PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : تصاویر زیبا ترین باغ دنیا !!



O M I D
10-28-2012, 04:38 PM
http://pnu-club.com/imported/2012/10/1252.jpg

باغی كه در جزیره ونكور كانادا و در فاصله‌ی ۲۱ كیلومتری از شهر ویكتوریا واقع شده و...


شما را به دیدن زیباترین باغ جهان موسوم به باغ بوچارت butchart دعوت می كنم. باغی كه در جزیره ونكور كانادا و در فاصله‌ی ۲۱ كیلومتری از شهر ویكتوریا واقع شده و سال تأسیس آن به ۱۹۰۴ میلادی می‌رسد. یك باغ كاملاً رؤیایی با حدود ۲۰ هكتار وسعت كه حقیقتاً شاهكار معماری سبز می‌توان نامیدش.این كه اگر انسان بخواهد می‌تواند بزرگترین و زیباترین شعر را در ستایش طبیعت بیافریند و به باور من، باغ بوچارت – كه به افتخار رابرت بوچارت و همسرش جین به این نام موسوم شده است – یكی از گوش‌نواز‌ترین و سحرانگیز‌ترین و پرجاذبه‌ترینسازه‌های بشری در ستایش طبیعت است.



http://pnu-club.com/imported/2012/10/1253.jpg

در حقیقت شاید بتوان این پردیس افسانه‌ای را مؤثرترین وگویاترین سروده‌ی انسان‌ساز در ستایش مادر طبیعت دانست. جالب این كه از این باغ پرشكوه و بی‌مانند سالانه بیش از یك میلیون نفر بازدید می‌كنند و دولت كانادا همزمان با یكصدمین سال تولد این باغ بهشتی، آن را به عنوان یك سند ملی، تاریخی به ثبت رساند.



http://pnu-club.com/imported/2012/10/1254.jpg

دیدن این تصاویر شاید انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاران وطنی به وجود آورد تا به جای ساختن سازه‌های آلوده‌كننده‌ای كه آب و خاك این كشور را هدف قرار داده‌اند، دست به برپاییقطعه‌ای از بهشت در سرزمین مادری‌شان بزنند؛ همان گونه كه خانم و آقای بوچارت در بیش از یكصد سال پیش چنین كردند و كاربری كارخانه سیمان خود را به زیباترین باغ جهان تغییر دادند. كاری ماندگار كه می‌تواند همچون باغ بوچارت آنها را ثروتمند هم بسازد.


http://pnu-club.com/imported/2012/10/1255.jpg

لازم به یاد آوری است که اکثرکشور های جهان حتی مناطقی بسیار دور و کم بنیه ( از نظر تاریخی و اجتماعی )هم در این مجموعه باغی نمونه از سرزمین خودشان را دارند و در ابتدای ورودی
باغ؛ پرچم کشور آنها بر سر در قرار داده شده اما نامی و نشانی از ایران که زیباترین باغها با
خصوصیات و مشخصات خودش را در طول تاریخ داشته نیست .


http://pnu-club.com/imported/2012/10/1256.jpg



http://pnu-club.com/imported/2012/10/1257.jpg