PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : مرگبارترين حشرات جهان!!!



alamatesoall
05-15-2013, 07:02 PM
محققان و دانشمندان مي گويند حشرات متنوع ترين جانوران روي زمين هستند. در جهان امروز، تقريباً 900 هزار گونه حشره زندگي مي کند که تقريباً 80 درصد گونه جانوري جهان را تشکيل مي دهند. جالب است بدانيد که 91 هزار گونه حشره هنوز باقي مانده که بايد دانشمندان آنها را مطالعه و طبقه بندي کنند. در ميان اين گونه جانوري متنوع، تعدادي از آنها مرگبارترين حشرات جهان به شمار مي آيند.


کک موش

وقتي صحبت از کک مي شود، احتمالا به ياد اين مي افتيد که گربه خانگي تان يا سگ همسايه مدام خود را مي خاراند و تنها دليلش هم اين است که اين موجودات ريز، روي بدن آنها زندگي مي کنند.

کک ها معمولا بين دو سانتي متر طول دارند و رنگ آنها تيره است. وقتي کک يک حيوان را گاز مي گيرد تا از خون او تعذيه کند، محل گاز گرفتن قرمز مي شود و با خارش بسياري همراه است. همان طور که گفته شد، کک گربه و سگ يکي از متداول ترين اين حشرات است اما در ميان آنها ککي که روي بدن موش زندگي مي کند، از جمله حشرات مرگبار به شمار مي رود. کک موش، ناقل باکتري به نام سينيا پستيس است که در قرن چهاردهم جمعيت زيادي در اروپا را به کام مرگ کشاند و اين بيماري مهلک چيزي جز مرگ سياه يعني طاعون نبود. در طول سال هاي 1348 تا 1350 ميلادي ده ها ميليون نفر به دليل ابتلا به طاعون جان خود را از دست دادند و گفته مي شود دليل اصلي آن موش هايي بودند که توسط کشتي هاي تجاري وارد اروپا شدند و بيماري را منتقل کردند. اگر چه در آن سال ها با تلاش فراوان جلوي انتشار اين بيماري گرفته شد اما هرگز ريشه کن نشد و همچنان مرگ سياه گريبانگير انسان هاست.


زنبور سرخ آسيايي

مي گويند زنبور سرخ آسيايي با شش سانتي متر قد و طول بال هاي هفت سانتي متر، بزرگ ترين زنبور جهان است.
گزيدگي توسط اين زنبور اصلا شبيه به زنبور عسل نيست. اين حشره در آسياي شرقي خصوصا کوهستان هاي ژاپن فراوان ديده مي شود. به گفته افرادي که توسط زنبور گزيده شده اند، نيش اين حشره شبيه فرو کردن سوزن در بدن است. زهر زنبور سرخ آسيايي از هشت ماده مختلف تشکيل شده است.

يک ماده باعث ايجاد درد در بدن مي شود، ماده ديگر بافت هاي ظريف بدن را از بين مي برد و بدتر از همه اينکه ماده ديگر بويي را ايجاد مي کند که باعث جلب توجه زنبورهاي سرخ آسيايي ديگر مي شود. افرادي که به نيش زنبور حساسيت دارند اگر توسط اين حشره آسيايي گزيده شوند، سرنوشتي جز مرگ در انتظارشان نيست. البته داشتن آلرژي تنها يک دليل مرگ است و گاهي اوقات تزريق بيش از اندازه ماده شيميايي به نام ماندرا تاکسين به بدن فرد باعث مرگ او مي شود. هر سال 70 نفر به دست زنبور سرخ آسيايي مي ميرند.