PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : دانستنيهای زیبا !!!!!!!! ((نخونی از دست دادی ))



MIN@MAN
05-05-2009, 06:10 PM
دانستنيها !!!http://www.pnu-club.com/imported/mising.jpghttp://www.pnu-club.com/imported/mising.jpg


http://pnu-club.com/imported/mising.jpg



آيا ميدانستي که اولين چت نجات را Robert Cocking شصت و دو ساله طراحي کرد و در يک روز تابستاني سال 1837 آن را امتحان کرد، ولي متاسفانه جان خود را در اين آزمايش از دست داد؟

آيا ميدانستي درازای رود نيل 6695 کيلومتر ميباشد؟

آيا ميدانستي که بلندترين عاج فيل متعلق به يک فيل آفريقايي بوده که 3 متر و 26 سانتي متر بوده است؟

آيا ميدانستي که کوسه سفيد برای اينکه در آب خفه نشود مجبور است برای تنفس کردن هر لحظه شنا کند، بدين طريق آب را با سرعت به داخل دهان پمپاژ کرده و اکسيژن لازم را به اين صورت دريافت ميکند؟

آيا ميدانستي که يک فيل ميتواند تا 11 تن وزن داشته باشد؟

آيا ميدانستي که قديميترين نقاشي يي که باستان شناسان پيدا کردند 9000 سال قدمت دارد، اين نقاشي در غاری در سوريه پيدا شده است؟

آيا ميدانستي که پارچه ای موسوم به ویکیونا که توسط کارخانه ژاپنی در شهر اوزاکا بافته و تهیه می شود متری یک میلیون ین ژاپن ( ۴۴۵۰ پوند انگلیس ) از ژانویه ۱۹۸۸ به فروش می رسد؟

آيا ميدانستي که در جهان 6000 زبان مختلف وجود دارد؟http://www.pnu-club.com/imported/mising.jpg

آيا ميدانستي که طبق آخرين آمار سازمان جهاني بهزيستي WHO از هر 10 بيماری يک بيماری ناشي از آب آلوده ميباشد؛ بهتر است اين را هم بدانيد که 6 درصد از مرگ و مير جهان ناشي از آب آلوده ميباشد؟

آيا ميدانستي که در جهان 5900 نوع مختلف قورباغه وجود دارد؟

آيا ميدانستي که تعداد افرادی که در جهان در سال 2002 به قتل رسيده اند به نيم ميليون نفر رسيده است. بايستي متذکر شد که در اين آمار قربانيان جنگ شمرده نشده اند. بيشترين قتل در کلمبيا انجام شده است؟

آيا ميدانستي که انرژی مصرفي اينترنت به اندازه انرژی مصرفي کل سيستم هوايي دنيا ميباشد؛ يعني به اصطلاح 60 ميليارد کيلو وات در سال معادل دو در صد انرژی مصرفي جهان؟

آيا ميدانستي که اگر گرده های رنگ دانه را از بالهای پروانه پاک کنيم بالهای آنها بی رنگ و مانند شیشه یا طلق، نازک و شفاف به نظر میرسند.

آيا ميدانستي که در چشم انسان 132 ميليون سلول بينايي وجود دارد که از اين 132 ميليون، 125 ميليون آن فقط برای تشخيص روشنايي از تاريکي بکار ميرود و 7 ميليون آن برای تشخيص رنگ ميباشد؟

آيا ميدانستي که سالانه ۴۶۰۰ نوزاد در ايالات متحده امريکا به علت سيگار کشيدن مادرانشان از بين ميروند. علت مرگ نوزادن در اکثر موارد عدم تکامل کليه ها تشخيص داده شده ، که اين خود ناشي از کندی رشد داخل رحمي جنين است؟

آيا ميدانستي سالانه 21 ميليون پرواز غير نظامي در جهان انجام ميپذيرد، در اين ميان کمترين پروازها در آفريقا انجام ميشود که 2.5 درصد از اين پروازها را به خود اختصاص ميدهدد بيشتر پروازها در آمريکای شمالي و اروپای غربي انجام ميپذيرد؟

آيا ميدانستي که مينای دندان به سختي فولاد ميباشد؟

آيا ميدانستي که کلفتي رعد و برق بيشتر از 5 تا 10 سانتيمتر نيست؟http://www.pnu-club.com/imported/mising.jpg

آيا ميدانستي در کل اتمسفر فقــــــــــط دو نيم کيلو گاز رادون وجود دارد؟

آيا ميدانستي که تعظيم کردن ژاپني بدون خطر هم نيست، سالانه چندين نفر بخاطر برخورد سرشان به يکديگر جان خود را از دست ميدهند و يا دچار ضربه مغزی ميشوند؟