PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : اراذل چشم جواني را براي يک سرقت ناکام کور کردند



fatemeh2011
07-13-2012, 10:28 PM
حوادث : به گزارش خبرنگار حوادث فارس، در ساعت 13:30 روز 7 ارديبهشت سال جاري مأموران کلانتري 161 ابوذر از طريق مرکز فوريت هاي پليسي 110 در جريان يک فقره گردنبند قاپي منجر به جرح يکي از شهروندان در بازار مبل يافت آباد قرار گرفتند.

با حضور مأموران در محل و انجام تحقيقات مقدماتي مشخص شد که دو سرنشين يک دستگاه موتورسيکلت ويو آبي رنگ، قصد سرقت يک رشته گردنبند از خانم جواني را داشتند که در حين فرار از محل، يکي از کسبه جوان محل به قصد کمک به زن جوان و تلاش براي دستگيري سارقان، به موتورسيکلت آنها نزديک مي شود که ناگهان سرنشين عقب موتورسيکلت تيغه قمه همراه خود را وارد چشم سمت راست وي کرده و هر دو نفر از محل متواري شدند.

با تشکيل پرونده و به دستور بازپرس شعبه دادسراي ويژه شهيد مقدسي، پرونده براي رسيدگي تخصصي در اختيار پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات خانم جوان شاهد در صحنه سرقت

با ارجاع پرونده به پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ و در حالي که فرد مصدوم براي انجام اقداامات درماني و انجام عمل جراحي از ناحيه چشم به بيمارستان انتقال داده شده بود، کارآگاهان به تحقيق از خانم جواني پرداختند که سارقان قصد سرقت گردنبند طلاي وي را داشتند.

زن جوان در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: در روز حادثه به همراه همسرم در بازار مبل يافت آباد در حال تردد بوديم که در حين عبور ما از عرض خيابان، دو سرنشين جوان يک دستگاه موتورسيکلت که حدوداً 25 24 سال بيشتر نداشتند و هر دو نفرشان نيز لباس هاي تيره اي به تن داشتند، به ما نزديک شده و در يک لحظه فرد ترک نشين به سمت من حمله کرد و دست خود را به سمت گردن من پرتاب کرد و قصد ربودن گردنبند مرا داشت که در حين سرقت، گردنبند پاره شد اما به علت گير کردن به لباس، سارق موفق به سرقت آن نشد.

اين زن جوان در ادامه اظهارات خود و در تشريح نحوه زخمي شدن يکي از کسبه بازار مبل نيز گفت: زماني که سارقان در حال فرار بودند، يکي از کسبه جوان محل که مي خواست مانع از فرار آنها شود، به سمت موتورسيکلت آنها دويد که ناگهان فرد ترک نشين موتور يک تيغه قمه را از داخل لباس خود خارج کرد و آنر ا در چشم راست وي فرو کرد و هر دو نفر از محل متواري شدند.

شناسايي مجرم سابقه دار

با توجه به تحقيقات ميداني انجام شده از محل وقوع سرقت، کارآگاهان با شناسايي تعدادي از شاهدان اقدام به چهره نگاري تصاوير متهمان به ويژه ترک نشين موتورسيکلت کردند و با استفاده از تصاوير اوليه و همچنين بانک اطلاعاتي پليس، موفق به شناسايي يکي از مجرمان سابقه دار به اسم ابراهيم 20 ساله به عنوان شخص ضارب و ترک نشين موتورسيکلت شدند.

با شناسايي هويت دقيق شخص ضارب، کارآگاهان با شناسايي محل سکونت وي در خيابان قزوين، به تحقيقات نامحسوس از محل سکونت متهم پرداخته و اطلاع پيدا کردند که وي به اتهام ايجاد اخلال در نظم عمومي، شرکت در نزاع و درگيري و قدرت نمايي با سلاح سرد تحت تعقيب پايگاه هشتم پليس امنيت عمومي تهران بزرگ نيز قرار داشته و به همين علت و پس از شرکت در يک نزاع و درگيري در خيابان شهيد احمدي سخا، از محل سکونت خود متواري شده است.

دستگيري ابراهيم و دو همدست ديگرش

در حالي که شناسايي مخفيگاه و دستگيري ابراهيم در دستور کار کارآگاهان پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته بود، مأموران گشت ضربت سرکلانتري هشتم در خيابان کميل به سه سرنشين يک دستگاه موتورسيکلت ويو آبي رنگ مشکوک شدند که سرنشينان موتورسيکلت به محض مشاهده مأموران قصد متوراي شدن از محل را داشتند که با انجام تعقيب و گريز، متورسيکلت آنها متوقف و در بازرسي از آنها يک قبضه قمه 70 سانتي متري کشف شد.

