PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : بازانديشي در مورد نفوذ تئوري نمايندگي در محافل دانشگاهي حسابداري



مژگان
11-16-2011, 11:44 AM
Rethinking the Influence of Agency Theory in the Accounting Academy
Jeffrey R. Cohen & Lori Holder-Webb
متن کامل مقاله به زبان انگلیسی (http://www.4shared.com/document/UQcEu3xW/RETHINKING_THE_INFLUENCE_OF_AG.html)
Abstract: The business press is showering criticism on business academics, citing failure in teaching relevant skills to students and a perceived increasing irrelevance of research streams. This criticism is echoed by some academics, who assert the need for serious consideration of the direction of the academy. This dialogue is especially salient for members of the accounting academy, who must train students to join a profession whose value rests on a foundation of ethical behavior and the public interest. It is also salient to the accounting research, which has informed the construction of intra-firm contracts and thus effected significant changes in the way firms are managed. In this essay, we examine and extend this body of criticism and explore its implications for accounting research and education. We discuss how our discipline has borrowed methodology freely from the physical sciences and how this importation has led to the adoption of excessively simplified economic theories. We also consider the self-fulfilling attribute of social science theories and how this has led to formulations of models of behavior, instantiation of those models in the business environment, and eventual conformity of manager behavior with the underlying assumptions of the models. We then examine agency theory in light of this dynamic and explore how the discipline-wide espousal of this theory may have led our accounting education system to unwittingly introduce and then normalize narrowly self-interested behavior. Finally, we suggest ways to improve accounting education that embrace multiple perspectives to prepare our students for act truly in the public interest.
بازانديشي در مورد نفوذ تئوري نمايندگي در محافل دانشگاهي حسابداري
خلاصه: نارسايي هاي موجود در آموزش مهارت هاي مربوط به دانشجويان و افزايش جريان هاي پژوهش در موضوعات نامربوط، از جمله انتقاداتي است كه توسط فعالان دنياي تجارت به محافل دانشگاهي وارد مي شود.اين انتقادها توسط برخي از دانشگاهيان نيز تاييد شده و ايشان معتقدند كه اين انتقادها نياز به توجه جدي از جانب محافل دانشگاهي دارد. اين مبحث به خصوص براي رشته حسابداري جدي به نظر مي رسد چرا كه آنها بايد دانشجوياني متعهد به ارزش هاي اخلاقي و منافع عمومي جامعه را به حرفه حسابداري تحويل دهند. اين مبحث همچنين در مورد تحقيق هاي انجام شده در زمينه حسابداري نيز اهميت دارد، چرا كه آنها در زمينه ساختار قراردادهاي درون شركتي و همچنين تاثير تغييرات با اهميت در روش هاي مديريت شركت ها، اطلاعات ارائه مي كنند. در اين مقاله، ما به بررسي اين انتقادها و بررسي پيامدهاي آن بر تحقيقات و آموزش حسابداري در دانشگاهها مي پردازيم. ما به بحث در مورد اين موضوع مي پردازيم كه چگونه رشته ما روش هاي خود را به صورتي آزادنه از علوم طبيعي اقتباس كرد و اين اقتباس چگونه منجر به پذيرش تئوري هاي اقتصادي بيش از حد ساده شده منجر شد. ما همچنين به ويژگي ناگزيرساز بودن تئوري علوم اجتماعي اشاره مي كنيم و به اين مي پردازيم كه چگونه اين ويژگي به فرموله كردن الگو هاي رفتاري منجر مي شود، مثال هايي از اين مدل ها در محيط كسب و كار و انطباق احتمالي رفتار مدير با فرضيات بنيادي اين مدل مي آوريم. ما سپس در پرتو اين نيروهاي موثر به بررسي تئوري نمايندگي مي پردازيم و به اين موضوع اشاره مي كنيم كه چگونه حمايت اعضاي رشته از اين تئوري منجر به يك سيستم آموزشي حسابداري مي شود، كه اين سيستم به صورت ناآگاهانه به معرفي و عادي كردن رفتارهاي كوته بينانه خودخواهانه و مبتني بر منعفت شخصي مي پردازد. در نهايت ما به بررسي راه هايي در جهت بهبود آموزش حسابداري مي پردازيم كه شامل ديدگاه هاي گوناگون در جهت آماده كردن دانشجويان براي كار كردن در جهت منافع جامعه مي شود.