PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : احمدی نژاد می خواهد ۲ دوره دیگر رئیس جمهور باشد



O M I D
05-19-2011, 05:36 PM
http://pnu-club.com/imported/mising.jpgاحمدی ‌نژاد بايد تصورات ذهنی غلط خود را مبنی بر اينكه وی منجی انقلاب است و كشور بدون وجود او دچار مشكل می‌شود، كنار بگذارد.
جهان نیوز:مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران تأكید كرد: احمدی‌نژاد چشم خود را بر تخلفات متملقان و باند انحرافی نبندد.

عباس سلیمی‌نمین با تأكید بر اینكه نباید تصور شود كه وسوسه‌ ماندگاری در قدرت تنها در افراد خاصی شكل می‌گیرد، افزود: همه افراد در ارتباط با این مسئله با پوشش‌ها و بهانه‌های خاصی می‌توانند دچار لغزش شوند.

سلیمی‌نمین ادامه داد: در دولت آقای احمدی‌نژاد با این توجیه كه خیلی به انقلاب خدمت كرده و جلوی انحرافات را گرفته‌اند برخی چنین پنداشته‌اند كه نباید صحنه را ترك كنند زیرا امور اجرایی كشور در دست كسانی قرار می‌گیرد كه از آنها پایبندی كمتری نسبت به اصول دارند اینگونه احساس وظیفه و دلسوزی فراتر از قانون در مورد جامعه قطعاً بهانه‌ای بیش نیست و ناشی از تملقاتی است كه موجب وسوسه افراد برای باقی ماندن در قدرت شده است.

وی با بیان اینكه متملقین این ذهنیت را در آقای احمدی‌نژاد ایجاد كرده‌اند كه اگر وی نبود كشور دچار انحرافات اساسی شده و قادر نبود مسیر خود را در وادی اصلاح به خوبی طی كند، گفت: در واقع این تصور از طریق یك سری غلوكردن‌ها ایجاد شد هرچند در ابتدای كار برخی عناصر ناپخته سیاسی نیز با ستایش‌های افراطی خود در این قضیه دخیل بودند.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران بر همین اساس به 'اظهارات ناپخته' خانم رجبی كه احمدی‌نژاد را معجزه هزاره سوم قلمداد می‌كرد اشاره و اضافه‌كرد: قطعاً می‌توان خانم رجبی را جزء عناصر ناپخته سیاسی ارزیابی كرد كه ناخواسته در متوهم نمودن رئیس‌جمهور تأثیر داشت.

*متملقان جایگاه خود را در اطراف آقای احمدی‌نژاد تقویت‌ كرده‌اند

وی یادآورشد: در كنار اظهارات ناپخته‌ای مثل سخنان خانم رجبی افراد متملقی نیز پیدا شدند و به تدریج جایگاه خود را در اطراف آقای احمدی‌نژاد تقویت كرده و نفوذ خود را گسترش دادند؛ این حاشیه‌نشینان در دستگاه قوه مجریه با طرح برخی موضوعات -كه قطعاً موجب ایجاد توهم در آقای احمدی‌نژاد شد- تا آنجا پیش رفتند كه رئیس دولت را احیاءكننده انقلاب و ارزش‌ها معرفی كردند و به وسیله طرح برخی موضوعات كه قطعاً موجب ایجاد توهم در آقای احمدی‌نژاد شد به وی قبولاندند كه احیاء‌كننده انقلاب بوده و همه ارزش ها قبل از وی از دست رفته بود و احمدی‌نژاد باعث شد تا انقلاب مجدداً در مسیر سلامت قرار گیرد.

سلیمی‌نمین تأكیدكرد: این تملقات در احمدی‌نژاد تأثیرات سوء گذاشته و امروز وی احساس می‌كند كه باید زمینه بقاء در قدرت را برای خود فراهم كند؛ با این توجیه كه بدون وی در رأس امور اجرایی مجدداً انقلاب از مسیر سلامت خارج خواهدشد.

