PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : تيم شكارچي بن لادن و صدام يكي بود



saeidking
05-14-2011, 12:07 AM
منابع آمريكايي اعلام كردند: يگان كماندويي كه بن لادن را با كمك سگ‌هاي آموزش ديده پيدا كرد و كشت، همان يگاني بود كه صدام را در سال 2004 با همان سگ‌هاي آموزش ديده پيدا كرد.

به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري براثا، ويليام گاسكينز، مربي سگ‌، به تلويزيون ان.بي.سي گفت: ارتش آمريكا بيش از 2000 سگ را مورد استفاده قرار مي‌دهد. سگ‌ها عنصر اصلي در نيروهاي نظامي اين كشور هستند و شامه قوي دارند و همين ويژگي موجب شده تا در اين نوع عمليات‌ها از آنها استفاده شود.

وي افزود: نخستين كسي كه وارد هر ساختماني مي‌شود، سگ‌هاي آموزش ديده هستند. براي حمله به خانه‌ اسامه بن لادن، رهبر القاعده، جهت غافلگير كردن وي يا براي بو كردن وي از سگ استفاده كرديم. اين نوع از سگ‌ها قادر هستند به سرعت تشخيص دهند كه چه كساني دوستشان هستند و چه كساني دشمنشان.

گاسيكنز تصريح كرد: 98 درصد سگ‌ها در عملياتشان موفق مي‌شوند و حدود چهار بار در سال متخصصان نظامي به ايالت‌هاي مختلف آمريكا يا خارج از آمريكا سفر مي‌كنند تا صدها سگ را بين سنين 12 تا 36 ماه شناسايي كنند. سگ‌هاي خارجي بهتر هستند بويژه سگ‌هاي آلماني و بلژيكي چون اين سگ‌ها از نظر تحمل سختي‌ها و بزرگ بودن جثه‌شان و قدرت عضلاتشان، بهترين هستند.

اين مسئول آمريكايي تاكيد كرد: حدود يك سوم سگ‌ها خريده مي‌شوند و تقريبا قيمت هر سگ 3000 دلار است اما بعد از آموزش قيمت هر سگ به بيش از 10 هزار دلار افزايش مي‌يابد. در پايگاه نظامي لاكلند سگ‌ها دو روز استراحت مي‌كنند و طي پنج روز آموزش مي‌بينند و بايد بگويم آموزش بر تكرار متمركز است.

سخنگوي پايگاه‌ هوايي لاكلند گفت: اكثر سگ‌ها در آنجا آموزش مي‌بينند و آنها قهرماناني هستند كه مورد تقدير قرار نمي‌گيرند در حالي كه هر روز جان سربازان را نجات مي‌دهند.

وي تصريح كرد: وجود سگ‌ها در عمليات پيدا كردن بن لادن احتمالا براي بو كشيدن بود. سگ‌ها به كمك اطلاعات و اشيائي كه سازمان اطلاعات آمريكا قبلا از بن لادن و كساني كه در منزلشان بودند بدست آورده بود، مكان بن لادن را پيدا كردند و اين سگ‌ها پيش از اين نيز مكان صدام را در سال 2004 كشف كرده بودند.

در واقع اين سگ‌ها با نگهبانان بن لادن در ارتباط بودند چون وي نقش مهمي در ارائه‌ي اطلاعات از مكان بن لادن ايفا كرد.