PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : مشکلات و آسیب های لوازم آرایشی و بهداشتی



Isooda
06-26-2013, 12:08 PM
http://pnu-club.com/imported/2013/06/613.jpg




استفاده از مواد آرایشی و محصولات مراقبتی پوست بخشی از عادات روزانه بیشتر مردم هستند. در کشورهای غربی بالغین بطور متوسط حداقل هفت محصول مراقبتی پوست را هر روز استفاده می‌کنند که شامل عطرها، مرطوب کننده‌ها، ضد آفتاب‌ها، پاک کننده‌های پوست، محصولات مراقبت مو، دئودورانت‌ها، ضدعرق‌ها، محصولات آرایشی مو، محصولات آرایشی رنگی و محصولات آرایشی ناخن می‌شود.
بیشتر مردم مشکلات کمی از این محصولات را تجربه می‌کنند، اگر چه مشکلات می‌تواند یا از اولین استفاده‌های اندک و یا بعد از سال‌ها مصرف رخ دهد. همچنین بسیاری از مردم معمولاً می‌دانند کدام محصولات باعث مشکل می‌شوند اما عکس‌العمل‌های کشنده و شدید ممکن است نیازمند تشخیص مهارت‌های یک متخصص پوست باشد.
مشکلات ممکن ناشی از استفاده از محصولات آرایشی و محصولات مراقبتی پوست چیست؟ واقعیت این است که عکس‌العمل نسبت به محصولات مراقبتی پوست می‌تواند شامل مشکلات ساده باشد و این بستگی به شرایط پوست یا پاسخ ایمنی فرد دارد.
درماتیت تماسی آلرژیک یک مشکل معمول است که با مواد آرایشی و محصولات مراقبتی پوست دیده می‌شود. بعضی مردم نسبت به یک ماده خاص یا مواد موثره یک محصول حساس هستند. آنها هر زمانی که در تماس با این ماده موثره قرار گیرند واکنش نشان می‌دهند اگر چه ممکن است چندین روز طول بکشد تا علائم ظاهر شود و علائم شامل قرمزی (تورم) خارش و تاول‌های حاوی مایع باشد.
اما درماتیت تماسی تحریکی هم داریم. پوست سالم یک سد دفاعی عالی برای بیشتر موادی است که در مواد آرایشی یافت می‌شوند. اگر پوست خیلی خشک یا زخمی باشد شکاف (محل باز) این سد دفاعی را کمتر موثر می‌سازد. سوختگی، خارش و قرمزی ممکن است علائم ناشی از تخریب یک محصول باشد. مواد شوینده و صابون‌های حمام و ضد عرق‌ها و مواد آرایشی چشمی، مرطوب کننده‌ها، محلول فر دائمی مو و شامپوها بیشترین تخریب کننده‌های پوستی هستند. حتی آب می‌تواند برای پوست خشک مخرب باشد.
عطرها، نگهدارنده‌ها، ترکیباتی که معمولاً در محصولات مراقبتی پوست و لوازم آرایشی یافت می‌شوند علل واکنش‌های حساسیتی به مواد آرایشی هستند. عطرها بیشتر از سایر ترکیبات باعث درماتیت تماسی آلرژیک می‌شوند. بیشتر از ۵ هزار نوع عطر مختلف در مواد آرایشی محصولات مراقبتی پوست استفاده می‌شوند. عطرهایی با حساسیت‌زایی کمتر برای کمتر کردن این مشکل ایجاد شده‌اند.
به خاطر داشته باشید که محصولی که با عنوان unscexted بر چسب شده است ممکن است واقعاً حاوی عطر باشد که به وسیله بقیه مواد معطر شیمیایی از بین رفته باشد. یک محصول باید با عنوانfragnence free (بدون ماده معطر) نشان داده شده باشد و یا without – perfume (بدون عطر) که نشان دهد هیچ چیزی برای ایجاد بوی خوب اضافه نشده است. بعضی حساسیت‌ها به ماده معطر ممکن است زمانی رخ دهد که پوست در مجاورت نور خورشید قرار گیرد.
اما نگهدارنده‌ها در مواد آرایشی و محصولات مراقبتی پوست دومین دلیل رایج مشکلات پوستی هستند. نگهدارنده‌ها از رشد قارچ‌ها و باکتری‌ها که باعث عفونت پوستی می‌شوند جلوگیری می‌کند و محصولات را از اکسیژن و تخریب‌های نوری محافظت می‌کند. مواد آرایشی حاوی آب باید دارای بعضی از انواع نگهدارنده‌ها باشد. مصرف کنندگانی که به یک نوع ماده نگهدارنده واکنش نشان می‌دهند لزوماً به بقیه حساسیت ندارند.

به طور معمول مواد آرایشی صورت باید غیر حساسیت زا، ضد آکنه و ضد کومدون باشد که محصول را کمتر حساسیت زا کند.


منبع:سایت پزشک و مقالات پزشکی