PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : سرعت Windows 7نسبت به XP و Vista و اجرا شدن در انواع سيستم‌ه



Borna66
04-30-2011, 12:20 AM
. سرعت ويندوز7 نسبت به ويندوز Vista بسيار بيشتر هست و از جهاتي همانند XP و در حالاتي هم مقدار خيلي كمي سريعتر هست. لطفن به تست سرعتي كه در كامپيوتر خود در XP و ويندز 7 انجام داده‌ام توجه نماييد. تقريبن مي‌توان ويندوز 7 را با تمام قدرت گرافيكيش هم سرعت XP و در حالاتي كه حافظه شما بيش از 1GB باشد كمي سريعتر از XP بدانيد.

. به همين دليل هم هست كه ويندوز 7 را مي‌توان برروي سيستم‌هاي ضعيف كه ويستا امكان نصب شدن برروي آنها را نداشته يا به سختي اجرا مي‌شده، به راحتي نصب نمود. براي مثال Netbookها كه فقط براي شبكه گردي و كار‌هاي سبك دفتري همانند Microsoft Office استفاده مي‌شوند به راحتي مي‌توانند windows 7 را اجرا نمايند. (اين NetBookها از پروسسور جديد اينتل به نام Atom بهره مي‌برند و اكثرن كار گرافيكشان Intelهست) خود ويندوز7 در سيستم‌هاي ضعيف تا حدود زيادي با حذف يكسري از توانايي‌هاي گرافيكي از پايين آمدن Performance كلي سيستم جلوگيري مي‌كند.(همنطور كه در بخش تاريخچه اشاره شد، مايكروسافت براي انجام چنين كار‌هايي از Utilityهايي در درون سيستم عامل جديد براي پايين يا بالا بردن تنظيمات جهت كنترل Performance استفاده مي‌كند) شما هر زمان كه خواستيد مي‌توانيد از طريق فشار كليد‌هاي Win+Pause از كيبورد پنجره System را باز نموده و از پنل سمت چپ با انتخاب Advanced System Setting ديالوگ باكس System Properties را باز كرده و از تب Advanced برروي كليد Setting از كادر Performance كليك نماييد:


http://pnu-club.com/imported/2011/04/1334.jpg (http://xs.to/xs.php?h=xs435&d=09046&f=windows_7_-_visual_effect_-_img01376.jpg)


. با حذف همه يا تعدادي از گزينه‌هاي فوق مي‌توانيد سرعت عملكرد سيستم عامل را بازهم بيشتر افزايش دهيد.

بدست آوردن امتياز سرعت و توانايي قطعات خود در Windows 7:
. در همان پنجره System گزينه‌اي وجود دارد به نام Rate اگر برروي لينك مقابل آن كليك نماييد به پنجره "Performance Information and Tools" وارد مي‌شويد. در اين پنجره به 4 قطعه شما + توانايي اجراي بازي‌ها و برنامه‌ها 3D امتياز داده مي‌شود، امتيازها از 1 تا 7.9 مي‌باشند و 7.9 يعني بهترين بازدهي و سرعت. در سمت راست اين جدول يك امتياز بزرگ هم قرار دارد كه به نام Base Score مي‌باشد. اين عدد ميانگين امتيازات نيست بلكه همواره پايين‌ترين امتياز مربوط به ضعيف‌ترين قطعه به عنوان Base Score درنظر گرفته مي‌شود!!!

. اگر درايور جديدي نصب نموديد يا قطعه جديدي را اضافه نموديدي، لازم هست كه يك بار سيستم امتياز دهي را Refresh نماييد. براي مثال امتياز قطعات من را مي‌توانيد در شكل زير مشاهده نماييد: (ليست قطعات من در ادامه آمده است)


http://pnu-club.com/imported/2011/04/110.png (http://img706.imageshack.us/img706/5318/79185918.png)
براي نمايش تصوير بزرگتر كليك نماييد