PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : مقایسه کرسیهای آزاد اندیشی و آزمون دکتری



donya88
08-12-2012, 02:27 PM
.......................... ادامه این خبر مربوط به دکترا:36:
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه این نشست با خبرنگاران به بحث کرسیهای آزاد اندیشی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه دانشگاهها باید بدانند کرسیها در واقع یک فرصت است نه تهدید، اظهار داشت: اگر بر من خرده نگیرید هم اکنون در حالت گذار این کرسیها هستیم نه تثبیت آنان، در نتیجه امکان دارد با برخی مناصب روبرو شویم که با شان کرسیها متناسب نیست.
وی ادامه داد: برگزاری کرسیها همانند آزمون دکتری است که با مقداری نوسان روبرو است و هرگز نمی توان برگزاری این کرسیها و آزمون دکتری را که تازه دو سال است میان داوطلبان این مقطع برگزار می شود با آزمون سراسری که از سال ۴۷ در حال برگزاری است، مقایسه کرد.

تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی در وزارت علوم
به گفته کامران دانشجو، چند روز پس از سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، کارگروه اقتصاد مقاومتی در وزارت علوم تشکیل شد تا ابعاد این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.
وی همچنین اعلام کرد که ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه برای مدت ۳ تا ۵ سال در دانشگاهها اجرایی می شود که بیش از ۵۰ دانشگاه کشور درگیر اجرایی کردن این پروژه ها با محوریت یک دانشگاه و همکار بودن چند دانشگاه دیگر(کنسرسیوم) هستند.
توانایی جذب ۳۰۰۰۰ دانشجوی دکتری داریم
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه با بیان اینکه هم اکنون در کشور ۳۰ هزار استادیار به بالا در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: با همین تجهیزاتی که هم اکنون داریم اگر هر کدام از این ۳۰ هزار استاد یار یک دانشجوی دکتری تربیت کنند ما می توانیم در کشور ۳۰ هزار دانشجوی دکتری داشته باشیم.