PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : اخاذي فيس بوکي از 12 دختر جوان!



fatemeh2011
05-04-2012, 02:07 PM
حوادث : پسر جواني که از طريق دوستي اينترنتي با دختران جوان تصاوير خصوصي آن ها را به دست مي آورد پس از مدتي با تهديد به انتشار اين تصاوير از طعمه هايش اخاذي مي کرد.

رسيدگي به اين پرونده زماني در دستور کار پليس قرار گرفت که دختر جواني همراه پدرش به دادسراي رسيدگي به جرايم رايانه اي تهران رفت و از پسري جوان به اتهام اخاذي اينترنتي شکايت کرد. او گفت پسر شياد از طريق عضويت در يکي از شبکه هاي اجتماعي با او آشنا شده و با به دست آوردن عکس هاي خصوصي اش از او اخاذي کرده است.

دختر جوان در تشريح اين ماجرا گفت: مدتي قبل در فيس بوک با پسري به نام حامد آشنا شدم. رابطه ما خيلي زود صميمي شد و تقريبا هر روز با يکديگر چت مي کرديم. حامد جوان خوبي به نظر مي رسيد و در همين مدت کم به او علاقه مند شدم. چند هفته طول کشيد تا بالاخره حرفي را که دوست داشتم از او شنيدم. او از طريق چت از من خواستگاري کرد و گفت دختر مورد علاقه اش را پيدا کرده است. من هم بدون اين که با کسي مشورت کنم به خواستگاري اينترنتي او پاسخ مثبت دادم. رابطه پنهاني ما مدتي ادامه داشت و در اين مدت من طبق خواسته حامد تعدادي از عکس هاي خصوصي ام را برايش فرستادم.

دختر جوان ادامه داد: دو ماه از آشنايي ام با حامد گذشته بود که او از من خواست مبلغ 2 ميليون تومان پول برايش بفرستم.

او گفت به اين پول نياز دارد و هر طور شده بايد به او قرض بدهم. اين کار حامد باعث شد به او شک کنم. به همين دليل گفتم چنين پولي ندارم. حامد که از اين حرفم عصباني شده بود شروع به تهديد کرد و گفت اگر خواسته اش را عملي نکنم عکس هاي خصوصي ام را در اينترنت منتشر مي کند. تهديدهاي او جدي بود و در حالي که از آبرويم مي ترسيدم از سر اجبار با پيشنهادش موافقت کردم. پول چنداني در حساب بانکي ام نداشتم و مجبور شدم از دوستانم يک ميليون تومان پول قرض بگيرم و به حساب او واريز کنم. فکر مي کردم با اين کار او دست از سرم برمي دارد اما مدتي بعد دوباره حامد از من باج خواهي کرد. من از آبروريزي مي ترسيدم اما پولي هم براي باج دادن به او نداشتم به همين دليل همه چيز را براي پدرم گفتم و تصميم گرفتم از پليس کمک بگيرم.

در پي اظهارات شاکي افسران پليس فتا تجسس هاي خود را براي شناسايي جوان باج گير آغاز کردند. رابطه دختر جوان با متهم فقط از طريق اينترنت بود و او حتي شماره تماس حامد را نيز در اختيار نداشت. با اين حال تحقيقات فني پليسي در اين باره ادامه يافت تا با کمک متخصصان فتا پسر جوان رديابي و مخفيگاهش در خانه اي در خيابان آزادي شناسايي شد. در جريان عمليات ضربتي پليس مأموران علاوه بر دستگيري متهم به اطلاعاتي دست يافتند که نشان مي داد او علاوه بر شاکي با اين ترفند از دختران ديگري نيز اخاذي کرده است. در چنين شرايطي متهم که نام اصلي اش سلمان است تحت بازجويي هاي فني قرار گرفت و اتهام اخاذي اينترنتي از 12 دختر جوان را بر عهده گرفت.

او در اعترافاتش گفت: ابتدا اين کار را به صورت تفريحي انجام مي دادم اما وقتي ديدم مي توانم از اين راه از دختران جوان اخاذي کنم وقت بيشتري را صرف اين کار کردم و با دختران بيشتري طرح دوستي ريختم و با به دست آوردن عکس هاي خصوصيشان از آن ها اخاذي کردم.بر اساس اين گزارش هم اکنون متهم در بازداشت به سر مي برد و تحقيقات از او ادامه دارد.