PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : پيشگامي تاييد شده‌ي جديد آمريکا در حوزه فناوري‌نانو



fr.chemi3t
07-29-2012, 02:10 PM
پيشگامي تاييد شده‌ي فناوري‌نانو (nsi) با عنوان «فناوري‌نانو براي حسگرها و حسگرها براي فناوري‌نانو: بهبود و حفاظت از سلامت، ايمني و محيط زيست»، پنجمين پيشگامي تاييد شده‌ي فناوري‌نانويي است که توسط سازمان‌هاي همکار پيشگامي ملي فناوري‌نانوي (nni) ايالات متحده آمريکا آغاز شده است.

سازمان‌هاي همکار nni براي توسعه ادوات قابل حمل و ارزاني نظير نانوحسگرها که بتوانند به سرعت عناصر شيميايي و زيستي را کشف، شناسايي و کمي نمايند، پتانسيل قابل توجهي قائل هستند. انتظار مي‌رود نانوحسگرها به توسعه کاربردهاي دگرگون‌سازي نظير شناسايي بيماري‌ها در مراحل اوليه آنها، که اين امر مي‌تواند به درمان و نتايج بهتري منجر شود، کمک نموده و به شناسايي دقيق و سريع آلاينده‌هاي زيست محيطي و تسليحات شيميايي کمک کنند.

به خاطر ماهيت متفاوت اين کاربردهاي بالقوه، انتظار مي‌رود که نانوحسگرها بخش‌هاي مختلف اقتصادي نظير سلامت، داروسازي، کشاورزي، غذا، محيط‌زيست، محصولات مصرفي و بخش‌هاي دفاعي را تحت تاثير قرار دهد.

پيشگامي تاييد شده جديد، تلاش‌هاي فعلي و آتي مربوط به بررسي استفاده از فناوري‌نانو در دو حوزه زير را هماهنگ مي‌کند:

1. استفاده از فناوري‌نانو و مواد نانومقياس براي ساخت حسگرهاي حساس‌تر، خاص و منعطف‌تر جهت رفع موانع فني مربوط به حسگرهاي رايج؛ و

2. توسعه حسگرهاي جديد براي شناسايي نانومواد مهندسي شده در طول چرخه حيات آنها براي ارزيابي اثرات بالقوه آنها بر سلامت، ايمني و محيط‌زيست.

اين برنامه با همکاري کميسيون ايمني محصولات مصرفي (cpsc)، وزارت دفاع (dod)، سازمان حفاظت از محيط زيست (epa)، اداره دارو و غذا (fda)، ناسا، موسسه ملي سلامت و ايمني حرفه‌اي ((niosh، موسسه ملي استاندارد و فناوري (nist)، سازمان ملي سلامت (nih)، بنياد ملي علوم (nsf) و موسسه ملي غذا و کشاورزي (nifa )/ وزارت کشاورزي آمريکا usda)) انجام مي‌شود.