PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : تدریس پنج رشته هنری در دانشگاه پیام نور یاسوج



Borna66
04-27-2011, 11:08 PM
رئیس دانشگاه پیام نور کهگیلویه وبویراحمد از اخذ مجوز و ایجاد پنج رشته هنری در دانشگاه پیام نور یاسوج خبر داد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان پیام نور دکتر شیرعلی خرامین گفت: برای اولین بار پنج رشته هنری از سال تحصیلی جدید در دانشگاه پیام نور یاسوج دانشجو می پذیرد.
وی بیان کرد: تاکنون هیچ رشته هنری در دانشگاههای این استان ایجاد نشده و راه اندازی این رشته ها برای اولین بار در استان صورت می گیرد.
خرامین، این رشته ها راعکاسی، طراحی فرش، نقاشی عمومی، صنایع دستی و مرمت بناهای تاریخی عنوان کرد و اظهار داشت: این رشته ها در دفترچه انتخاب رشته کنکور سال ۹۰ ارائه و در هر رشته به طور متوسط ۳۵ تا ۵۰ دانشجو پذیرفته می شود.
رییس دانشگاه پیام نور کهگیلویه وبویراحمد هدف از ایجاد این رشته ها در استان را کمک به توسعه فرهنگی و تربیت هنرمندان شاخص عنوان کرد و بیان داشت: جوانان این استان از استعدادهای کم نظیر هنری برخوردار هستند که متاسفانه به دلیلی نبود بسترهای آموزشی لازم، این استعدادها کمتر شکوفا می شوند.
وی یادآور شد: همچنین با توجه به اینکه این استان یکی از استانهای عشایری کشور است، ایجاد رشته هایی همچون صنایع دستی و طراحی فرش، به رشد صنایع دستی بومی در استان کمک می کند