PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : رازهايي درمورد چهره و خصوصيات اخلاقي‌



alamatesoall
11-01-2011, 06:55 PM
http://pnu-club.com/imported/2011/11/29.jpg


شخصيت ما قبل از هر جاي ديگري روي صورتمان بروز پيدا مي‌كنند. حالات و تغييرات چهره، هرچند جزئي و خفيف، پيام شفاف، سريع و كارآمدي است كه مي‌تواند يك زبان جهاني هم باشد، به شرطي كه شما بتوانيد حالات چهره‌هاي مختلف را تشخيص بدهيد و بدانيد كه هر چهره‌اي چه چيزي مي‌گويد. دانستن اين نكات از بهترين ابزارهاي برقراري ارتباط با ديگران است.

دانستن اين‌كه طرف مقابل چه شخصيتي دارد و چه واكنش‌هاي احساسي از خود نشان مي‌دهد، مي‌تواند نقش مهم و حياتي در رابطه ما و آن فرد داشته باشد. اگر ما بتوانيم احساسات مردم را زود تشخيص بدهيم، بهتر مي‌توانيم در موقعيت‌هاي مختلف با آن‌ها برخورد كنيم. مثلاً اگر ما بتوانيم تشخيص بدهيم كه فردي غمگين است، شايد بتوانيم واكنش درستي نسبت به ناراحتي او نشان بدهيم.

براي فهميدن برخي از حالات چهره نيازي به آموزش نيست، چون شناسايي آن‌ها ساده است و حتي آن‌طور كه روان‌شناسان مي‌گويند ما از يك توانايي ذاتي براي انجام اين كار برخورداريم. داروين گفته است روزي مادري هنگام مراقبت از كودك خودش شروع به گريه كرد. كودك با اين‌كه هيچ‌وقت با چنين صحنه‌اي مواجه نشده بود اما جلو رفت و به عنوان همدردي روي شانه مادرش زد. بعد داروين نتيجه مي‌گيرد كه اين كودك تا آن موقع نديده بوده كسي گريه بكند، پس نمي‌توانسته اين احساسات را ياد گرفته باشد. بنابراين تشخيص يك صورت گريان امري ذاتي و غريزي است. با اين حال نكات ظريفي هم هست كه توجه بيشتر به آن مي‌تواند به ما در درك بهتر از چهره خودمان و ديگران كمك كند.

قبل از شروع بحث بايد دو نكته را مد نظر داشت. اول اين‌كه همان‌طور كه گفتيم چهره‌خواني يك علم دقيق و ثابت‌شده نيست و حتي با گذراندن دروه‌هاي آموزشي دقيق و پيشرفته نيز نمي‌توان به‌طور قطع در مورد شخصيت و درون افراد صحبت كرد. نتايج شما در سنجش شخصيت، بستگي به تجربه، مهارت و تعداد دفعات تحليل قبلي دارد. نكته دوم كه اهميت بسيار زيادي هم دارد اين‌كه چهره را بايد به طور كامل و دقيق مورد تجزيه و تحليل قرار دهيد و تا رسيدن به همه حقايق، از قضاوت‌هاي شتابزده اجتناب كنيد. با به ياد داشتن اين نكات مي‌‌توانيد قبل از صحبت كردن با افراد تا حدي متوجه شخصيت آن‌ها شويد.

شكل صورت، اولين نكته‌اي است كه در هنگام تعبير چهره بايد به آن دقت كرد. فرم كلي صورت و شكل هندسي آن اين نكات را به ما مي‌گويد:

- صورت دراز و كشيده: صبور
افرادي كه داراي چنين صورتي هستند عموماً صبر و تحمل زيادي دارند و توانايي حل مشكلات در آن‌ها بيشتر است. جذابيت و خوش‌تركيب بودن افراد با چنين صورتي نشانگر اين است كه آن‌ها معمولاً كارهاي خود را نيمه‌تمام رها نمي‌كنند و عادت به انجام امور به شكل تمام و كمال دارند.

- صورت مربعي: سخت‌كوش
طرفدار استقلال فردي و فردگرايي، سخت‌كوشي براي دستيابي به آرزوها، زيركي و فعال بودن از ويژگي‌هاي اين افراد محسوب مي‌‌شود.

- صورت پهن: دانا و مهربان
اين‌گونه اشخاص بردبار و مهربان هستند. معمولًا افراد درس خوانده و روشنفكر به حساب مي‌آيند.

