PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : سیری کوتاه در زندگی پیام آور رحمت حضرت محمد مصطفی(صلی الله علیه وآله)



عبدالله.
01-26-2013, 11:29 PM
تولد و وقایع هنگام تولد:
آن حضرت در طلوع صبح روز جمعه هفدهم ماه ربیع الاول در سال عام الفیل دیده به جهان گشودند و در صبح همان روز که حضرت متولد شدند وقایع زیر اتفاق افتادند:
1. هر بتی که در هر جای عالم بود به صورت بر زمین افتاد.
2. ایوان کسری شکافت، پادشاه عجم بلرزید و چهارده کنگره ی آن افتاد
3. دریاچه ی ساوه که سالها آن را می پرستیدند فرو رفت و خشک شد، و وادی سماوه که سالها بود کسی آب در آنندیده بود، آب در آن جاری شد.
4. آتشکده ی فارس که هزار سال خاموش نشده بود در آن شب خاموش و آرام شد.
5. داناترین علمای مجوس در آن شب در عالم خواب دید که شتر صعبی چند اسب عرب را می کشند، و از دجله گذشتند، و داخل سرزمین ایشان شدند. و طاق کسری از میان شکست و دو حصه شد، و آب دجله شکافته شد و در قصر او جاری گردید، و نوری در آن شب از طرف حجاز ظاهر شد و در عالم منتشر گردید و پرواز کرد تا به شرق رسید و تخت هر پادشاهی در آن صبح سرنگون شد و جمیع پادشاهان در آن روز لال بودند سخن نمی توانستند بگویند و علم کاهنان برطرف شد و سحر ساحران باطل گردید و هر کاهنی که میان او و همزادش رابطه ای بود که جز به او نمی گفت جدایی افتاد.وقریش در میان عرب بزرگ شدند و ایشان را آل الله می گفتند.
شیخ احمد بن ابی طالب طبرسی در کتاب احتجاج روایت کرد از امام موسی بن جعفر(ع):که چون حضرت رسول(صلی الله علیه و آله)به دنیا آمد و به زمین رسید دست چپ را بر زمین گذاشت و دست راست را به سوی آسمان بلند کرد و لب های خود را به توحید گشود و در همانجا خداوند یکتا را شکر و ستایش کرد.
از مولا امیرالمومنین علی علیه السلام روایت شده است که چون پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله متولد شدند بت ها که بر کعبه گذاشته بودند همه از مقابل به زمین افتادند و چون شب شد ندا از آسمان رسید که« جاء الحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا» (حق آمد و باطل از بین رفت. بدرستی که باطل از بین رفتنی است.)
شیخ عباس قمی رحمه الله می فرماید:تمام مخلوقات و موجودات دنیا و آسمان در آن شب تسبیح خدا گفتند.
عبدالمطلب پدر بزرگ پیامبر صلی الله علیه وآله، آن حضرت را به حلیمه سعدیه سپرد تا او را شیر دهد و دایه اش باشد و آن حضرت تا سن5 سالگی نزد حلیمه سعدیه بود.در سن 9 سالگی با ابوطالب عموی بزرگوارش به شام رفت و درجوانی برای حضرت خدیجه(س) تجارت می کرد که در همان زمان به «محمدامین» معروف و مشهور شد و در سن25 سالگی با حضرت خدیجه(س)ازدواج کرد و در سن 40 سالگی به پیامبری مبعوث شد و زمانی پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله به پیامبری مبعوث شد که مردمان آن زمان در جهل و جاهلیت به سر می بردند و بت را پرستش می کردند.یکی از اعمال زشت آنان زنده به گور کردن دختران معصوم بود. پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله دشواری های زیادی را متحمل شدند، از جمله تبعید به شعب ابی طالب است.

....
هفته ی وحدت خدمت همه دوستان مبارک باد