PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : ثروتمند ترين ايراني در رتبه 54 ميلياردرهاي آمريکايي



MIN@MAN
05-04-2009, 04:48 PM
بهنا-اميديار در 28 سالگي در تعطيلات طولاني پايان هفته، کدهاي رايانه اي اوليه اي را که در نهايت منجر به راه اندازي سايت معروف ebay شد را نوشت.

نشريه فوربس که هر سال فهرست ثروتمند ترين افراد جهان را معرفي مي کند، در جديدترين فهرست خود که در برگيرنده 1062 ميلياردر جهان مي باشد، پي ير مراد اميديار ايراني الاصل را با دارايي 7/7 ميليارد دلاري در رتبه 120 جهاني اعلام کرد.

اميديار همچنين در فهرست ميلياردرهاي آمريکايي نيز رتبه 54 را بدست آورد.

پي يراميديار مدير سايت ebay در ژوئن سال 1967 در فرانسه و از پدر و مادر ايراني به دنيا آمد.او که در شش سالگي به آمريکا رفته و در واشنگتن سکني گزيده است از همان ابتدا به رايانه علاقه زيادي داشت که همين علاقه منجر به فارغ التحصيل شدن او در رشته علوم رايانه از دانشگاه ترفس شد.
اميديار در 28 سالگي در تعطيلات طولاني پايان هفته، کدهاي رايانه اي اوليه اي را که در نهايت منجر به راه اندازي سايت معروف ebay شد را نوشت؛ سايتي که در حال حاضر 84 ميليون کاربر به آن مراجعه مي کنند.