- صورت گرد: پرانرژي
اين شكل دلالت بر اميدواري، زنده‌دلي و انرژي دارد. اين افراد مي‌‌توانند اتاقي دلگير و ساكت را به بمبي از خنده و شادي تبديل كنند.

پيشاني شما تابلويي است براي يادآوري طرز فكر شما و نشانه‌اي از چگونگي تصميمات و تاثيرات آن بر رفتارتان .

- پيشاني محدب و بيرون زده: مبتكر
اين پيشاني نشان‌دهنده علاقه فرد به استفاده از تخيل و راه‌حل‌هاي مبتكرانه است، چه در كار و چه در زندگي.

- بالاي ابروها روي پيشاني، يك برآمدگي استخواني باشد: قاطع، منظم
مجري درجه يك قانون از هر نوع كه باشد؛ چه قوانين علمي چه اجتماعي. اين فرد براي اطمينان به راه‌حل‌ها نيازمند يك بار امتحان كردن آن‌ها است. در زندگي نيز راحت اطمينان نمي‌كند، اما راحت هم شك نمي‌كند.

- يك برجستگي گوشتي ميان ابروها: سختكوش
اين برجستگي روي ناحيه اراده روييده است، پس اين خصوصيت نشانه سخت كوشي و همت اعلاي فرد است، از كودكي تا كهن‌سالي. او را در زندگي و كار جدي بگيريد.

- پيشاني صاف و بدون گره: افكار منظم
اين اشخاص عموماً داراي افكاري منظم و قدرت تصميم‌گيري در زمان حال هستند. ايشان پذيراي عقايد روشن و تازه نيز مي‌باشند و نگرش و برخوردي معقول و متعادل دارند.

- پيشاني چروكيده: پريشان
وجود خطوط در سطح پيشاني نشان مي‌‌دهد كه اين افراد به سرعت هيجان‌زده و احساساتي مي‌شوند و سريع آشفته و پريشان‌حال مي‌‌گردند.

ابرو
هنگامي كه پيشاني بيانگر افكار است، پس عجيب نيست ابروها كه مرز پيشاني و چشم هستند را سمبل و بيانگر احساسات بدانيم. فاصله زياد ابروها تا چشم نشانه صبوري و مشكل‌پسندي است و فاصله كم آن نيز نشانه عجول بودن و قدرت تصميم‌گيري سريع است. اين را هم به ياد داشته باشيد كه معمولاً ابروها قرينه نيستند، حتي در صورت خودتان.

- ابروي بسيار كم‌پشت و كم‌رنگ: اجتماعي
تشخيص انديشه اين فرد مانند ابروانش مشكل است. اما مردم با او خيلي راحت ارتباط برقرار مي‌كنند. او بيشتر سعي در شنيدن دارد تا گفتن، پس همصحبت خوبي است.

- ابروهاي پيوسته: متفكر و خلاق
پيوستگي ابروها نشانگر اين است كه فرد دايماً در حال تفكر و انديشه است و در مواقع رويارويي با مشكل ايده‌هاي جالبي در سر دارد.

- ابروي دم باريك (در وسط پهن و در انتها نازك): خلاق
كارهاي بزرگتان را به اين شخص بسپاريد زيرا براي آن‌ها راه حل‌هاي خوبي ارايه مي‌دهد. اما هرگز سعي نكنيد در اجرا نيز كار را به او بسپاريد زيرا او يك طراح و خلاق بزرگ است و ذهن خود را براي كارهاي عملي آماده نكرده است.

- ابروي نازك و نخي: دهن‌بين
اين افراد معمولًا داراي اعتماد به نفس كمي هستند. خود را بيش از مقداري كه واقعاً تحت نظرند مورد توجه مي‌دانند. آن‌قدر نسبت به حرف ديگران حساس هستند كه كه دچار وسواس مي‌شوند .

- ابروي پرپشت و پهن: دورانديش
از نظر ذهني فعال و منبعي براي افكار و عقايد است. اين فرد در بيان تفكرات نيز مانند زمان پردازش آنها قدرتمند است.

- ابروي صاف: متفكر
صافي و مستقيمي ابروها نشانگر انديشه، تفكر و ايده‌گرايي فرد هستند.

- ابروي كماني: واقع‌گرا
افرادي كه داراي ابروهاي خميده و كماني هستند از حكايت‌ها و داستان‌هاي واقعي لذت مي‌‌برند.

با پلك‌هاي باز
وقتي مي‌خواهيد با مردم رابطه برقرار كنيد اولين كاري كه لازم است انجام دهيد بازكردن پلك‌ها است. پلك بالا كه خيلي هم تحرك دارد نشانه سطح روابط اجتماعي است.

