PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : اگر یك خانم هستید لطفا این جملات را با دقت بخوانید و خودتان قضاوت كنید.



alamatesoall
09-21-2012, 04:30 PM
و سرانجام فقیر و تنها می‌شوید اگر...

اگر یك خانم هستید لطفا این جملات را با دقت بخوانید و خودتان قضاوت كنید. از سال 2000 به بعد عمر متوسط زنان بین 7 تا 10 سال بیشتر شده است و این موضوع نشان می‌دهد زن‌ها باید 7 تا 10برابر بیشتر هزینه زندگی خود را تامین كنند. در سال‌های بعد از طلاق معیار زندگی زنان 73درصد به‌طور متوسط پایین می‌آید. 80درصد زنان قبل از مرگ همسران‌شان فقیر نبوده‌اند. تمام این حقایق نشان می‌دهد كه زنان بیشتر و به‌خصوص هنگام پیری، از حمایت مالی برخوردار نیستند و این جای تاسف دارد كه همه زنان با وجود این‌كه همه عمرشان را صرف نگهداری از خانواده می‌كنند، توانایی نگهداری خود را هنگام تنهایی و نبود همسران‌شان ندارند. اگر فكر می‌كنید نیازی به میلیونر شدن ندارید، انتخاب با خودتان است اما برای ادامه حیات در دنیای غیرمنتظره‌ها باید سرمایه‌گذاری را هرچه زودتر شروع كنید.


من وقتش را ندارم
خوش‌بین بودن و داشتن اعتمادبه‌نفس شرط اصلی شروع یك سرمایه‌گذاری است اما این موضوع در مورد زنان كمی متفاوت‌تر است. اغلب مادران بیشتر وقت خود را صرف تربیت و مراقبت از فرزندان‌شان می‌كنند. اگر زنی بیرون از منزل هم كار كند بعد از بازگشت به خانه باید به اوضاع تكالیف بچه‌ها رسیدگی كند یا تدارك شام را ببیند. ساعات فراغت هم‌زمانی به‌وجود می‌آید كه همه خوابند و متاسفانه آن زمان هم دیگر رمقی برای كار اضافی نیست. نخستین مشكل برای سرمایه‌گذاری زنان، كنترل نداشتن روی وقت است. سرمایه‌گذاری كاری است كه می‌توان آن را در خانه به‌صورت پاره‌وقت هم انجام داد و حتی می‌توانید از فرزندان خود هم برای پیشبرد روند آن استفاده كرده و با این‌كار ذهن بچه‌ها را از همین سنین با مفهوم ثروت و سرمایه‌گذاری آشنا كنید، مثلا اگر در كار خرید و فروش ملك سرمایه‌گذاری می‌كنید می‌توانید از فرزندان‌تان بخواهید كه اطلاعات مناسب املاك را برای‌تان تهیه كنند یا از آن‌ها بخواهید كه انواع سرمایه‌گذاری‌های بالقوه را شناسایی كنند و با شما در میان بگذارید. نداشتن وقت تنها بهانه‌ای است كه شما را از انجام كار درست دور می‌كند. در نخستین فرصت باید برای استقلال مالی خود برنامه زمانی تعیین كنید و به آن كاملا پایبند بمانید. فراموش نكنید اگر حالا دست به كار نشوید در آینده با شرایط سختی روبه‌رو خواهید شد.


دلیل خوبی پیدا كنید
بیشتر زنانی كه از حمایت مالی همسران‌شان برخوردار هستند، می‌گویند: «وقتی درآمد همسرم هست، چه لزومی دارد كه به‌دنبال سرمایه‌گذاری مستقل باشم یا به میلیونر شدن فكر كنم؟ یا می‌گویند راه سرمایه‌گذاری چطور است و چگونه می‌شود یك كسب و كار خوبی پیدا كنیم؟ یادتان باشد چه جوری‌ها مشكل نیستند و می‌شود همه آن‌ها را به سادگی آموخت. سوال اصلی این است كه اصلا چرا باید سرمایه‌گذاری كنیم؟ برای به دست آوردن پول بیشتر؟ آیا این موضوع می‌تواند آنقدر محرك قوی برای‌تان باشد كه برایش وقت بگذارید، در سمینارهای مختلف شركت كنید و به‌دنبال اطلاعات مالی و اقتصادی روز باشید؟ مطمئنا پاسخ شما به این سوال منفی است اما اگر برای سرمایه‌گذاری دلایل قوی‌تری برای خودتان فراهم كنید هیچ‌چیزی نمی‌تواند شما را متوقف كند. برای این‌كار در جایی خلوت بنشینید و با خودتان فكر كنید. به آینده فكر كنید و روزهایی كه ممكن است تنها بمانید و همسرتان در كنارتان نباشد. به دوران پیری و ناتوانی‌تان بیندیشید و دلیل قوی برای ضروری بودن سرمایه‌گذاری را پیدا كنید.


استقلال مالی را درست تعریف كنید
اگر همین امروز دست از كار بكشید و به دلایلی نتوانید كار كنید از كجا می‌توانید امرارمعاش كنید؟ از هیچ كجا! پس اگر با داشتن یك شغل و منبع درآمد نسبتا خوب، تصور می‌كنید كه مستقل هستید كاملا اشتباه فكر می‌كنید. دارایی چیزی است كه حتی زمانی كه كار نكنید پول به جیب‌تان سرازیر می‌كند و بدهی چیزی است كه پول از جیب شما خارج می‌كند، مثلا شاید شما اتومبیل خود را به‌عنوان دارایی‌تان فرض كنید اما اگر بیكار شوید باید ماهانه مبلغی را برای هزینه نگهداری و بنزین بپردازید و این جریان پول نقد منفی است. خرید ملك می‌تواند یك دارایی مثبت باشد. برای شروع باید هدفی را درنظر بگیرید و آن هدف این باشد كه نسبت به مبلغی كه برای هزینه‌های روزمره از جیب‌تان بیرون می‌رود، جریان پول نقد بیشتری به جیب‌تان سرازیر شود. باید به‌دنبال خرید چیزهایی باشید كه پول نقد برای‌تان تولید كند، مثل خرید طلا و فراموش نكنید هرگاه زنان رفاه خود را در اولویت زندگی قرار دهند هیچ عاملی نمی‌تواند مانع سرمایه‌گذاری آن‌ها شود، پس خود را كنار نكشید.