PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : تجاری ترین ورزشکاران جهان چه کسانی هستند؟



O M I D
05-25-2011, 08:25 PM
http://pnu-club.com/imported/mising.jpgفهرست تجاری ترین ورزشکاران جهان منتشر شد که قهرمان سیه چرده دوی المپیک و جهان در صدر آن قرار دارد.
ارم نیوز: براساس فهرست اعلامی از سوی اسپورت پرو که در زمره معتبرین نشریات در حوزه اقتصاد ورزشی به شمار می رود، یوسین بولت در صدر این فهرست قرار گرفته است. پس از دونده قهرمان 100 متر و 200 متر المپیک و جهان، لی بورن جیمز، ستاره بسکتبال امریکا حضور دارد. در این جدول 50 نفره که به تازگی منتشر شده، این دو بیشترین قابلیت در درآمدزایی را در صنعت ورزش داشته اند.
پس از این دو، کریستیانو رونالدو (بازیکن تیم فوتبال رئال مادرید و تیم ملی پرتغال)، لیونل مسی (بازیکن تیم فوتبال بارسلونا و تیم ملی آرژانتین) و لویس همیلتون (راننده فرمول یک)، رده های سوم تا پنجم را از آن خود کرده اند.
کارملو آنتلوی (بازیکن شاغل در لیگ بسکتبال امریکا)، سباستین وتل (راننده فرمول یک)، مایکل فلپس (شناگر امریکایی)، کارولین وژنیاکی (تنیسور زن)، ماهندرا سینگ دونی (بازیکن کریکت)، یائو مینگ (بازیکن شاغل در لیگ بسکتبال امریکا)، جسیکا انیس (دونده زن)، کوبی برایانت (بازیکن شاغل در لیگ بسکتبال امریکا)، شان وایت (ورزشکار اسنوبرد و اسکیت برد)، دواین ویت (بازیکن شاغل در لیگ بسکتبال امریکا)، رافائل نادال (تنیسور)، نیمار (بازیکن برزیلی فوتبال)، تام بردی (بازیکن فوتبال امریکایی)، لیو ژیانگ (دونده) و مانی پاکوایو (بوکسور)، رده های ششم تا بیستم را از ان خود کرده اند. نکته جالب توجه آن است که بازیکنان فوتبالی غلبه خاصی نداشته و از رشته های مختلف، در صنعت درآمدزایی و تجارت ورزشی حضور دارند.
این فهرست براساس میزان درآمد و پتاسیل درآمدزایی هر ورزشکار در یک دوره 3 ساله محاسبه شده است.
در فهرست 50 تجاری ترین ورزشکار که بیست نفر آن در این خبر معرفی شد، فقط پنج زن حضوردارد. بیشترین فراوانی ورزشکار هم متعلق به ایالات متحده امریکا با عدد 19 است. در مجموع، 19 کشور و 18 رشته ورزشی در این رده بندی حضور دارند.