PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : امضای تفاهمنامه بین پیام نور استان هرمزگان و سازمان فنی و حرفه ای استان هرمزگان



Borna66
07-02-2011, 12:28 PM
با امضای تفاهمنامه بین دانشگاه پیام نور استان هرمزگان و سازمان فنی و حرفه ای استان هرمزگان،آموزش مهارتهای فنی و حرفه ای در دانشگاه پیام نور کلید خورد.

به گزارش پرتال اخبار پیام نور به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان هرمزگان : تفاهمنامه آموزش مهارتهای فنی و حرفه ای در سطح مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان هرمزگان بین دکتر منصور فرخی رئیس دانشگاه پیام نور و مهندس عزت الله (http:///)اردشیری مدیر کل فنی و حرفه ای امضا شد.
مهندس اردشیری، مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان در این مراسم هدف اصلی از انعقاد این تفاهمنامه را آموزش دانشجویان در رشته های مختلف دانشگاه پیام نور استان اعلام کرد و گفت : یکی از مشکلات فعلی فارغ التحصیلان دانشگاهی ، بیکاری آنها به دلیل عدم توانمندی آنهاست که با آموزش های مهارتی می توانند وارد بازار کار شوند .
وی در ادامه تصریح کرد : این آموزشها در سه محور کارآفرینی، آمادگی شغلی و نرم افزارهای تخصصی ارائه می شود واز ۱۵ مهرماه و با آغاز سال تحصیلی جدید، آموزش مهارتهای فنی وحرفه ای در دانشگاه پیام نور نیز آغاز می شود وی در ادامه گفت : آموزش بین سطوح تحصیلات تکمیلی نیز یکی از برنامه ها وماموریت های سازمان آموزش فنی وحرفه ای از مقطع کاردانی تا دکتری است و به گونه ای برنامه ریزی شده است که در سه سال آینده ، فقط دارندگان صلاحیت حرفه ای بتوانند وارد بازار کار شوند .
به گفته ایشان تاکنون ۲۵۰۰ فارغ التحصیل (http:///)دانشگاهی در استان در دوسال اخیر از آموزشهای فنی وحرفه ای بهره مند شده اند .
دکتر فرخی،رئیس دانشگاه پیام نور هرمزگان نیز در این مراسم با قدردانی از مهندس اردشیری،مدیر کل آموزشهای فنی وحرفه ای استان در جهت آموزش مهارت های فنی و حرفه ای در سال های گذشته و انعقاد تفاهمنامه برای ارتقای آموزش مهارتی به دانشجویان این دانشگاه؛ اظهار امیدواری کرد با آموزش دانشجویان در رشته ها و بخشهای مختلف و مناطق مختلف استان ، موقعیت اشتغال فارغ التحصیلان این دانشگاه با مهارت آموزی بهبود یابد .
وی گفت : در حال حاضر ۲۲ هزار دانشجو در رشته ها و مقاطع مختلف تحصیلی در ۱۴ مرکز و واحد این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و سیاست دانشگاه ، پذیرش دانشجو در رشته های مرتبط با صنایع و پتانسیل های مختلف استان از جمله پرورش آبزیان و … است .
در ادامه ،مهندس زاهری، معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور هرمزگان نیز با بیان اینکه اداره کارآفرینی در این دانشگاه از سال ۸۶ فعالیت خود را آغاز نموده است ؛ تصریح کرد : تا سال گذشته دوره های مختص آشنایی اولیه با کارآفرینی بود که امسال تلاش می کنیم مهارت کارآفرینی را به اشتغال و تجاری سازی تبدیل کنیم .
خاطرنشان می شود این تفاهمنامه در ۱۴ ماده به تصویب (http:///)رسید.
خبر ارسالی از : روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان هرمزگان