PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : خلاصه ای از گسترش کاکردهای کیفیت - qfd



javad jan
04-07-2013, 08:57 AM
گسترش عملکرد کیفیت quality function deployment
QFD ابزاري است كه تبديل كننده نيازهاي واقعي مشتري با ويژگي هاي محصول / خدمت می باشد. روش و فرايندي نظام‌مند و ساخت‌يافته به منظور شناسايي و استقرار نيازمندي‌ها و خواسته‌هاي كيفي مشتريان در هر يك از مراحل تكوين محصول از طراحي‌هاي اوليه تا توليد نهايي كه براي استقرار مناسب آن نياز به همكاري همه جانبه بخش‌هاي مختلف سازمان از جمله بازاريابي، فروش، برنامه‌ريزي، مهندسي، توليد، خدمات پس از فروش و... مي‌باشند.
بطور خلاصه می توان وظایف وظیفه QFD را در دو جمله خلاصه نمود:
1. تبديل و ترجمه نيازمندي‌هاي مشتريان به مشخصات فني محصول
2. تعيين فعاليت‌هاي كيفيتي متناسب با مشخصات فني محصول .
ترجمه خواسته های مشتری به خواسته های تولید در چهار مرحله صورت میگیرد . این مراحل عبارتند از :
مرحله 1: بررسی خواسته های مشتری .
مرحله 2: ترجمه خواسته ها ی مشتری به مشخصه های محصول / خدمات.
مرحله 3: ترجمه خواسته ها ی محصول مشخصه های قطعات.
مرحله 4: ترجمه مشخصات قطعات به قوانین و روشهای ساخت یا ارائه خدمت .
شنيدن صداي مشتري
عمده‌ترين روش براي برقراري ارتباط سازمان با مشتريان عبارت است از: رفتن به محل واقعي مصرف محصول و انجام مصاحبه، ارسال پرسشنامه، كارت‌هاي اظهارنظر نصب شده بر روي محصول، پيگيري شكايت مشتريان، گروه‌هاي متمركز و خطوط تلفن رايگان.گسترش عملکرد کیفیت
QFD ابزاري است كه تبديل كننده نيازهاي واقعي مشتري با ويژگي هاي محصول / خدمت می باشد. روش و فرايندي نظام‌مند و ساخت‌يافته به منظور شناسايي و استقرار نيازمندي‌ها و خواسته‌هاي كيفي مشتريان در هر يك از مراحل تكوين محصول از طراحي‌هاي اوليه تا توليد نهايي كه براي استقرار مناسب آن نياز به همكاري همه جانبه بخش‌هاي مختلف سازمان از جمله بازاريابي، فروش، برنامه‌ريزي، مهندسي، توليد، خدمات پس از فروش و... مي‌باشند.
بطور خلاصه می توان وظایف وظیفه QFD را در دو جمله خلاصه نمود:
1. تبديل و ترجمه نيازمندي‌هاي مشتريان به مشخصات فني محصول
2. تعيين فعاليت‌هاي كيفيتي متناسب با مشخصات فني محصول .
ترجمه خواسته های مشتری به خواسته های تولید در چهار مرحله صورت میگیرد . این مراحل عبارتند از :
مرحله 1: بررسی خواسته های مشتری .
مرحله 2: ترجمه خواسته ها ی مشتری به مشخصه های محصول / خدمات.
مرحله 3: ترجمه خواسته ها ی محصول مشخصه های قطعات.
مرحله 4: ترجمه مشخصات قطعات به قوانین و روشهای ساخت یا ارائه خدمت .
شنيدن صداي مشتري
عمده‌ترين روش براي برقراري ارتباط سازمان با مشتريان عبارت است از: رفتن به محل واقعي مصرف محصول و انجام مصاحبه، ارسال پرسشنامه، كارت‌هاي اظهارنظر نصب شده بر روي محصول، پيگيري شكايت مشتريان، گروه‌هاي متمركز و خطوط تلفن رايگان.