PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : شخصیت شناسی:شما چه غذايي دوست داريد؟



tania
01-04-2012, 06:08 PM
http://pnu-club.com/imported/2012/01/129.jpg



طرفداران گوشت کبابی


افراد علاقه‌مند به این گونه غذاها معمولا سنت‌گرا و کلاسیک هستند. بیشتر اوقات حتی نیاز ندارند که به منوی رستوران‌ها نگاهی بیندازند چون دقیقا می‌دانند چه غذایی را انتخاب می‌کنند. انتخاب یک پرس غذای گوشتی کباب شده که رنگی تیره دارد و درواقع حسابی برشته شده‌است، بیانگر این است که این افراد معقول و واقع بین هستند. این آدم‌ها نیازمند داشتن ثبات مالی، شغلی و خانوادگی‌اند تا از زندگی رضایت داشته باشند. می‌توانید به‌طور مشخص به آنها اعتماد کنید و در صورت نیاز از نقطه نظراتشان بهره‌مند شوید. این افراد دوست ندارند کسی را مایوس کنند و از طرفی دلشان نمی‌خواهد از سوی دیگران ناامید شوند.




پلو، پاستا، نان



کسانی که در منوی رستوران‌ها در جست‌وجوی انواع پاستا هستند یا به مصرف برنج و نان خیلی اشتیاق دارند، در یک گروه قرار می‌گیرند. به‌طور کلی افرادی که به خوردن غذاهای حاوی هیدرات‌های کربن علاقه‌مندند و در انجام هر کاری زیاده‌روی می‌کنند بنابراین لازم است انرژی از دست رفته‌شان را از راه هیدرات‌های کربن به دست آورند. آنها عاشق این هستند که خودشان را وسط معرکه و کارهای هیجان‌انگیز پرتاب کنند اما بعد از مدتی می‌فهمند که در این کار زیاده‌روی کرده‌اند و زندگی‌شان نامتعادل و پردغدغه می‌شود. مصرف بیش از حد هیدرات‌های کربن می‌تواند نشانه عدم تعادل و کمبود آرامش باشد.



عاشقان سبزیجات


خیلی از مواقع پیش می‌آید که وقتی به رستوران می‌رویم به عنوان پیش‌غذا سالاد سفارش می‌دهیم اما افرادی هم هستند که سالاد را به عنوان غذای اصلی انتخاب می‌کنند. این افراد نادر به خوردن غذاهای خام، برگ‌دار و سبزیجات علاقه فراوانی دارند و متخصصان تغذیه همواره آنها را به دلیل انتخاب رژیم غذایی مناسب تحسین می‌کنند. خوردن مقدار زیادی سبزیجات نشان دهنده سلامت و داشتن فکر آزاد است. چنین افرادی مشغولیت ذهنی ندارند و به بهتر شدن زندگی‌شان فکر می‌کنند. احتمالا از جدیدترین اخبار مربوط به سلامتی باخبرند و در این زمینه یک گام جلوتر از بقیه قرار دارند. یک فرد عاشق سبزیجات معمولا اجتماعی است و به جامعه با دید روشنفکرانه‌ای نگاه می‌کند.



یک دنیا شیرینی



بعضی از آدم‌ها آن‌قدر شیرینی دوست دارند که بیشتر از غذای اصلی به دسر‌ها فکر می‌کنند. آنها احتمالا خلق و خوی مطبوعی دارند و خوش مشرب هستند ولی ممکن است زندگی در نظرشان چندان شیرین نباشد. به همین دلیل تلاش می‌کنند تا از راه خوردن غذاهای شیرینی به تجربه زندگی شیرین گریزی بزنند. هنگامی که این افراد خندان و خوشحال مشغول خوردن دسرهای مورد‌علاقه‌شان هستند از همنشینی با آنها لذت ببرید اما توجه داشته باشید که اگر هیجانات درونی‌شان آزاد شود و ضمن خوردن شام یا ناهار مکالمات بدون استرسی داشته باشند، به احتمال زیاد دیگر دلشان نمی‌خواهد که احساساتشان را در لابه لای دسرهای رنگارنگ دفن کنند.



دوستداران غذاهای سوخته و برشته


افرادی که انواع غذاهای سرخ و برشته شده مانند مرغ سوخاری و سیب زمینی سرخ کرده را سفارش می‌دهند، ممکن است نسبت به زندگی شور و اشتیاق کمی داشته باشند. این افراد معمولا خسته و کسل هستند و وقتی آنها را می‌بینید، شاید پژمرده و بی‌رمق به نظر بیایند و گفته‌هایشان بی‌معنی باشد. انتخاب غذاهای سرخ شده‌ای که رنگ قهوه‌ای دارند نشان دهنده داشتن نوعی از زندگی است که به تعمیر و باز‌سازی مجدد نیاز دارد و باید به این زندگی رنگ و عصاره جوانی تزریق کرد. این افراد به سادگی غذاهای بی‌دردسری را انتخاب می‌کنند که زود آماده می‌شوند و در زندگی هم ممکن است راه‌های ساده را برگزینند و در فکر پیدا کردن انگیزه‌هایی برای بهتر شدن زندگی‌شان نباشند.



در پایان باید گفت با وجود اینکه این مقاله هرگز راهی مطمئن وقطعی برای پی بردن به پیچیدگی‌های طبیعی افراد نیست، انتخاب غذاهای مختلف می‌تواند بخشی از شیوه زندگی افراد مختلف را نشان دهد و بیانگر این باشد که آدم‌ها تا چه حد به سلامت خودشان اهمیت می‌دهند، دیدگاهشان نسبت به جامعه چیست، وضعیت عاطفی‌شان چگونه است و خط مشی زندگی آنها چطور تعریف شده است. در واقع یک بشقاب درست مثل پنجره کوچکی است که ما را به افکار درونی هر فرد نزدیک می‌کند.