PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : عمل سزارین توسط هیبنوتیزم برای دومین بار در دنیا(+عکس)



alamatesoall
04-12-2012, 04:56 PM
http://pnu-club.com/imported/2012/04/325.jpg





دكتر رویا خدایی، متخصص زنان، زایمان و نازایی و جراح این عمل در خصوص این عمل سزارین، گفت: «سارا توسلی» به عنوان دومین مادر ایرانی، صبح امروز موفق به تولد فرزند خود با انجام عمل سزارین با استفاده از هیپنوتیزم بدون بیهوشی در بیمارستان پیامبران تهران شد.



http://pnu-club.com/imported/2012/04/326.jpg
خرداد ماه سال گذشته نیز طی یك عمل سزارین بدون بیهوشی با استفاده از هیپنوتیزم، نوزاد دختری به نام «ساقی حسنلو» در بیمارستان عیوض زاده تهران متولد شد.
دكتر خدایی كه جراحی عمل سال گذشته را نیز بر عهده داشته است با اشاره به عوارض عمل جراحی سزارین گفت: با انجام این روش، عوارض بیهوشی كاملا حذف می‌شود، البته در حین عمل علائم حیاتی بیمار تحت مانیتورینگ كامل بوده و متخصص بیهوشی برای مواقع اضطراری در اتاق عمل حضور دارد.



http://pnu-club.com/imported/2012/04/327.jpg
وی تصریح كرد: تقریبا نیم ساعت عمل القای بی‌دردی با هیپنوتیزم و نیم ساعت كل جراحی طول كشید. تنها مشكل، خونریزی مختصری بود كه به علت كنترل خونریزی زیرعروق بیمار، زمان زیادی را از ما گرفت ولی با این وجود مادر هم اكنون در هوشیاری كامل در ریكاوری است.
خدایی درباره استفاده از این روش در عمل‌های جراحی دیگر گفت: عمل‌های جراحی هر چه سبكتر باشد، انجامش توسط هیپنوتیزم راحت‌تر است. سزارین به علت پارگی شكم و باز شدن لایه‌های رحم جزو عمل‌های سنگین است، به عنوان مثال می‌توان عمل‌های جراحی پوست، نمونه برداری از سینه را كه نیازی به شكافتن عمق بافتها نیست، با روش هیپنوتیزم انجام داد.
این متخصص زنان و زایمان با طرح این مطلب كه چنین عمل‌هایی تاكنون در دنیا انجام نشده است، علت این امر را نبود متخصصان هیپنوتیزم و افراد باشهامتی چون دو مادر ایرانی تحت این جراحی‌ها عنوان كرد كه جرات پیشگام شدن در این زمینه‌ها را داشته‌اند.
وی با اذعان به این كه در جامعه افراد سو‌ء استفاده‌گری هستند كه می‌خواهند از روش‌هایی مثل هیپنوتیزم بهره ببرند، خاطرنشان كرد: توصیه من به مردم این است كه سعی كنند فرد مورد نظرشان شناخته شده و قابل اعتماد باشد و در این زمینه اطلاعاتشان را كامل كنند.
دكتر خدایی اعلام كرد: علوم زیبایی داریم كه متاسفانه با خرافات آغشته شده و بر اثر ناآگاهی به مرور در هاله‌ای از گرد و غبار قرار گرفته كه تمام سعی ما باید این باشد كه این گرد و خاكها را كنار بزنیم و زیباییهای آن را بشناسیم و از آن استفاده كنیم.
حسین الماسیان، متخصصن هیپنوتیزم و هیپنوتراپی و عضو تیم جراحی هم خاطرنشان كرد: این عمل بسیار خوب بود. هیپنوتیزم می‌تواند بسیار قوی باشد، ولی در مواردی ممكن است بیمار به دلیل فشارهای زیادی مثل جا انداختن رحم، تغییر وضعیت داده و درد را احساس كند، ولی به كمك خدا و كادر پزشكی، مادر و كودك سالم هستند و بعد از عمل هیچ گونه دردی ندارند.
وی در خصوص استفاده افراد از این روش، اظهار كرد: افرادی كه تمایل به انجام چنین عملهایی دارند، قبل از انجام آن آزمایش می‌شوند و در صورت مثبت بودن در تمرینات می‌توانند عمل را انجام دهند.