- هنگام باز بودن چشم قسمت زيادي از پلك قابل رويت است: نيازمند صميميت
صاحب اين پلك‌ها نيازمند واقعي صميميت است و اغلب دلشوره دارد، تعهد او در كارها هم از همين خصلت ناشي مي‌شود و گاهي به خاطر توجه زياد، اطرافيان را تحت فشار قرار مي‌دهد.

- هنگام بازبودن چشم، قست باريكي از پلك بالا قابل مشاهده است: مستقل
اين فرد به علت اين كه داراي حد معقولي از صميميت است روابطي عادي و خوب دارد. يعني نه تك‌روي را دوست دارد و نه وابستگي را. براي خودش وقت صرف مي‌كند و مراقب آزادي شخصي خويش است.

- هنگام باز بودن چشم، پلك بالا مخفي است: متمركز
اين افراد براي پست‌هايي مناسب هستند كه كه نيازمند تمركز بالا و كم‌اشتباهي است. اين افراد معمولاً محدوديت‌هاي عاطفي ندارند و حتي به مسائل عاطفي هم اجازه نمي‌دهند تمركزشان را به هم بزنند.

بيني
ركورد جراحي بيني در دنيا متعلق به ايران است. اين عضو مورد توجه، نقش مهمي در صورت دارد و حرف‌هاي زيادي براي گفتن. از نظر چهره‌شناسي، بيني نشانگر توانايي ما در حفظ مقام، قدرت و نفوذ بين مردم و همچنين بيانگر توانايي و عكس‌العمل ما در برابر پول است.

- بيني بسيار بزرگ: عزم راسخ
در محيط كارش رئيس است، حتي اگر صندلي رياست نداشته باشد. اگر كارش در خور استعدادش باشد شكوفايي چشمگيري خواهد داشت ولي از انجام كارهاي كوچك كراهت دارد.

- بيني خيلي كوچك: ساعي
گفته مي‌‌شود اشخاصي كه بيني كوچكي دارند، ذاتاً افرادي ضعيف و اغلب غيرقابل‌اتكا هستند و در تصميم‌هايشان استوار و ثابت‌قدم نيستند.

- بيني بلند و كشيده: مسلط بر كار و محيط
كارها را جدي و منطقي براي بلند مدت برنامه‌ريزي مي‌كند و نظريات جديد را در حل مشكلات كشف مي كند .

- انحنائي مقعر روي بيني در نيمرخ: احساساتي و نيازمند توجه
از محيط تاثير زيادي مي‌گيرد و اگر شغل يا محل تحصيل مطابق ميل او نباشد در انجام وظايفش درمي‌ماند. ضمناً براي كارهايي كه انجام مي‌دهد انتظار تشكر و قدرداني دارد.

- برآمدگي روي بيني در نيمرخ: مبتكر
زيبايي‌شناس و از آن بهتر استاد حل مشكلات است. خلاقيت بالايي هم دارد.

- بيني داراي پهناي بسيار زياد: حامي دوستان و علاقه‌مند دوستي
هم حمايت مي‌كند و هم دوست دارد حمايت شود. اگر چيزي داشته باشد با ديگران به اشتراك مي‌گذارد.

- يك افتادگي پايين بيني درنيمرخ: تحليل‌گر
اگر مشكلي بزرگ داريد كه از پس تحليل آن برنمي‌آييد اين شخص را خبر كنيد. او استاد تجزيه و تحليل مسائل پيچيده است، آن هم بدون درگير شدن با جزئيات.
نوك بيني و حفره‌هاي آن، درست مانند شماره حساب بانكي افراد، نشانه سرمايه‌دوستي ويا برعكس، ولخرجي آن‌هاست:

- نوك بيني پهن و گوشتالو: تضمين سرمايه‌گذاري
حداكثر امنيت مالي را مي‌خواهد و با پول جدي برخورد مي‌كند. در كل به دنبال يك حامي مي‌گردد كه علاقه‌اش به پول‌هم به همين دليل است.

- يك برجستگي گرد در نوك بيني: هنردوست
اگر يك اثر هنري خلق كرديد اول به او نشان دهيد چون قدر آن را مي‌داند.

- بيني لاغر و باريك و پره هاي كناري آن نازكند: ولخرج
به پول وابستگي ندارد و براي روز مبادا پس‌انداز نمي‌كند.

- يك شيار واضح روي نوك بيني: نگرش عاطفي به دنيا
مدام از خود اين سوال را مي‌كند كه آيا شغل مورد نظر من پيدا خواهد شد وآيا اين شغل مناسب من است؟ در كل دنبال كار است نه پول.

