PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : قفل رمز چهار رقمی



MIN@MAN
05-11-2009, 04:07 PM
قفل رمز چهار رقمی




http://pnu-club.com/imported/2009/05/35.gif



http://pnu-club.com/imported/2009/05/36.gif



توسط اين كيت ميتوانيد استفاده از وسائل برقي و الكترونيکي را در انحصار خود گرفته و اختصاصي كنيد . مدار از دو قسمت تشكيل يافته است . قسمت اول مدار الكترونيكي كيت است كه قطعات الكترونيك بر روي آن نصب ميشوند و قسمت دوم مربوط به صفحه كليد ميباشد كه بر روي آن 9 عدد ميكروسؤيچ نصب ميشود . اين دو توسط چند رشته سيم و مطابق دستور العمل به همديگر متصل خواهند شد .
در نصب قطعات به اين موارد توجه نمائيد :
1 – نوار رنگي ديودهاي 1N4148 بر نوار سفيد شكلهاي روي فيبر منطبق شود .
2 - ديود نوراني چنان نصب شود كه پايه كوتاهتر آن در خانه با علامت نيمدايره سفيد ( پخي ) قرار گيرد .
3 – در نصب خازن C1به پايه مثبت آن توجه شود . پايه مثبت با علامت +بر روي بدنه خازن و همچنين روي فيبر مشخص شده است .
4 – ترانزيستور چنان نصب شود كه مقطع آن بر شكل روي فيبر منطبق شود .
5 – در نصب آي سي به تو رفتگي لبه آي سي توجه نمائيد . اين تورفتگي بايد دقيقاً بر شكل مشابه روي فيبر منطبق شود .
پس از اتمام مونتاژ قطعات ، اينك اقدام به نصب ميكروسؤيچ ها بر روي فيبر شماره گير نمائيد .
پس از مونتاژ قطعات ، نوبت به اتصال دو قسمت به همديگر رسيده است . نوع سيم بندي به شماره رمز مورد نظر شما بستگي دارد . اين عدد رمز بايد 4 رقمي انتخاب شود .
در اينجا بعنوان مثال ما روش سيم بندي دو كيت به همديگر را براي عدد رمز يكهزار و سيصد و چهل و هفت ( 1347 ) توضيح ميدهيم . براي اينكار ابتدا يكي از پايه هاي كليدهاي 1 و 3 و 4 و 7 را به همديگر متصل نموده ( اتصال پايه ها توسط سيم لخت و از پشت فيبر انجام شود ) و سپس يك رشته سيم از اتصال اين 4 پايه گرفته و به نقطه A بر روي فيبر اصلي متصل كنيد .
سپس توسط 4 رشته سيم ، پايه دوم كليد 1 به نقطه 1 روي فيبر اصلي ، پايه دوم كليد 3 به نقطه 2 ، پايه دوم كليد 4 به نقطه 3 و پايه دوم كليد 7 به نقطه شماره 4 بر روي فيبر اصلي متصل شوند . ساير كليدهاي روي فيبر شماره گير كه استفاده نشده اند را بصورت موازي به همديگر متصل نموده ، يك سر آنها به نقطه B و سر دوم آنها به نقطه شماره 1 متصل شود . ( به اينصورت به نقطه 1 دو سيم متصل خواهد شد ) .
اينك مونتاژ و سيم بندي كيت پايان يافته و لازم است بدليل اهميت سيم بندي ، يكبار قبل از اتصال ولتاژ به كيت ، كليه مراحل مونتاژ و بخصوص سيم بندي بدقت بررسي و از صحت كار مطمئن شويد . تغذيه مورد نياز براي اين كيت 12 ولت مستقيم است كه ميتوان آن را از طريق يك آدابتور مرغوب و استاندارد تهيه و با رعايت قطب مثبت و منفي به محل BAT متصل كنيد .
پس از اتصال تغذيه ، با فشار دادن بترتيب و پشت سر هم كليدهاي 1 و 3 و 4 و 7 ، ديود نوراني روشن ميشود . اين ديود فقط هنگامي روشن ميشود كه عدد رمز كيت آنهم دقيقاً پشت سرهم و بترتيب زده شود .
براي اتصال اين كيت به وسائل برقي و الكترونيكي مورد نظرتان ، لازم است يك رله 12 ولت تهيه و خروجي مدار كه با حرف EL R مشخص شده ، به ورودي رله متصل شود و كنتاكتهاي خروجي رله سر راه يكي از سيمهاي تغذيه وسيله مورد نظرتان قرار گيرد . براي نصب رله و اتصال خروجي آن به وسائل برقي ، نياز به اطلاعات كار با رله داريد . در غير اينصورت حتماً از يك متخصّص يا فردي آگاه كمك بگيريد
جهت تغيير رمز بايد كليه سيم بندي هاي بين دو كيت باز شوند و مجدد بر اساس يك عدد 4 رقمي ديگر بسته شوند .
مجدد روش سيم بندي براي عددي ديگر بشرح زير بيان ميشود :
براي اينمنظور ابتدا نقاط 1 تا 4 روي فيبر اصلي توسط 4 رشته سيم و بترتيب به پايه كليدهاي رمز مورد نظر متصل ميشوند و سر دوم 4 كليد مورد استفاده قرار گرفته ، به همديگر متصل و توسط رشته سيم ديگري به نقطه A روي فيبر اصلي متصل شود . ساير كليدهاي روي فيبر شماره گير نيز بطور موازي بسته ميشوند و دو سر آنها ، توسط دو رشته سيم به نقاط B و 1 روي فيبر اصلي متصل ميشود.