* ترك كردن مسند قدرت برای احمدی‌نژاد خوشایند نیست

وی اظهارداشت: بر اساس قانون احمدی‌نژاد صرفاً ۲ دوره می‌تواند در مسند امور اجرایی كشور قرار گیرد و پس از آن باید پذیرای ترك كردن آن بوده و اجازه دهد كه طبق قانون ملت ایران از سایر استعدادهای خود نیز بهره‌مند شود اما ظاهراً این مسئله برای احمدی‌نژاد خوشایند نبوده و وی تلاش می‌كند تا در مسند قدرت باقی بماند و وقتی قانون و رهبری را در برابر خود می‌بیند در مسیری قرار می‌گیرد كه چندان شایسته نیست.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران با بیان اینكه در گذشته نیز برخی از شخصیت‌هایی كه در جایگاه امور اجرایی كشور قرار داشتند وسوسه ماندگاری در قدرت نیز متوجه آنها ‌شد، گفت: این افراد نیز با سد رهبری به عنوان حافظ سلامت جامعه مواجه شده و نتوانستند زیاده‌خواهی خود را در این عرصه دنبال كنند.

وی ادامه داد: افرادی كه تلاش می‌كنند تا خود یا اطرافیانشان در قدرت برای همیشه بمانند بعید است از قدرتی كه مردم به آنها تفویض كرده‌اند تا در مسیر خدمتگزاری به ملت باشند، به نفع خود استفاده نكنند چراكه آنها یك مسیر هموار را نمی‌پیمایند بلكه یك مسیر ناهموار را طی می‌كنند؛ مسیر هموار قانونی و مسیر ناهموار مسیری است كه با سد قانون و حافظ قانون یعنی رهبری مواجه است؛ از این رو ناخواسته در مسیری قرار می‌گیرند كه از امكاناتی استفاده كنند تا توفیقشان در این مسیر افزایش پیدا كند.

به اعتقاد سلیمی‌نمین رویكرد جدی شكل‌گرفته در دولت دهم این است كه با استفاده از امكانات مردم، ‌‌آراء و نظراتی به سوی تیم احمدی‌نژاد جلب شود كه این مسئله هم خلاف شرع و هم خلاف قانون است.

*تمام دغدغه دولت باید خدمتگزاری به مردم باشد

وی با تأكید بر اینكه تمام دغدغه دولت باید خدمتگزاری به مردم باشد و به قوه مجریه به عنوان اداراه‌كننده انتخابات ربطی ندارد كه در آینده چه كسی با رأی مردم قدرت اجرایی كشور را در دست خواهد گرفت، تصریح‌كرد: دولت نباید در این زمینه هیچ فعالیتی را از خود بروز دهد؛ اما متأسفانه درحال حاضر بسیاری از فعالیت‌ها بر محوریت انتخابات آتی است و این به معنی بازماندن دولت از ادامه روند خدمتگزاری به مردم و در وادی منویات دسته یا باند جا خوش كرده‌ در كنار خود قرار گرفتن است.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران با تأكید بر اینكه امكانات عمومی به این دلیل در اختیار قوه مجریه قرار گرفته تا بتواند امور مردم را به پیش ببرد، یادآورشد: این تحلیل كه تنها كشور با وجود احمدی‌نژاد در مسیر سعادت خواهد بود و در غیر اینصورت سعادت از جامعه رخت خواهد بست، تحلیل غلطی است و هرگز نباید امكانات مردم برای تحقق این تحلیل ولو اینكه تحلیل درستی هم باشد، صرف شود.

وی با بیان اینكه در گذشته رویكردی از جانب دولت‌ها مبنی بر اینكه مجلس را در كنترل خود درآورند و یا به تعبیری مجلس را با خود هماهنگ كنند، وجود داشته و در دولت فعلی نیز این مسئله به چشم می‌خورد، گفت: برای شكل‌گیری چنین مجلسی در گذشته نیز سرمایه‌گذاری می‌شد؛ اكنون نیز صاحب منصبان قوه مجریه به عنوان كسانی كه دارای توان مالی چشمگیر و بودجه عمومی كشور را در اختیار دارند در مسیر تأثیرگذاری بر انتخابات كشور برآمده‌اند.