- حفره هاي بيني گشاد: خلاق و بخشنده
اگر طرحي در سر داريد كه نيازمند اجرايي خلاق است به او بدهيد، چراكه با جسارت و خلاقيت آن را انجام مي‌دهد. اگر هم چيزي داشته باشد با شما قسمت مي‌كند.

- حفره هاي بيني تنگ و روبه داخل: حسابدار
چنين شخصي اول پول جيبش را مي‌شمارد بعد خرج مي‌كند يا به بيان بهتر دخل وخرج را با هم تنظيم مي‌كند.
زاويه بيني نشانه‌اي براي ميزان سنجيدگي رفتار فرد است. اين زاويه را مي‌توان با خطي كه از پايه بيني يعني از محل اتصال به صورت شروع شده و در نيمرخ ديده مي‌شود تعيين كرد.

- بيني سربالا با نوك گرد: اعمال نسنجيده و سرعت پايين تجزيه وتحليل اطلاعات
شخصي. خوش‌گذران با اعمالي نسنجيده و مبتني بر افكار سطحي است. رازدار نيست و به گذشته نگاه نمي‌كند و فقط حال را درنظر دارد.

- بيني سر بالا و نوك‌تيز: كنجكاو و ولخرج
درباره ديگران بيش از حد كنجكاو است و به جزئيات هم زياد اهميت مي‌دهد. پول براي او حكم چيزي را داردكه بايد خرج شود. خود را مقيد به رعايت آداب و رسوم ندانسته و با اطرافيان به راحتي برخورد مي‌كند. خودش را باور دارد.

- بيني كاملا بدون زاويه: عاقل و مطمئن
بدون اين‌كه اقوا يا شيفته شود، اعتماد مي‌كند و قابل اعتماد نيز هست.

- بيني با زاويه رو به پايين: حسابگر و شكاك
او به كار ديگران به گونه‌اي مي‌نگرد كه گويي خطايي در آن رخ داده. زيادتر از چيزي كه لازم است شك مي‌كند.

رد پاي خنده‌ها
حتماً توي روزنامه‌ها و مجله‌ها چشمتان‌ به آگهي‌هايي كه داروهاي ضدچروك صورت را تبليغ مي‌كنند، افتاده است. اين داروها قرار است معجزه بكنند و براي شما پوستي بسازند بهتر وتازه‌تر از پوست روز سوم تولدتان. اما واقعاً اين چروك‌ها اين‌قدر بد هستند؟ يعني هيچ چيزي براي ما ندارند؟ مارك تواين مي‌گفت: «چروك‌هاي صورت، رد پاي خنده‌هاست.»

- يك چاله روي چانه: شوخ و بخشاينده
مشكلات زندگي او را از پا در نمي‌آورد چون آن‌ها را جدي نمي‌گيرد. برعكس، دوستانش را جدي مي‌گيرد و همواره آن‌ها را شاد نگه مي‌دارد.

- تورفتگي گونه‌ها: سازگار
تورفتگي گونه به خصوص در موقع خنديدن، علاوه بر جذابيت و زيبايي، دليلي بر خوش‌مشربي و سازگاري فرد مي‌‌باشد.

- خط‌هاي عمودي كوچك ميان ابروها: وجدان كاري
در زندگي شخصي و كاري تمركز را حاكم كرده و نسبت به خود سخت‌گير است. حتي در سخت‌ترين شرايط، دقت خود را براي انجام كار حفظ مي‌كند.

- خطوط گوشه دهان كه به طرف چانه پايين آمده‌اند: دلسوز
اين فرد به علت شكست‌ها و سختي‌هاي زندگي، به يك همدرد عالي و دلسوز واقعي تبديل شده است. از دست دادن عزيزان و مشكلات كاري مي‌تواند اين خطوط را به يك‌باره ايجاد كند.

- خطوط عمودي در اطراف لب: غلبه غالب برمشكلات
اين خطوط گواهي مبارزات طولاني وسخت در برابر مصائب زندگي است. او در تمام زندگي از نيروي دروني خود كمك مي‌گيرد كه شايد خودش نيز از آن خبر نداشته باشد اما اكنون مانند سدي در برابر مشكلات محكم شده.

- چانه فشرده و لايه لايه: روحيه آهنين در زندگي
از زندگي انتظار رويايي ندارد و براي بدترين روزها آماده است. سرسخت و يك‌دنده است و از مشكلات فرار نمي‌كند.

