PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : جيب‌برها، كيف همسر سفير را ربودند



sunyboy
05-29-2009, 04:11 PM
انتشار تصوير سارقان جيب‌بر در روزنامه‌ها، راز 12 فقره جيب‌بري در حرم بي‌بي شهربانو و حضرت عبدالعظيم(ع) را فاش كرد.
يكي از شاكيان جديد اين پرونده، همسر سفير يكي از كشورهاي آسيايي است كه مدتي قبل اموالش از سوي اعضاي اين باند به سرقت رفته بود. صبح 3 ارديبهشت امسال ماموران كلانتري 173 شهرري در جريان دستگيري زن جيب‌بري در محوطه حرم بي‌بي شهربانو قرار گرفتند و براي بررسي موضوع عازم محل شدند.

بعد از حضور ماموران در حرم، زن ميانسالي كه مدعي بود هدف سرقت يك جيب‌بر حرفه‌اي قرار گرفته، به آنها گفت: براي زيارت به حرم آمده بودم كه در شلوغي جمعيت، متوجه زن جواني شدم كه قصد سرقت كيف مرا داشت. با مشاهده اين صحنه، شروع به داد و فرياد كردم و مردمي كه به حرم آمده بودند با شنيدن فرياد‌هاي من، زن سارق را دستگير كردند و ماجرا را به پليس 110 اطلاع دادند.

بعد از اظهارات شاكي، ماموران زن جيب‌بر را بازداشت كردند اما زماني كه قصد انتقال او به‌خودروي پليس را داشتند، ناگهان چند زن و مرد وارد ماجرا شدند و قصد فراري دادن سارق جوان را داشتند كه با عكس‌العمل به‌موقع ماموران، ناكام ماندند.
با دستگيري اين افراد، تمامي متهمان به دادسراي شهرري منتقل شدند و براي ادامه تحقيقات در اختيار پايگاه نهم پليس آگاهي تهران قرار گرفتند.

در بازجويي‌هاي انجام شده از متهمان كه 2مرد و 5 زن هستند، مشخص شد تمامي آنها از مجرمان طايفه فيوج هستند كه با ورود به مكان‌هاي شلوغ مانند حرم حضرت عبدالعظيم، بي‌بي شهربانو و بازار تهران و سوءاستفاده از ازدحام جمعيت، اقدام به جيب‌بري و سرقت از زائران و شهروندان مي‌كردند.

با اعتراف اعضاي اين باند به 10 فقره سرقت با اين شگرد، دستور چاپ عكس بدون پوشش چهره آنها در روزنامه همشهري و روزنامه‌هاي ديگر صادر شد كه بعد از انتشار عكس آنها، 12 شاكي تازه كه از دستگيري متهمان باخبر شده بودند به دادسرا آمدند و اعضاي اين باند را به‌عنوان سارق اموال خود شناسايي كردند.

يكي از شاكيان جديد، همسر سفير يكي‌از كشورهاي آسيايي است كه صبح ديروز وقتي در دادسراي شهرري حضور يافت مدعي شد اعضاي اين باند همان افرادي هستند كه مدتي قبل كيف دستي بسيار قيمتي او را در محوطه حرم بي‌بي شهربانو به سرقت برده‌اند.

اين زن به قاضي عباسي گفت: صبح 3 ارديبهشت به حرم بي‌بي شهربانو رفته بودم كه توسط اعضاي اين باند مورد سرقت قرار گرفتم. در داخل كيف دستي‌ام 200 يورو، 240 پوند انگليس و 235 دلار آمريكا بود. چند روز قبل با ديدن عكس متهمان در روزنامه، متوجه دستگيري آنها شدم و حالا هم خواستار رسيدگي به پرونده‌ام هستم.

قاضي عباسي- رئيس شعبه 4 دادسراي شهرري – با اعلام اين خبر گفت: با شناسايي 12 شاكي جديد، تعداد سرقت‌هاي اين باند به 22 فقره رسيده است و شاكيان احتمالي ديگر نيز مي‌توانند براي شكايت از متهمان به شعبه 4 دادسراي شهرري مراجعه كنند.