PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : تمرکز روی هدف



javad jan
05-14-2013, 03:04 PM
http://pnu-club.com/imported/2013/05/1400.jpg (http://www.saleshelp.com/images/logos/GoalSettingLogo-WEB-big.jpg)


تمرکز روی هدف

برای کسب بهترین نتیجه، این کاری است که باید در هر جا و هر لحظه از زندگی به خوبی از عهده آن برآیید. در واقع چهار طریق برای ارتقاء کیفیت کار و زندگی تان وجود دارد:
1-می توانید بعضی کارها را بیشتر انجام دهید، کارهایی که برایتان ارزش بیشتری دارند و نتایج درخشان تر و رضایت بیشتری را به وجود می آورند.
2-می توانید بعضی کارها را کمتر انجام دهید و از روی عمد اقدام به کاهش برخی از فعالیت ها و رفتارها بکنید، همان مواردی که به اندازه سایرین مفید نبوده و یا عملاً در کسب موفقیت های مورد نظرتان بازدارنده محسوب می شوند.
3-می توانید کارهایی را آغاز کنید که در حال حاضر ابداً به آنها نمی پردازید، مانند فعالیت های جدید، آموختن مهارتهای نو، شروع پروژه ها و فعالیتهای جدید، یا تغییر نگرش کلی در زندگی حرفه ای و شخصی.
4-می توانید برخی از کارها را به کلی متوقف کنید، عقب بایستید و زندگیتان را با دیدی تازه مورد ارزیابی قرار دهید. سپس تصمیم بگیرید فعالیت و رفتارهایی را که دیگر با هدف های مورد نظرتان و جهتی که در زندگی انتخاب کرده اید مناسبت ندارد متوقف کنید.

از تمام توانتان استفاده کنید
" هر انسان بزرگ و هر فرد موفقی به میزان استفاده از توانایی های خود در یک مسیر خاص به بزرگی و موفقیت دست یافته است." "اُریسون سوِات ماردِن"

درآمدتان و زمان فراغت تان را دو برابر کنید.
آیا می خواهید درآمدتان را دوبرابر کنید؟ مسلم است که جواب تان مثبت است. فقط این سؤال مطرح می شود که چگونه؟ در اینجا یک روش ساده که تقریباً کارآیی آن را می توان تضمین کرد توضیح داده می شود.
نخست فعالیت هایی را که برای شما و سازمانتان بالاترین ارزش را دارند شناسایی کنید. قانون 20/80 چنین است: 20 درصد از فعالیتهای شما بیش از 80 درصد ارزش کلیه فعالیت های شما را در بر دارد. این 20 درصد مهم ترین وظایف چه هستند؟

شما مسئول هستید
قبول مسئولیت کامل در قبال آنچه هستید و خواهید شد جزء مهمترین انتخابهای شخصی شماست. قبول مسئولیت شخصی نقطه عطف بزرگی در زندگی است و همان چیزی است که انسان برتر را از انسان معمولی متمایز می کند. پذیرش مسئولیت اعمال خود صفت برجسته یک رهبر و سرچشمه عملکرد عالی هر انسان در هر وضعیتی است.

فرض کنید شغل آزاد دارید
هنگامی که مسئولیت کامل زندگی تان را قبول کنید، خودتان را رئیس خودتان خواهید دید. صرف نظر از اینکه چه کسی عملکردتان را تأیید کند. شما خودتان را مدیر عامل مؤسسه ارائه خدمات فردی خودتان می بینید. خود را مؤسس شرکتی می بینید که فقط یک کارمند دارد یعنی شما. خود را فقط مسئول انجام یک وظیفه می دانید: ارائه خدمت به دیگران در بازاری که رقابت شدید است.

شرکت شما یا هر شرکت دیگری به سه طریق می تواند افزایش سود داشته باشد.
اول افزایش فروش و درآمد همراه با هزینه های ثابت.
دوم کاهش هزینه ها همراه با ثابت نگه داشتن فروش و درآمد.
سوم شرکت می تواند کار دیگری انجام دهد و آن افزایش فروش و کاهش همزمان هزینه است. "شما به عنوان مدیر عامل شرکت خودتان این سه انتخاب را دارید."

روی هر چیزی تمرکز کنید در همان زمینه رشد می کنید
اساس زندگی توجه است. توجه شما به هر چیز جلب شود قلبتان نیز به همان سو می رود. معطوف کردن توجه از فعالیتهای کم ارزش تر به موارد ارزشمند برای انجام هر کاری در زندگی اساسی است.
بهبود خود به خود صورت می گیرد

برگرفته از کتاب تمرکز بر روي هدف . . . نوشته برايان تريسي