PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : ترس کودکان از تزریق



Borna66
05-30-2009, 10:28 PM
ترس كودكان از تزريق




اغلب اطفال و كودكان نوپا تا دومين سالگرد تولدشان بيش از 20 تزريق دريافت مي كنند، و كودكان با مشكلات سلامتی مانند آلرژی ها، آسم يا ديابت تجربه خيلی بيشتری با سر سوزن(نيدل)و پزشكان دارند.تعجب برانگيز نيست كه نيدل و تزريقات چيزهايي هستند كه اغلب كودكان از آن وحشت دارند وقتی كه می خواهند با پزشک ملاقات كنند.http://pnu-club.com/imported/mising.jpg

خيلی از كودكان چنان داغ زخمی از تزريقات دارند كه شديدا مضطرب می شوند لحظه ای كه يك نيدل را می بينند. وقتی كه بچه شما در حال بررسی و معاينات است، بعيد است كه قبل از تزريق ساكت بماند. شما می توانيد پريشانی كودكتان را پيش بينی كنيد و قدم هايی را برای كاهش دادن آن قبل از اينكه حتی به مطب دكتر برسيد برداريد.

Borna66
05-30-2009, 10:29 PM
چه وقت كودكان تزريق دريافت می دارند

شايد مهمترين چيزی كه شما می توانيد انجام دهيد حفظ آرامش و خودداری است. اگر چه بچه ها نمی توانند صحبت كنند، آنها احساس ترس و اضطراب دارند، بخصوص در والدين آنها.ترس و اضطراب شما به كودك شما عدم امنيت و ترس را القا می كند.اگر شما احساس مي كنيد كه خودتان مضطرب شده ايد، نفس های عميق بكشيد و ماهيچه های خود را شل نگه داريد.

ديگر راه بردها(استراتژی ها) شامل:

- يک شی ساكت كننده و آشنا با خود بياوريد. يک چيز مورد علاقه بچه شما يا پتو كه به عنوان يك چيز راحت كننده و حواس پرت كننده باشد.
- كودک خود را در خلال تزريق نگه داريد و با او صحبت كنيد. كودك خود را با در آغوش گرفتن و بغل كردن آرامش دهيد. صدای شما حتی می تواند كمک به كودک شما برای احساس امنيت كند، بنابراين به نرمی نغمه آشنا سر دهيد يا در گوشی كلمات قوت قلب دهنده بگوييد.
- دادن شيشه و پستانک.

Borna66
05-30-2009, 10:29 PM
مهيا كردن كودكان بزرگتر برای تزريقات

زمانی كه كودك مي تواند حرف بزند، شما می توانيد شرح دهيد كه چگونه تزريقات آنها را محافظت می كند.چون تزريقات آزار می رساند كودكان چنين می پندارند كه پر گزند است و حتی يک شكل تنبيه است. كودک خود را متقاعد به فهم اين كنيد كه تزريقات تنها راه گرفتن برخی داروها درون بدن است كه پيشگيری از بيماری می كند.هر گز به كودک خود اجازه ندهيد كه در باره راه های نگرفتن يك تزريق صحبت كند.
صادق باشيد و به بچه خود بگوييد كه تزريق احتمالا آزار می رساند. درد را تشبيه كنيد به گزش يك حشره، . تاييد كنيد كه شايد چند ثانيه كم طول بكشد.
بچه هايی كه می دانند كه آنها برای گرفتن يک تزريق می روند بهتر كار می كنند تا آنهايی كه به آنها قبلا گفته نشده است. تا روز ملاقات صبر كنيد و از تزريق نام ببريد.اگر شما روزهای قبل از واقعه آن را به ميان آوريد، فرزند شما ممكن است بسيار نگران شود در مورد آن. حتی صحيح تر آن است كه قبل از اينكه به مطب دكتر برويد او را در اطلاعات مشاركت دهيد.
اگر شما به بچه خود قول دهيد كه تزريقی در كار نخواهد بود و بعد خبر شود در خلال ملاقات با پزشک كه يكی لازم است، شما يک تعارض ايجاد كرده ايد. بجای آن بگوييد،" دكتر به ما خواهد گفت، ولی من آگاه از اينكه تزريقی مورد نياز باشد نيستم".

Borna66
05-30-2009, 10:29 PM
شيوه های حواس پرتی

خواندن با صدای بلند، صحبت كردن يا تماشای ويدئو همگی برای حواس پرتی در اطاق انتظار خوب است.درست قبل از تزريق، شما از فرزند خود خواهش كنيد كه:
- يك نفس عميق بكشد و آن را در خلال تزريق بيرون دهد. برخی از اوليا حتی يك صدا ساز كه در چشن ها استفاده می شود مهيا مي كنند.
- با صداي بلند بشماريد در خلال تزريق- شما می توانيد بگوييد" وقتي كه تا 5 شمردی، تزريق احتمالا تمام شده است."
- دست خود را بفشاريد به همان اندازه كه تزريق آزار می دهد.

گريه كردن خوب است

اغلب بچه بعد از تزريقات گريه مي كنند. اين راه آنها برای ارتباط با آن است. بنابر اين فرزند خود را وادار نكنيد كه احساس بدي در مورد گريه داشته باشد.بعد از تزريق، فرزند خود را تحسين كنيد و بگوييد: " شما واقعا كار خوبی انجام داديد" شما حتی ممكن است كار بخصوصی را انجام دهيد با بچه خود به عنوان يك پاداش برای رفتار خوب در مطب پزشك.

Borna66
05-30-2009, 10:29 PM
عوارض جانبی شايع تزريقات

برخی تزريقات بخصوص واكسن ها، منجر به عوارض جانبی، جزیی و موقت می شوند، مانند تب ملايم يا زخم در بازو. برای كاهش اين اثرات، شما می توانيد به بچه خود استامينوفن بدهيد قبل يا بعد از تزريق. بروشور دارو را برای دادن اندازه مناسب دارو مطالعه فرمایيد.
شما همچنين می توانيد از كيسه يخ بر محل تزريق برای كاهش قرمزی و ورم استفاده كنيد. اگر شما نگران آن هستيد كه فرزند شما ممكن است واكنش های جدی و شديد در ارتباط با واكسيناسيون داشته باشد ، هر چه زودتر با پزشک خود تماس بگيريد يا به اورژانس مراجعه كنيد.

جزیی از رشد و نمو

بيشتر افراد عليرغم سن آنها، علاقه ای به گرفتن تزريق ندارند. بزرگسالان عموما در برابر تزريقات تسليم هستند چون آنها دريافته اند كه فوايد دارو بسا بيشتر از يك درد و خراش جزیی است.با كمك شما بچه های شما ياد می گيرند كه چگونه چنين كاری را انجام دهند.