با دستگيري و انتقال سرنشينان موتورسيکلت و با توجه به کشف سلاح سرد از متهمان، هر سه نفر تحت عنوان مظنون به زورگيري در اختيار پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفتند که بلافاصله ابراهيم مورد شناسايي قرار گرفت.

با دستگيري ابراهيم و دو متهم ديگر به اسامي مجيد20 ساله و مصطفي22 ساله مشخص شد که اين افراد به همراه ابراهيم در نزاع و درگيري خيابان شهيد احمدي سخا حضور داشته و در روز دستگيري توسط تيم ضرب سرکلانتري هشتم نيز قصد داشتند تا در خيابان کميل اقدام به قدرت نمايي در محله سکونت افرادي کنند که بنا به اعترافات متهمان، چندي پيش با آنها و در خيابان احمدي سخا درگير شده بودند.

با دستگيري ابراهيم، بلافاصله از شاکي پرونده و مجروح صحنه سرقت جهت شناسايي متهمان دعوت انجام شد و هر دو نفر آنها پس از حضور در پايگاه هشتم، ابراهيم را به صورت 100 درصد و کامل به عنوان ضارب مورد شناسايي قرار دادند.

مجروح صحنه سرقت، با وجود نابينايي کامل از ناحيه چشم سمت راست و به منظور ترميم جراحات ناشي ازاصابت قمه 5 بار مورد عمل جراحي قرنيه، عصب ، زيبايي و کاشت ابرو قرار گرفته و طبق اظهاراتش چندين عمل جراحي ديگر نيز در پيش دارد.



پس از شناسايي متهم و در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: در روز 7 فروردين در محل کار خود واقع در بازار مبل يافت آباد متوجه شدم که دو سرنشين جوان حدوداً 25 24 ساله به خانم جواني حمله ور شده و فرد ترک نشين موتورسيکلت قصد سرقت گردنبند وي را دارد.



زماني که سارقان قصد فرار از محل را داشتند، از آنجايي که فاصله زيادي با آنها نداشتم قصد داشتم تا با وارد کردن ضربه اي به مخزن بنزين موتورسيکلت مانع از فرار آنها شوم که ناگهان ترک نشين موتورسيکلت يک تيغه قمه را از زير لباس خود خارج و به سمت من حمله کرد و قمه را در چشم من فرو کرد که بلافاصله مردم و ديگر همکارانم در بازار مبل مرا به بيمارستان منتقل کردند.

وي ادامه داد: در داخل بيمارستان و با وجود انجام تمام اقدامات درماني تيم جراحي، به من اعلام شد که به علت شدت جراحت هاي وارد شده به ناحيه اعصاب و شبکيه چشم، از ناحيه چشم راست دچار نابينايي کامل شده ام و حتي شدت جراحت به حدي بود که ابتدا قرار بود تا چشم راست مرا به طور کامل تخليه کنند اما گويا معجزه اي شد و تيم پزشکي اعلام کرد که نيازي به اين کار نيست.

جوان مصدوم در پاسخ به اين سوال که انگيزه اش از تلاش براي کمک به زن جوان چه بوده، به کارآگاهان گفت: در آن لحظه احساس کردم که آن خانم جواني که در حال سرقت از او هستند مثل ناموس خودم است.

سرهنگ کارآگاه ميرزکي، رئيس پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ، گفت: با شناسايي تعدادي از مالباختگان و دعوت براي شناسايي متهمان، هر سه متهم پرونده به ويژه ابراهيم به عنوان سارق اصلي اموالشان از سوي تعدادي از مالباختگان مورد شناسايي قرار گرفتند و در حال حاضر شناسايي و دعوت از ساير مالباختگان، در خصوص سرقت هاي متهمان به ويژه به شيوه گردنبند قاپي، در دستور کار کارآگاهان پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است.



وي گفت: از همه مالباختگان و شهروندان که در طول چند ماه گذشته و در مناطق مرکزي سطح شهر تهران به ويژه در مناطق و خيابان هاي کارگر، حافظ، ولي عصر ، وحدت اسلامي، قزوين، بهبودي، امامزاده حسن، هلال احمر و ... توسط سرنشينان يک دستگاه موتورسيکلت عمدتاً آبي رنگ مورد سرقت، زورگيري و بعضاً ضرب و جرح و تهديد قرار گرفته اند دعوت مي شود تا براي شناسايي متهمان به پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در ميدان حر - انتهاي خيابان 12 فروردين مراجعه کنند.