PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : پیشنهادی جالب برای مایکروسافت



Y@SiN
04-17-2012, 11:00 PM
با توجه به اعلام‌های مکرر مایکروسافت به پایان روزشمار سیستم عامل ایکس‌پی و محبوبیت نسبتا بالای این سیستم عامل، حتی در کشورهایی مانند آمریکا که توانسته کاربران بسیاری را به خود جلب کند، پیشنهادهای مختلف و متعددی این روزها به مایکروسافت در این باره داده می‌شود، شاید جالب‌ترین آنها پیشنهاد اعلام "ایکس‌پی" به عنوان یک سیستم عامل مجانی و منبع باز باشد.
به گزارش سافت گذر (http://www.softgozar.com/) ؛ هر چند در ایران افرادی از سیستم عامل ایکس‌پی استفاده می‌کنند که سیستم سخت‌افزاری رایانه آنها قابلیت نصب سیستم عامل ارتقایافته و جدیدی را ندارد؛ اما این موضوع در کشورهای غربی و بخصوص آمریکا به این صورت نیست، بلکه عمده استفاده‌کنندگان از http://pnu-club.com/imported/2012/04/40.pngایکس‌پی شرکت‌های خصوصی و دولتی و عمدتا بزرگی هستند که از هزینه خرید دوباره سیستم عامل گران ویندوز سرباز می‌زنند و سیستم عامل قبلی را کافی و حتی بهتر از سیستم عامل‌های جدید می‌دانند که کار با آن بهتر است.
این در حالی است که در ایران با توجه به نبود قانون، شاید بتوان گفت فرق قابل توجهی در قیمت سیستم عامل‌های ویندوز نیست و تنها دلیل قیمت‌های مختلف نوع دی‌وی‌دی و مربوط به کیفیت رایت آن است.
کارشناسان عمده نرم‌افزاری و فن‌آوری یک پیشنهاد جدید را به مایکروسافت ارائه می‌کنند. آنها بر این نظرند که مایکروسافت به جای این همه اصرار برای دست‌برداشتن از ایکس‌پی و روی‌آوردن به سیستم عامل جدید و هشدارهای مکرر نسبت به عواقب استفاده از این سیستم عامل قدیمی، بهتر است یک راه بهتر را انتخاب کند و این سیستم عامل را منبع باز (Open Source) اعلام کند.
درست است که مایکروسافت یک شرکت تجاری بزرگ و سودآور و در عین حال با منافع اقتصادی بالاست با این حال با توجه به اتمام انقضای مصرف ایکس‌پی و بردن بهره‌های اقتصادی و مالی لازم از این ویندوز دیگر باید آن را مجانی و منبع باز در اختیار کاربران و علاقه‌مندان قرار داد.
انجام این کار از جهات مختلفی می‌تواند مثبت و دارای منافع عمومی باشد. از طرفی مسئولیت مایکروسافت در قبال این سیستم عامل برداشته می‌شود و از سوی دیگر می‌تواند موجب شکوفایی استعدادها و کوشش و تلاش سایرین در جهت ارتقای ویندوز باشد. در این صورت مایکروسافت می‌تواند از نظرات، افکار و استعدادهایی غیر از کارشناسان مایکروسافت و حتی در سرتاسر جهان استفاده و بهره‌برداری کند.
به گزارش سافت گذر (http://www.softgozar.com/) ؛ اگر مایکروسافت به جای همّ و غم رایت و کپی سیستم عامل ایکس پی، افکار و توجهش را بر روی تولید سیستم عامل‌های جدید و بهتر و در عین حال با سرعت بیشتری به بازار وارد کند، موفقیت‌های این شرکت به مراتب روزافزون خواهد بود.
مگر قرار است با اتمام ساپورت و حمایت مایکروسافت از ایکس‌پی چه اتفاقی بیفتد؟
براستی اتفاقی بعد از آن هم می‌افتد؟
این سئوال خوب و به جایی است. برای مثال فرض کنیم حالا مایکروسافت از این سیستم عامل حمایت نمی‌کند، تنها اتفاقی که می‌افتد مشکلات امنیتی است که سیستم امنیتی آن قابل بروزرسانی نیست که آن هم از طریق سایر نرم افزارهای امنیتی قابل حل است.
هرچند که هنوز هم برای بسیاری مورد استفاده قرارگرفتن این سیستم عامل قدیمی و متعلق به سال 2001 عجیب و شاید هم غیرممکن بیاید و بتوان گفت در عرصه فن‌آوری با توجه به انتشار سیستم عامل ویندوز سون در 2010 و آمدن نسخه نهایی ویندوز 8 در پایان سال 2012 مانند استفاده از عصر حجر و دوران دایناسورها فرض شود و اصلا سخن گفتن از آن بیهوده و گزافه گویی است.
اما باید بدانیم که واقعیت چیز دیگری است، شاید گرانی قطعات سخت افزاری، مشکل و مانعی روبری بسیاری از افراد باشد. شاید بهتر باشد به جای هشدار و توبیخ از استفاده‌کنندگان تکنولوژی مربوط به حدود یازده سال پیش، شاید بهتر باشد منابع مالی هم برای در ارزان قرارگرفتن این سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای بروز در اختیار افراد هم وجود داشته باشد. شاید اهمیت وجود و استفاده از تکنولوژی و وسایل بروز کمتر از خورد و خوراک و مسکن و ... نباشد.