PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : چرا صنایع به rcm نیاز مبرم دارند ؟



Borna66
08-13-2012, 02:07 PM
در سالهای اخیر انواع روشهای نگهداری وتعمیرات در جهت تداوم عمر ماشین آلات و تجهیزات و برآورده نمودن انتظارات صاحبان صنایع و خدمات ابداع گردیده و هم اکنون بصورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد امروزه چالشهای اساسی رودرروی دست اندرکاران امور نت تنها یادگیری این تاکتیکها نیست ، بلکه تصمیم گیری در رابطه با انتخاب بهترین گزینه و موثرترین تاکتیکهای نت برای هر یک از تجهیزات میباشد .
اگر گزینه درست انتخاب شود ، امکان بهبود و ارتقاء کیفی عملکرد ماشین آلات بوجود آمده و همزمان با آن هزینه های نت کاهش پیدا خواهد نمود .
برعکس انتخاب نادرست نتیجه ای جز افزایش مشکلات سازمان و کمرنگ شدن اثربخشی نت بدنبال نخواهد داشت . Rcm فرایندی است که میتواند در این راستا کمک فراوانی نماید.

متخصصین امور نت در nasa ، تعریف جالبی در زمینه rcm دارند :
" rcm فرایند انتخاب روش نت مناسب برای مدیریت بر خرابیهای اجزاء ماشین با هدف دستیابی به قابلیت اطمینان مورد نظر و با کمترین هزینه ممکن میباشد"

علاوه بر شرکت بوینگ که بعنوان بنیانگذار روش rcm به نتایجی همچون کاهش چند صدمیلیون دلاری هزینه نت ، افزایش ایمنی و قابلیت اطمینان پرواز دست یافته است ، بسیاری از صنایع دنیا نیز با اجرای rcm توانسته اند ضمن دستیابی به برنامه نت ناب ، هزینه های نگهداری و تعمیر تجهیزات خود را بهینه نمایند .