PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : علت قطعی دسته‌جمعی سايت‌ها چه بود؟



O M I D
05-28-2012, 04:30 PM
http://pnu-club.com/imported/2012/05/1074.jpg

حتی اين موضوع تا جايی پيش رفته كه امروز برخی رسانه‌ها به انتقاد از اين موضوع پرداخته و آوردند كه در زمان سخنرانی رييس جمهوری در مراسم آغاز به كار مجلس نهم سرعت اينترنت كشور به دلايل نامعلوم به حداقل ممكن رسيد.


عصر ایران: حتی این موضوع تا جایی پیش رفته كه امروز برخی رسانه‌ها به انتقاد از این موضوع پرداخته و آوردند كه در زمان سخنرانی رییس جمهوری در مراسم آغاز به كار مجلس نهم سرعت اینترنت كشور به دلایل نامعلوم به حداقل ممكن رسید.

در آخرین ساعات روز گذشته و نخستین ساعات بامداد امروز (ساعت 23:30 تا ساعت 1:15) برخی سایت‌های كشور از جمله برخی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی برای مدت یك ساعت و 45 دقیقه قطع شدند كه مسوولان مخابرات كشور امروز مسوولیت این اختلال را برعهده گرفته و خرابی تجهیزات را عامل آن دانستند.

كامران كاظمی - مدیر نگهداری و پشتیبانی فنی دیتای مخابرات استان تهران - در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار كرد: خرابی تجهیزات، شب گذشته به قطعی ارتباطات مشتركانی شد كه از مخابرات سرویس می‌گیرند كه با تلاش‌های صورت گرفته این اختلال یك و نیم ساعت طول كشید و دوباره این سایت‌ها فعالیت خود را از سر گرفتند.

وی در عین حال تاكید كرد كه در حال حاضر هیچگونه مشكلی برای مشتركانی كه اینترنت خود را از مخابرات می‌گیرند وجود ندارد.

اگرچه مسوولان مخابراتی مسوولیت اختلالات شب گذشته را برعهده گرفته اند اما با این حال در روزهای اخیر به نظر می‌رسد وضعیت اینترنت كشور به پایداری گذشته نیست و به اذعان بسیاری از كاربران در موارد مختلف شاهد كندی سرعت و یا قطع برخی سایت‌ها بوده‌ایم.

حتی این موضوع تا جایی پیش رفته كه امروز برخی رسانه‌ها به انتقاد از این موضوع پرداخته و آوردند كه در زمان سخنرانی رییس جمهوری در مراسم آغاز به كار مجلس نهم سرعت اینترنت كشور به دلایل نامعلوم به حداقل ممكن رسید.

در این میان عده ای از كارشناسان و متخصصان فضای سایبری كشور هم از قطع روتر روسیه سخن می‌گویند و دلیل كندی سرعت روز گذشته را در این موضوع می دانند. عده ای هم مسئله را كاملا عادی تلقی كرده و می گویند معمولا همه روزه ساعت‌های 10 تا 11 یكی از شلوغ‌ترین ساعات اینترنت است و این موضوع را اینگونه توجیه می‌كنند كه همه روزه بین ساعت 10 تا 11 صبح به دلیل بالا بودن ترافیك شبكه اینترنت كشور كاربران در نقاط مختلف شاهد نوعی كندی در سرعت هستند.