سلیمی‌نمین برای نمونه به عملكرد آقای مرعشی رئیس‌دفتر آقای هاشمی‌رفسنجانی اشاره كرد كه با كاندیداهای مجلس تماس می‌گرفت و پیشنهاد كمك مالی به آنها می‌كرد.

وی با تأكید بر اینكه برخی رفتارها حكایت از این دارد كه این دولت نیز بی‌تمایل نیست كه در مسیر شكل‌دهی به مجلس هماهنگ با خود كه از جمله انحرافات جدی سیاسی است، قرار گیرد، خاطر‌نشان‌كرد: باید قوه مجریه را از این كار پرهیز داد چرا كه مجلس جایگاه نظارتی دارد و اگر دولت این جایگاه را بی‌اثر كند بدون شك تبعات بسیار سویی را شاهد خواهیم بود.

عباس سلیمی‌نمین، مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در ادامه گفت‌و‌گوی خود با فارس با اشاره به اهداف باند انحرافی جا خوش كرده در كنار رئیس‌جمهور برای ایجاد شكاف بین آرمان‌های دولت و انقلاب اسلامی، اظهارداشت: این باند سعی می‌كند ظاهری فكری به خود بگیرد اما اصل قضایا این است كه آنها برای بسط و تداوم قدرت خود به احمدی‌نژاد قبولانده‌اند كه بدون او انقلاب و كشور با مشكل مواجه است لذا باید تلاش كنی تا در رأس امور باقی بمانی.

وی ادامه داد: این توهمی كه احمدی‌نژاد دچار آن شده است ناشی از فعالیت چشم‌گیر متملقان در اطراف وی است بر این اساس احمدی‌نژاد چشم خود را بر برخی تخلفات این باند بسته است.


سلیمی‌نمین تأكید كرد: منشأ اصلی اقدامات جریان انحرافی، مسائل فكری و اندیشه‌ای نیست بلكه آنها از این اظهارات ایدئولوژی به عنوان پوشش برای پنهان داشتن اهداف سیاسی و اقتصادی خود استفاده می‌كنند.

* استفاده از پوشش اعتقادی توسط جریان انحرافی برای كسب رأی است

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران تصریح كرد: باند انحرافی به صورت كاملاً متناقض از باورهای مذهبی مردم جهت پیشبرد اهداف خود كه همان كسب رأی است، بهره می‌گیرد؛ نیروهای مذهبی در جامعه ما اعتماد چشمگیری به حضرت ولی‌‌عصر (عج) دارند لذا آنها با اظهاراتی پیرامون نزدیكی‌شان به امام زمان «عج» می‌خواهند رأی این گروه را در خدمت گیرند.

وی یادآور شد: باند انحرافی درصدد است رأی نیروهای غیرمذهبی را با مطرح كردن بحث ایرانیت و عده‌ای‌ دیگر را با پول جذب كند.

سلیمی‌نمین با تأكید بر اینكه رهبران جریان انحرافی سعی دارند نظرات غرب‌گرایان را با مطرح كردن موضوعاتی همچون «مردم اسرائیل» و برخی موضع‌گیری‌ها در سطح بین‌الملل جذب كنند، گفت: این اظهارات خمیرمایه فكری ندارد بلكه برای هموار كردن مسیر آنها در انتخابات آتی صورت می‌گیرد.


*احمدی‌نژاد پس از اتمام دوره خود نباید ندایی برای ماندگاری در قدرت سر دهد

سلیمی‌نمین با اشاره به اینكه احمدی‌نژاد و تیم وی باید پس از اتمام دوره خود قدرت را ترك كنند و هیچ ندایی برای ماندگاری در آن سر ندهند، افزود: انجام اقداماتی كه شائبه تلاش برای ماندگاری در قدرت به ذهن متبادر شود زیاده‌خواهی دولت محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان كرد: احمدی‌نژاد باید تصورات ذهنی غلط خود را مبنی بر اینكه وی منجی انقلاب است و كشور بدون وجود او دچار مشكل می‌شود، كنار بگذارد.