- چانه برآمده: از خود راضي
اين‌گونه افراد، اشخاصي خودستا هستند و تصور مي‌كنند هيچ چيزي جز خود آنها اهميت ندارد و جز خودشان حرف كس ديگري را قبول ندارند و خود را عقل كل مي‌‌دانند.

- قب‌قب زير چانه: پرحرف و خوش برخورد
حرف كم نمي آورد و اگر سكوت كنند احتمالا دارند به يك گفتگوي جديد فكر مي‌كنند. به راحتي ارتباط برقرار مي‌كنند و برخورد خوبي دارند.

- لب قلوه‌اي: بخشنده و خودنما
لب‌هاي قلوه‌اي، نشانه بخشش و گشاده‌دستي هستند. معمولا اين‌گونه افراد تمايل دارند در مورد خودشان صحبت و گفتگو كنند.

- لب بالايي نازك، لب پايين قلوه‌اي: قدرت توجيه
نشانه اين است كه فردي متقاعدكننده و مجاب‌كننده مي‌‌باشد.

- لب نازك: توي خود
نازك بودن لب بيانگر خويشتن‌گرايي ذاتي در اشخاص است.

- گوش كوچك: احساس خطر
كوچكي گوش نشانه تزلزل و احساس ناامني در افراد است، هرچند اين‌گونه افراد مي‌‌دانند كه چه مي‌‌خواهند و معمولاً سخت‌ كوش و كاري هستند.

- گوش بزرگ و دراز: جوشي
اين قبيل افراد معمولا انعطاف‌پذير نيستند و به سختي آرام و بي‌خيال مي‌شوند.

- گوش پرمو: وسواسي
افرادي كه داراي گوش‌هايي پرمو هستند معمولًا وسواسي و نكته‌بين بوده و وقت زيادي را براي چيزهاي بي اهميت تلف مي‌كنند.

اشتباه اتللو
جايي در پايان داستان اتللو، اثر معروف شكسپير، اتللو همسر خود دزدمونا را به عشق به مرد ديگري متهم مي‌كند و او را مي‌كشد. اما دزدمونا واقعاً خيانتكار نبوده است. پس چرا اتللو اشتباه مي‌كند؟
به اين آخرين گفتگوي اتللو و دزدمونا دقت كنيد. اتللو به همسرش مي‌گويد اعتراف كند، چون مي‌خواهد او را به خاطر خيانتش بكشد. دزدمونا جواب مي‌دهد كه كاسيو، همان مردي كه متهم به داشتن رابطه با او است، بر بي‌گناهي او شهادت خواهد داد. اتللو ميگويد كاسيو را كشته. دزدمونا مي‌فهمد كه ديگر نخواهد توانست بي‌گناهي خود را ثابت كند و اتللو او را خواهد كشت. پس مي‌گويد: « دريغ، به او خيانت شد، و من تباه شدم!» اتللو: «دور شو، بدكار! در مقابل چهره من به خاطر او اشك مي‌ريزي؟» دزدمونا: «آه، سرورم! مرا از خويش بران، اما مكُش!» اتللو: «خاموش شو، بدكار!»
از اين صحنه چه مي‌فهميم؟ اشتباه اتللو چه بود؟ اتللو ناراحتي و ترس را در چهره دزدمونا به درستي تشخيص داده بود. اشتباه او آن بود كه فكر مي‌كرد ناراحتي دزدمونا به خاطر مرگ كاسيو و ترس او، ترس همسر بدكاري است كه خيانتش آشكار شده است. او دزدمونا را كشت بدون اين‌كه فكر كند حالات چهره او مربوط به حس ترس و ناراحتي زن بي‌گناهي است كه مي‌داند همسر بسيار حسودش مي‌خواهد او را بكشد واو نمي‌تواند بي‌گناهي خود را ثابت كند.

در عقايد عامه، پيش‌بيني‌هايي هم در مورد اجزاي صورت وجود دارد:
پيشاني بلند علامت اقبال و دولت است.
قوز روي دماغ خوش‌شانسي مي‌آورد.
بيني كه بخارد، به مهماني خواهي رفت.
چشم كه تير بكشد، مهمان خواهد آمد.
سق (سقف دهان) اگر سياه باشد، نفرين گيرا است.
كسي زبانش را گاز بگيرد، معلوم است جايي دارند غيبتش را مي‌كنند.
پلك چشم چپ بپرد، نشانه خبر خوش است وپريدن پلك راست، نشانه غم و غصه.
مژه افتاده را اگر درست حدس بزني كه مال كدام چشم است، آرزويت برآورده مي‌شود.