PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : ايراني‌ها رکورد داران ارسال پيامک



sunyboy
11-09-2008, 10:39 PM
در کشوري که طبق آمار رسمي هر روز به طور متوسط 60 ميليون پيامك بين کاربران تلفن همراه اول رد و بدل مي‌شود ـ در حالي که در انگلستان كه زادگاه پيامك است، روزانه حدود شش ميليون پيامك فرستاده مي‌شود ـ بعيد نيست در آينده‌اي نزديک رتبه اول استفاده از سرويس پيام کوتاه در جهان را به خود اختصاص دهيم.

مرداد ماه سال 1381، اولين پيام كوتاه ارسالي در ايران به وسيله‌ يک سيستم كاملاً ايراني وابسته به دانشگاه صنعتي شريف آزمايش شد. اما اين سرويس در سال 1991 در اروپا و در شبكه‌ بي‌سيم به كارگرفته شده بود و از سال 1998 در جايگاه واقعي خود قرار گرفت.

طبق آمارهاي موجود روزانه به طور متوسط 60 ميليون پيامك فقط در بخش "همراه اول" در کشور رد و بدل مي‌شود و اگر ارسال‌هاي بلوتوث هم به آن اضافه كنيم، مي‌بينيم كه آمار بسيار زيادي براي اين موجود متولد شده در عصر ارتباطات در کشور خواهيم داشت...

پيامک غول رسانه‌اي است؟
پيام‌هاي تلفن همراه چند ويژگي ممتاز دارند كه اثربخشي آن را چند برابر مي‌كند: قابليت تعاملي؛ چكيده بودن (160 كاركتر)؛ آشنايي با منبع ارسال پيام؛ قابليت جست‌وجو و بازيابي و ويرايش؛ سرعت دسترسي به پيام (سريع‌تر از راديو)؛ ايفاي نقش دو‌گانه گيرنده و فرستنده شدن. اين ويژگي‌ها سبب شده است كه اين غول رسانه‌اي به معارضه با بسياري از رسانه‌هاي رسمي برخيزد و اثرگذاري آن را چند برابر كند.

ايراني ها طلايه دار ارسال پيامک!
اعضاي هرخانواده‌ ايراني به طور متوسط 2 تلفن همراه دارند. بر اساس آمار شركت مخابرات ايران، هر مشترك تلفن همراه اپراتور اول ماهانه بيش از 120 پيام كوتاه رد و بدل مي‌كند و اين در حالي است که اين شركت هم‌چنين اعلام كرده است كه هر روز به طور متوسط 60 ميليون پيامك در ايران ارسال مي‌شود.
استقبال و استفاده‌ ايرانيان از سرويس پيام كوتاه نسبت به ساير كشورها رشد بسيار سريع‌تري داشته است به طوري که امروزه شايد در ليست بيشترين استفاده‌کننده هاي اين سرويس جذاب اطلاع‌رساني در جهان باشيم. به طوري که گفته مي‌شود در انگلستان كه زادگاه پيامك است، روزانه حدود پنج ميليون و930 هزار پيامك فرستاده مي‌شود كه بسيار كم‌تر از آمار مشابه در ايران است.



منبع: میعادگاه

مهندس.كوچولو
08-11-2009, 10:18 AM
ما هم به نوبه خودمو ن پيامك هاي(اس ام اس قديم) جديد را در اين قسمت ميذاريم تا اين امار رو بالا ببريم

sheez
12-06-2009, 02:30 AM
اطلاعات جالبی بود:110: