PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : پای پهن



O M I D
05-16-2013, 05:10 PM
(http://www.3gam.blogfa.com/post-16.aspx)





علایم و عوارض : نشانه ها و پیامد های این ناهنجاری بیشتر در ارتباط با کف پای صاف بررسی می شود.کاهش قوس عرضی را می توان به از بین رفتن قوس طولی پا مربوط دانست.البته در موارد بسیار نادر می توان مشاهده کرد که قوس طولی وضعیت طبیعی خود را داراست اما قوس عرضی افتاده و ظاهر پا نیز پهن به نظر می رسد که عمدتاً این چنین ناهنجاریها وراثتی به نظر می رسد.شکل ظاهری پا و پینه ای که در قسمت قدامی کف پا در این افراد ایجاد می شود از بارزترین علایم آن است.

پیشگیری و درمان
با توجه به اینکه عضلات کف پا نسبت به سایر عضلات بزرگتر بدن در برابر حرکات اصلاحی تأثیر پذیری کمتری دارند،درمان و پیشگیری ناهنجاری قوس عرضی کف پا توسط حرکات اصلاحی نیاز به اجرای تمرین در مدت طولانی دارد گاه نیز تمرین در این ناهنجاری بی اثر است.
علت آن است که قوس عرضی جلو کف پا بیشتر توسط لیگامنتها و نیام کف پایی و مهمتر از همه ساختار استخوانی محافظت می شود و عضلات نقش بسیار ضعیفی در ایجاد نگهداری این قوس دارند.در واقع این ناهنجاری عمدتاً توسط پزشک ارتوپد و با تجویز کفشهای طبی درمان پذیر است.




منبع.3gam