن غذاي سالم، غذايي تهيه شده از مواد طبيعي و بدون افزودني‌هاي غيرمجاز و چربي زياد، مي‌تواند از شما فرد سالمي بسازد. به اندازه غذا بخوريد و دور رژيم‌هاي غذايي احمقانه و پرخوري‌هاي غيرمنطقي را خط بكشيد. در انتخاب غذا دمدمي مزاج نباشيد. آدم‌هاي نرمال هم گاهي بعضي از غذاها را دوست ندارند اما هيچ‌وقت بهانه بيجا نمي‌گيرند. وسواسي نباشيد و گاهي مثلا يك بار در هفته يا ماه، خوراكي‌هايي را كه دوست داريد ولي كمي مضرند، امتحان كنيد. كمي هم جنب‌وجوش داشته باشيد و اگر عادت كرده‌ايد مدام جلوي تلويزيون بنشينيد، اين عادت را ترك كنيد و وقت كمتري را به تماشاي تلويزيون اختصاص دهيد به جاي آن با سرعت كم درجا بزنيد. اين كار به شما كمك مي‌كند كمي كالري بسوزانيد و از كرختي و بي‌حالي بيرون بياييد. قدم‌زدن، شنا و هر فعاليت ديگري كه كرختي را از بدن شما دور كند؛ مي‌تواند كرختي را از ذهن و روحتان هم بزدايد پس وقت خود را تلف نكنيد و بعد از خواندن هر پاراگراف از همين مطلب، 30 تا 40 ثانيه در جا بزنيد.


زندگي اجتماعي داشته باشيد

آدم‌هاي نرمال به هيچ قيمت زندگي اجتماعي‌شان را از دست نمي‌دهند. اگر دوستان زيادي نداريد، سعي كنيد حداقل يكي، دو دوست براي خودتان پيدا كنيد. اين كار خيلي ساده است و فقط با يك «سلام» دوستي آغاز مي‌شود. امروز كه براي پياده‌روي به پارك مي‌رويد يا در كلاس‌ نقاشي، به يك نفر كه از نظر شما آدم موجهي است، سلام كنيد. آدم‌هاي اطرافتان را بيشتر بشناسيد. هر آدمي مي‌تواند گوشه‌اي از اين دنيا را به شما نشان دهد. شايد هم به بهترين دوست شما تبديل شد!


در كارتان بهترين باشيد

اين حرف به معناي خودكشي براي بهتر بودن نيست، فقط كافي است نهايت تلاشتان را براي خوب بودن انجام دهيد. تلاش براي نمره مطلوب گرفتن، كسب رتبه كاري بهتر و حتي بالا بردن درآمد. نتيجه مهم نيست، فقط مهم اين است كه تمام تلاشتان را بكنيد.


نكته‌ها

نرمال بودن به اين معنا نيست كه هر چيزي را در مورد خودتان تغيير بدهيد. مطمئن باشيد اين تغييرات كوچك شخصيت و وجهه اجتماعي‌تان را تغيير كلي نمي‌دهد اما به شما كمك مي‌كند از قبل بهتر باشيد. ارزش‌ها را هميشه در نظر بگيريد و آنها را زير پا نگذاريد و اجازه ندهيد كه افراد مختلف مدام شما را با حرف‌هايشان تغيير دهند.


خطر

اجازه ندهيد آدم‌ها آنقدر روي شما اثر بگذارند كه تبديل به آدم ديگري شويد. روي اصول انساني‌اي كه به آنها معتقد و از خوب بودن آنها مطمئن هستيد، پافشاري كنيد و آدمي باشيد كه آرزو داريد نه آدمي كه نيستيد و ديگران شما را آن‌گونه مي‌خواهند.




اعظم ولي‌قيداري
عضو تحریریه علمی ایران سلامت
forum.iransalamat.com