PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : رویانیان: موانع جدی باشد ادامه نمی دهم!



roya 90
02-17-2012, 04:16 PM
محمد رويانيان معتقد است نظام کلي فوتبال ايران مشکل دارد و بايد تغيير کند.
http://pnu-club.com/imported/2012/02/605.jpgورزش3- مدير عامل باشگاه پرسپوليس درباره استعفاي خود و دلايل آن اظهار کرد: من به پرسپوليس آمده ام که يک باشگاه حرفه‌اي بسازم و هر زمان احساس کنم موانع جدي بر سر راه من وجود دارد و نمي‌توانم اين کار را انجام دهم، ديگر ادامه نخواهم داد. ضمن اين که اين موانع بيروني مثل باخت تيم نيست، بلکه دلايلي از درون ساختار باعث مي‌شود من چنين احساسي داشته باشم. من استعفايم را پس نگرفته‌ام، اما وزير ورزش و جوانان از همان ابتدا با استعفاي من مخالفت کرد.

رويانيان در ادامه با اشاره به اين موضوع که نظام کلي فوتبال ايران اشکال دارد، گفت: من پنج ماه است که به اين فوتبال آمده‌ام. يکسري چالش‌ها در فوتبال وجود دارد که برطرف کردن آن‌ها دست خودمان است، به خصوص در مديريت باشگاه‌ها که بايد تلاش زيادي بکنيم. نظام کلي فوتبال ما اشکال دارد و اين اشکال را مديران بايد درست کنند.

وي افزود: تا سال 2013 همه باشگاه‌ها ما بايد حرفه‌اي شوند و اگر مجوز حرفه‌اي نگيريم، فوتبال ما بي‌ارزش مي‌شود. ما تنها سه ورزشگاه داريم که مورد تاييد AFC هستند و بقيه تيم‌ها هنوز يک زمين مناسب ندارند. من در اين چند ماهي که در فوتبال بودم، اراده‌اي که از بالا حرفه‌اي شدن را دنبال کند، نديده‌ام. متاسفانه ساختار باشگاه‌هاي ما حرفه‌اي نيست. کدام باشگاه است که زيرساخت درست داشته باشد؟ کدام باشگاه کشور مديريت درآمدزايي دارد؟ همه باشگاه‌ها فقط مديريت هزينه دارند. در ايران تنها پنج درصد حق پخش تلويزيوني به جيب باشگاه‌ها مي‌رود و از بليت فروشي هم چيزي عايد باشگاه‌ها نمي‌شود. البته ما درباره بليت فروشي با سازمان ليگ صحبت کرده‌ايم و عزيز محمدي هم به ما گفت که اين کار را دست خودتان بگيريد. درآمد بليت فروشي بايد حداقل 20 درصد از درآمد يک باشگاه باشد که در ايران ما چنين چيزي را نمي‌بينيم.

مدير عامل باشگاه پرسپوليس با بيان اين که سه چالش در فوتبال ايران وجود دارد گفت: چالش اول اين است که باشگاه‌ها مجبور به نتيجه‌ گرفتن هستند. بنابراين برنامه‌ريزي را فداي نتيجه‌ مي‌کنند و تا به حال کسي با جرات نيامده بگويد که به من دو سال وقت دهيد تا اين تيم را بسازم. در فصل جاري هم ما و هم استقلال تنها 15 درصد هزينه‌هايمان را دولت داده است و در تامين 85 درصد مابقي مشکل داريم و بايد برويم از ديگران پول قرض کنيم. مديريت باشگاه وقتي که اسپانسر نداشته باشد، پولي از حق پخش نگيرد و نتواند بليت فروشي را انجام دهد، پس بايد از کجا درآمدزايي کند. چرا نمي گذاريد باشگاه‌ها خصوصي شوند؟

وي افزود: چالش دوم فوتبال ما اقتصاد آن است که هيچ برنامه‌ريزي براي آن انجام نداده ايم . فوتبال ما به هيچ وجه تجاري نيست. بنابراين سوددهي ندارد و بر عکس زيان مي‌دهد. البته باشگاه پرسپوليس در اين راستا کارهايي را انجام داده که علاوه بر تجاري سازي در حال خصوصي شدن است. چالش سوم فوتبال ما هم عدم برنامه‌ريزي به ويژه‌ در فوتبال پايه است.