PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : افزایش قیمت دلار و راهکارهای کنترل هزینه های نت



Borna66
08-13-2012, 02:14 PM
تحریم بانک مرکزی ایران از سوی آمریکا ، بمباران خبری از سوی شبکه های مختلف در زمینه تحریم نفت ، احتمال حمله به ایران و ... باعث شده تا مردم کشورمان به دنبال ایجاد ذخیره ای مطمئن برای خود باشند . فروشندگان سکه و ارز نیز در این بین کسب ثروتهای بادآورده را تجربه می نمایند.

چند روز قبل دوستی به شوخی میگفتد که به نظر میرسد قیمت طلا و ارز با نزدیک شدن زمان پرداخت یارانه ها بالا رفته و بعد از آن کاهش می یابد ...

همکارانم در بخش نگهداری و تعمیرات باید بیش از هر زمان دیگری نسبت به شناسایی قطعات یدکی بحرانی که تامین آنها از خارج کشور انجام میگیرد ، اقدام نمایند .

برای کنترل هزینه های نگهداری و تعمیرات در شرایط فعلی که قیمت ارز بشدت در حال افزایش است نیازمند اقدامات زیر هستیم :


شناسایی قطعات یدکی بحرانی ( نیازمند تامین از خارج کشور)
تحلیل سوابق قبلی خرابی قطعات بحرانی و ریشه یابی علل خرابی قطعات
اتخاذ استراتژی مناسب جهت جلوگیری از فرسایش زودهنگام قطعات بحرانی
تلاش در جهت بومی سازی ساخت این دسته از قطعات در داخل کشور


یادمان باشد که تمیز نگهداشتن اجزاء تجهیزات ، روانکاری صحیح ، آچارکشی بموقع ، رعایت هم محوری و بالانس در کنار بهره برداری اصولی از تجهیزات شرط لازم برای جلوگیری از فرسایش و خرابی زودهنگام قطعات میباشد .
همچنین انتخاب استراتژی موثر برای ردیابی زودهنگام بروز نوسان در شرایط کارکرد تجهیزات و جلوگیری از پیشرفت شرایط مخرب ، میتواند ما را در مدیریت صحیح فرایند نگهداری و تعمیرات در شرایط بحرانی امروز یاری نماید .